Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Ubuntu installatie CD  (gelezen 760 keer)

[opgelost] Ubuntu installatie CD
« Gepost op: 2013/03/01, 17:11:52 »
Hallo, ;)
Waar kan ik een Ubuntu installatie CD bestellen?
Downloaden via XP gaat niet, loopt niet door?
Groet, Hans. :)
« Laatst bewerkt op: 2013/03/07, 09:43:19 door newwave »
Broadcast-Solutions

Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/01, 17:16:44 »
http://shop.canonical.com, of probeer eens een steunpunt bij je in de buurt te contacteren, misschien heeft die er nog eentje liggen.


Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/01, 19:19:27 »
Ja. bedankt voor de reactie..
Maar snap het niet wat er verkeerd gaat, heb de nieuwste versie van Google afgeplukt, uitgepakt en hij gaat installeren, maar de balk blijft bij 3/4 van het kopiƫren hangen ??
Nog eens oponieuw gedownload, maar weer het zelfde gedonder, heb voldoende schijfruimte vrij naast mijn XP die er op staat..
Groet...
Broadcast-Solutions

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/01, 22:17:05 »
........heb de nieuwste versie van Google afgeplukt, uitgepakt en hij gaat installeren......

Wat bedoel je precies met 'uitgepakt'...? Als het goed is heb je een iso-bestand gedownload en dat moet op cd (of dvd) gebrand worden via een optie 'branden als image' (of iets dergelijks) in het brandprogramma. Dus niet eerst uitpakken!

Op deze site kun je het iso-bestand vinden voor o.a. Ubuntu 12.04. Dit is een versie waarvoor je vijf jaar, dus tot in april 2017, (beveiligings)updates krijgt.


Edit: hier staat een uitleg over hoe het iso-bestand te branden.
Tip: zet deze site bij je Bladwijzers, want je vindt er tal van zeer nuttige tips.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/01, 22:22:39 door Mikkel »

Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/01, 23:13:55 »
Ja klopt...  ;)er staat een brand versie en een voor op te slaan..
Maar heb hem laten staan, en na een half uur liep hij in een keer door, staat er nu op en werkt goed voor zover, alleen effe wennen aan de andere opbouw... Maar voor de rest tot nu toe lekker vlot op mijn mijn homemade dual 3 Ghz. desktop.
Voor mijn Dell laptop 6400 I5 heb ik eerst een schijf gebrand en liep er meteen goed op, heb de Windows 7 er nog op laten staan..(werd gevraagd)
Weet alleen even niet hoe nu Windows op te starten, want hij gaat meteen  naar Ubuntu met opstarten...

Maar werkt super en dan te bedenken geen AVG of wat dan ook te moeten installeren... Heerlijk !! Was dat Windows al lang Zat !!  :laugh:



Broadcast-Solutions

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/01, 23:38:43 »
Weet alleen even niet hoe nu Windows op te starten, want hij gaat meteen  naar Ubuntu met opstarten...

En je weet zeker dat je Windows niet hebt verwijderd tijdens het installeren van Ubuntu?
Klik eens op het bovenste icoon (met het Ubuntu-logo) in de launcher (dat is de zijbalk), of druk op de toets met het Windows-vlaggetje (de 'Super'-toets), en typ daar terminal in.
Je ziet daar o.a. een terminalvenster staan. Klik erop en in het terminalvenster dat dan opent typ je het commando sudo fdisk -l (dat laatste teken is de kleine letter L), typ je wachtwoord als daar om gevraagd wordt (je ziet hierbij geen lettertekens verschijnen, maar dat hoort zo) en druk op de Enter-toets.
Kopieer en plak de tekst die in de terminal verschijnt eens in een nieuw bericht.


Edit: en om je Ubuntu-installatie af te ronden is het een aanrader om dit nog even te doen: Direct doen en Multimedia (voltooien).
« Laatst bewerkt op: 2013/03/01, 23:50:08 door Mikkel »

Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/02, 00:35:30 »
Krijg Windows er niet meer op, maar heb vandaag eerst een back-up gemaakt van alle mappen op de Windows C schijf met een externe HD voor ik aan het Ubuntu " avontuur " begon...
Heb nog een andere laptop met XP er op, kom er altijd wel mee uit. Ubuntu werkt goed en kan er nu al alles mee doen wat voor mij nodig is, al het al andere komt wel, eerst even wennen...
Alleen even kijken hoe mijn HP1600  Color laser printer aan het rammelen te krijgen...  Voor de rest erg tevreden... Ook het forum is erg vriendelijk en behulpzaam...  Echt een aanrader voor iedereen die ook gewoon de pc een dag aan wil laten staan zonder dat er weer een hoop rommel op staat !!
Groet, Hans.. :)

 
Broadcast-Solutions

Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/04, 19:58:04 »
Ook mijn LaserJet 1010 van HP, waarvan ik ook nog eens twee nieuwe Toner cartridges heb liggen, werd onder Windows 7 niet meer ondersteund, moest daarvoor een XP systeem erbij houden..
Nu met Ubuntu 1204 LTS geen probleem, loopt er zo op.. Super !!  :laugh:
Ben nu na drie dagen experimenteren met 1204 nog niets tegen gekomen wat onder Windows beter werkte.... Hoop dat het zo blijft.. ;)

Topic kan gesloten worden... Thanks..
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 22:03:20 door newwave »
Broadcast-Solutions

Re: Ubuntu installatie CD
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/07, 08:13:45 »
Als je vraag of probleem is opgelost:
Wijzig in je 1e post de titel. Voeg hier aan toe "[opgelost]".

Verder info:
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/