Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: I2P en Ubuntu  (gelezen 1100 keer)

Offline dude

  • Lid
I2P en Ubuntu
« Gepost op: 2008/06/29, 10:45:00 »
Op een dag wordt je wakker in een land waarin downloaden illegaal is. Mensen die niet 100 % zeker weten dat een bron zich geheel legaal gedraagt volgens de wetgeving in welk land dan ook, lopen het risico om door Stichting Brein van het internet te worden gegooid. De opsporingsplicht ligt kennelijk bij de downloader en de facto leven we in een staat waarbij iemand moet aantonen dat hij legaal is voordat hij verder mag internetten.

Tijd om geanonimiseerd te downloaden. Tot voor kort gebruikte ik Transmission als mijn file sharing application. Omdat ik niet uploadde, beschouwde ik dit als veilig. Nu wil ik overstappen op Azureus met de I2P plugin. Azureus was snel geïnstalleerd. De I2P plugin was snel geïnstalleerd via Plugins > Installation Wizzard.

Alleen zijn de handleidingen van Azureus + I2P erg technisch van aard. Azureus kent ongelofelijk veel opties en ik ben bang dat ik iets aanklik dat mijn downloads toch niet veilig zijn. Om nog maar te zwijgen van de gedachte dat ik iets upload wat ik niet op internet wil.

Heeft iemand een eenvoudige handleiding van Azureus + I2P gezien. Kent iemand de do's en don'ts van Azureus??

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
I2P en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/29, 12:42:15 »
Die rechter kan wel zeggen dat downloaden illegaal is (wat het in weze al was, enkel niet strafbaar), maar de rechter kan de wet niet aanpassen, en dat dient eerst te gebeuren... (in mijn opinie)

Maar goed, misschien dat je hier wat aan hebt (http://board.planetpeer.de/index.php/topic,750.0.html, is wel Duits.)

Offline vanadium

  • Lid
I2P en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/29, 12:57:42 »
Citaat
Omdat ik niet uploadde, beschouwde ik dit als veilig.
Van zodra je download met bittorrent, ga je ook beginnen uploaden wat je al binnen hebt. Het systeem werkt juist doordat iedereen bijdraagt. Als je enkel wil downloaden zonder up te loaden, dan ben je niet fair bezig.

Citaat
Die rechter kan wel zeggen dat downloaden illegaal is
. Dat heeft de rechter niet gezegd. Downloaden op zich is niet illegaal. Wel is het maken van kopieën van auteursrechtelijk beschermde inhoud illegaal.

Sedert kort gebruik ik de gnome-desklet om een dagelijkse quote op mijn desktop te laten verschijnen. Die van vandaag is

Citaat
"When men are pure, laws are useless; when men are corrupt, laws are broken."
  -- Benjamin Disraeli

Offline dude

  • Lid
I2P en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/29, 12:59:39 »
Citaat van: dvdmeer
Maar goed, misschien dat je hier wat aan hebt (http://board.planetpeer.de/index.php/topic,750.0.html, is wel Duits.)
Ik ga ermee aan de slag, maar eenvoudig ziet het er allemaal niet uit.

Toch bedankt! Supertoll! ;)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
I2P en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/29, 17:26:48 »
@vanadium, dat bedoel ik, ik formuleerde het alleen verkeerd.
@dude, laat je ook weten als het je lukt?

mickvdv

  • Gast
I2P en Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/29, 17:41:34 »
kan je niet beter via een proxy gaan downloaden. Je moet er gewoon eentje nemen waarvan je zeker bent dat hij niet logt en je bent "anoniem" op het internet. Ik download niet erg veel en maak met niet erg zorgen om Brein. Als ik van het internet geblokt word ga ik op dat van de buren verder dus dat is het probleem is. Maar anonimiteit is in sommigen gevallen wel fijn.

Google eens op free proxy. Ik denk dat je wel een aardige lijst vind, en die dan gewoon instellen in azureus.

Verder wel gewoon uploaden, anders ben je naar mijn menig een beetje associaal bezig. Er zijn mensen die voor jou de data beschikbaarsteld, en jij neemt die gewoon mee zonder wat terug te geven.

Mickvdv