Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installeren op een nieuwe schijf  (gelezen 2317 keer)

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Gepost op: 2008/11/09, 00:12:34 »
hey iedereen,
ik heb dus een nieuwe hdd (een sata) ik heb windows xp volledig goed kunnen installeren en dat werkt op deze schijf, nu wil ik ubuntu ook terug installeren omdat ik hier het meeste met werk, nu als ik aan het installeren ben kom ik op een ogenblik bij partities nu kan ik niets aanklikken , no divices found, kan iemand me helpen??? ik kan er wel nog bijzetten dat ik 7.10 probeer te installeren mits ik deze gewoon ben
bedankt alvast melissa

Bazzer

  • Gast
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/09, 11:12:19 »
Ik denk (weet het niet zeker) partitie verwijderen, daarna nieuw aanmaken (iGB kleiner) Aanhechtpunt"/"  overige
wordt dan Swap.
Succes!

Oeps, ik ging er vanuit dat je met Windows meerdere partities aangemaakt had....

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/09, 11:26:56 »
toen ik nog geen partities had aangemaakt vond ubuntu niets, met ubuntu zelf partities aanmaken ging ook niet en als ik ze dan uiteindelijk in windows had aangemaakt ging het ook niet bij geen van de drie vond hij geen devices, (als ik mijn oude schijf erbij steek vind hij deze wel, dit is nog een oude aansluiting geen sata)

Bazzer

  • Gast
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/09, 12:03:02 »
Staat de nieuwe schijf misschien als "slave" ingesteld?

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/09, 12:24:26 »
nee deze is master, de oude schijf die hij wel vind stond als slave

Bazzer

  • Gast
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/09, 13:41:56 »
Ik heb hier twee (gebruikte) H.D. liggen die door Ubuntu 7.10 en 8.04 ook niet werden
herkend maar door Ubuntu 8.10 wel.....
Misschien is dat een optie voor je?
Werkwijze/bediening is vrijwel gelijk dus ik zou altijd voor 8.10 kiezen.

Groetjes Bazzer

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/09, 13:48:45 »
ik heb deze versie nu gedownload en ga deze proberen te installeren, dus wordt nog vervolgd.. :D

Bazzer

  • Gast
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/09, 14:02:54 »
Succes!

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/09, 15:21:46 »
ok ik heb dit geïnstalleerd en het werkt :D joepie
nog een kleine extra vraag mijn ouders hebben voorlopig ubuntu 8.04 nu als ik mijn externe hdd aansluit vind hij deze niet terug ook geen usb stick, weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?

Bazzer

  • Gast
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/09, 22:02:29 »
Installeer daar ook eens 8.10, wie weet werkt het daar ook ? you never weet!

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/09, 23:28:51 »
ja dit hebben we ondertussen gedaan alles is gelukt buiten dat mijn broer mijn oude hdd ni had geformateerd met gevolg dat alles van mij er dus nog op staat
maar ik heb nog één laatste vraag ik had in ubuntu altijd zo precies een kleine pinguin die me verwittigde als ik mails had zonder thunderbird openstond. kan iemand me zeggen hoe dit programma noemt ik vind dit zo handig en zou het graag weer hebben
bedankt voor alle andere raad alvast!!

Bazzer

  • Gast
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/10, 20:14:58 »
Dat kijkt mij ook handig, wie weet welk programmaatje dat is?

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/10, 20:19:08 »
hier ben ik weer hoor :D nu op mijn pc is de installatie vlot verlopen, nu heb ik op de pc van m'n ouders ook deze laatste versie van ubuntu (dus 8.10) geïnstalleerd en was ik via die wiki page en bij het onderdeel overige codes krijg ik dit:
deckers@deckers-desktop:~$ w32codecs
bash: w32codecs: opdracht niet gevonden
deckers@deckers-desktop:~$ libdvdcss2
bash: libdvdcss2: opdracht niet gevonden
hoe los ik dit op bij mij ging dit vanzelf :(

Offline Bobbie

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/10, 21:29:53 »

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/10, 22:06:49 »
bedankt hé zo is het idd wel opgelost, nu voorlopig het laatste probleem dat ik heb *bloos bloos* in mijn ouders hun thunderbird heeft mijn pa een telenet account mijn moeder staat onder hem maar zij kon wel altijd mails versturen onder haar naam en "haar emailadres" hoe kan ik dit terug in orde brengen?

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/10, 23:25:55 »
Citaat van: Bazzer
Dat kijkt mij ook handig, wie weet welk programmaatje dat is?
ik wou ff laten weten ik heb zelf wat zitten surfen en zoeken en dit heb ik gevonden:

 Email notification tool that is working
I just wanted to install a little email notifier to check my IMAP mail with SSL/TLS. I thought this is an easy task, but it is not. Therefore I want to share my little experience.

First I found mail-notification. I installed it with apt-get from the repros. It worked really good except SSL support. I found a way around to repackage it with SSL enabled. It seemed to work really well until the next reboot. Since it takes a while for my laptop to connect wireless to the router, mail-notification already wanted to check the email before my laptop was online. An this lead to 100% CPU consumption. This was also always the case when I was periodically offline. No internet connection -> cooking CPU. The reason seemes to be the enabled SSL support. But I don't want to check my email with blank password transmitted.

The next tool I tried was cgmail (download from website). It looked promising, not so many features as mail-notification, but quite ok. After installation I checked of course what happens when the internet connection was droped. And guess what: not 100% CPU power, but just no checking of email anymore. When it tries to check for email and there is no connection it just gets stucked and is doing nothing anymore. Until restarting the service, after that everything is working again.

So I went on to install the third tool: gnubiff (with apt-get). At first it looks not very good because of the pinguin picture with some text above (almost unreadable). But you can deactivate/change the picture and change the text you want to see shown in the gnome panel (i.e. "no mail" and "3 new mails"). The configuration tool is somehow strange compared to the others. The notification and mail preview popups also look not so good compared to the other two. And if you want to add more than one account to check it shows sometimes the add button, sometimes just a copy button for whatever reason. But this tool is acually working and if you go offline the CPU is not going to 100% and if you go online again the tool is detecting new emails without restarting the service.

So all together: gnubiff was the only tool actually working for me in a online/offline environment and with SSL support. I would have liked the other two as well, especially the hotmail support in mail-notification 5.0, but they cannot handle offline session together with SSL. If for someone plain text password transmission is ok, then I would suggest to go with mail-notification since it has more features. I didn't check anymore if cgmail handles better online/offline situations when not using SSL.

ik hoop dat ik je bij deze een beetje terug heb kunnen helpen :D

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/10, 23:35:28 »
Citaat van: arie
Citaat van: tazke
bedankt hé zo is het idd wel opgelost, nu voorlopig het laatste probleem dat ik heb *bloos bloos* in mijn ouders hun thunderbird heeft mijn pa een telenet account mijn moeder staat onder hem maar zij kon wel altijd mails versturen onder haar naam en "haar emailadres" hoe kan ik dit terug in orde brengen?
een 2e identiteit toevoegen aan je vaders account, bij verzenden kan ze dan kiezen welk van de 2 gebruikt moet worden
bedankt dit bedoelde ik dus ook in het andere onderwerp waar ik iets zettte:
    * Index
    *  » Software en configuratie
    *  » thunderbird --> mails

Offline tazke

  • Lid
Ubuntu installeren op een nieuwe schijf
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/11, 01:35:13 »
Citaat van: Bazzer
Dat kijkt mij ook handig, wie weet welk programmaatje dat is?
hetgeen ik zocht met het kleine pinguin'tje is dus gnubiff en ik heb dit gewoon bij synaptic gevonden :D