Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2D wallpaper voor verschillende momenten op de dag  (gelezen 2266 keer)

2D wallpaper voor verschillende momenten op de dag
« Gepost op: 2014/06/06, 15:30:19 »
Vanmiddag moest ik mijn Windows 8.1 laptop even updaten (gebruik ‘m alleen offline voor bepaalde zaken) en heb ik een beetje zitten klooien met GIMP, aangezien ik toch moest wachten voordat die (overigens uiterst trage updatecyclus) klaar was. Het platte standaard thema in Windows had me wel op een ideetje gebracht. Met een platte thema zou namelijk ook een platte, stylistische 2D wallpaper goed staan. En dus ging ik aan de slag. Eenmaal klaar dacht ik: “Ik zou van deze wallpaper ook een ander momnet van de dag kunnen uitbeelden, zodat je – al naar gelang van het moment van de dag – kunt kiezen uit één van de wallpapers zodat deze aansluit bij de toestand buiten (bij benadering)." En dus heb ik vier wallpapers gemaakt. Alle vier hetzelfde, maar dan gemaakt telkens op een ander moment van de dag. Dit zijn ze:

  • Nacht
  • Overdag (met een variatie voor zonnig of bewolkt)
  • Schemer (zowel ’s ochtends als ’s avonds)



Op Linux bestaan er ook scriptjes die automatisch je wallpaper laat veranderen met een bepaalde interval. Zo kun je je achtergrond ook eventueel instellen met een bepaalde tijdsspanne, zoals je dat bijvoorbeeld ook ziet bij Gnome 3. Wellicht dat je met zo'n scriptje deze wallpapers kunt gebruiken om het moment van de dag aan te duiden.

Als je houdt van een sobere desktop zonder toeters en bellen, of als je een “plat” 2D thema hebt geïnstalleerd, dan zou deze verzameling wallpapers wellicht iets leuks kunnen zijn voor op je bureaublad. Maar dat laat ik geheel aan je eigen beoordeling over. Het verplicht je immers tot niets! ;)

Anyway… ze zijn vrijelijk te downloaden en te gebruiken. Als je ze mooi of tenminste bruikbaar vindt: gebruik ze gerust! Ze zijn vanaf DEZE locatie binnen te slurpen. Het is een gezipt mapje met 4 wallpapers in een 16:10 verhouding, en met als pixelverhouding 1920x1200. Ik heb ze expres zo groot gemaakt zodat je de afbeelding ook makkelijk bij kan snijden en/of verkleinen.

Veel plezier ermee.  ^-^
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: 2D wallpaper voor verschillende momenten op de dag
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/06, 16:43:40 »
Mooi gemaakt Marqeaux!
Ik heb ze gedownload en ga ze gebruiken via mijn afbeeldingen map welke ik gebruik voor mijn wallpapers.
Bedankt alvast!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: 2D wallpaper voor verschillende momenten op de dag
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/06, 17:28:51 »
Thanks en graag gedaan hoor! :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: 2D wallpaper voor verschillende momenten op de dag
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/07, 10:10:05 »
Erg leuk idee en prachtig uitgevoerd! Complimenten!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021