Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmeldiningen bij opstaren live cd -ububtu 8.04  (gelezen 590 keer)

antonius100

  • Gast
foutmeldiningen bij opstaren live cd -ububtu 8.04
« Gepost op: 2008/07/21, 20:49:16 »
Zowel bij het opstarten van de live cd-Ubuntu 8.04 als bij een poging tot installatie krijg ik de volgedne foutmeldingen te zien en kom ik niet meer verder:

"buffer I/O erro on device fdo logical block 0"

Iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben en/of een oplssing voor dit probleem. BVD,

Toon

foutmeldiningen bij opstaren live cd -ububtu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 20:54:30 »
Een probleempje met de floppydrive, zet deze eens uit in de BIOS.

antonius100

  • Gast
foutmeldiningen bij opstaren live cd -ububtu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 21:12:06 »
Ook als ik de floppy drive disable in de BIOS blijf ik dezelfde foutmeldingen houden

Offline elgl

  • Lid
foutmeldiningen bij opstaren live cd -ububtu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 21:21:25 »
ik heb een soortgelijke melding gehad met een ernstig gekraste cd. Ik weet niet meer hoe die melding er precies uit zag, maar wel iets met I/O error... Je zou dus kunnen proberen een nieuwe cd te branden en te kijken of het daar beter mee gaat.

Het vreemde waar ik tegen aanliep toen was dat bij de media check er geen fouten gevonden werden, maar ik toch geen systeem kon installeren met de cd.

antonius100

  • Gast
foutmeldiningen bij opstaren live cd -ububtu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/21, 22:09:50 »
Citaat van: elgl
ik heb een soortgelijke melding gehad met een ernstig gekraste cd. Ik weet niet meer hoe die melding er precies uit zag, maar wel iets met I/O error... Je zou dus kunnen proberen een nieuwe cd te branden en te kijken of het daar beter mee gaat.

Het vreemde waar ik tegen aanliep toen was dat bij de media check er geen fouten gevonden werden, maar ik toch geen systeem kon installeren met de cd.
ik heb al diverse installatie CD's geprobeerd . Allemaal met hetzelfde resultaat.