Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] 11.10 blijft hangen bij eerste opstart na installatie: USB error 110  (gelezen 1040 keer)

Hallo,

Dit is de tweede keer dat ik Ubuntu 11.10 probeer te installeren; de eerste keer was op een oude computer die ik staan had en daar werkte alles out of the box. Heel fijn.

Een ander verhaal echter nu ik het op m'n eigen pc probeer te installeren:

Acer Aspire M3641 (91d1r77tcp)
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4GHz
4GB DDR2 (2 x 2GB)
640GB SATA-300
GeForce 8600 GT (256MB DDR3)
2x Firewire 400
9x USB 2.0
LAN 1Gbps
D-Sub (VGA)
DVI-I
HDMI
Multi-cardreader

Er is maar één besturingssysteem, en ik heb de installer zelf de harde schijf laten formatteren.

De enige zaken dit extern aangesloten zijn, zijn een logitech muis & toetsenbord (usb) en een belkin wi-fi dongle (usb).

De installatie zelf ging vrij vlot (mits wat tweaken van de grub om op te kunnen starten) en in de liveCD werkte mijn toetsenbord, muis en wi-fi zonder problemen. Meteen verbinding met internet en goed beeld.

Maar na de installatie moest ik dus herstarten... en dan is het fout gelopen: meteen na opstarten een zwart scherm.. na 10 minuten stond het er nog.

Heb dan wat rond gezocht en de optie "quiet splash" in de grub gewijzigd naar nomodeset, en dan kreeg ik wat meer te zien:

op een gegeven moment begint het systeem alle USB-poorten te initialiseren (initramfs) en daar krijg ik voor elke poort iets als

"new high speed USB device number X using ehci_hcd"
"device not accepting address X, error -110"

Het systeem geeft die error voor elke poort, maar gaat er vrij vlot door, maar blijft dan onherroepelijk hangen op de laatste.

Na wat zoeken op het net kwam ik de "oplossing" tegen om de stroom 5 minuten te onderbreken, maar dat heeft dus niks opgebracht.

Aangezien dit allemaal heel erg nieuw is voor mij, hoop ik dat jullie ideeën hebben.

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt bij voorbaat!
« Laatst bewerkt op: 2012/03/01, 11:53:54 door Kaleidovision »

Offline jan11000

  • Lid
Re: 11.10 blijft hangen bij eerste opstart na installatie: USB error 110
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/28, 18:16:47 »
-Usb apparaten loskoppelen die niet nodig zijn.
-Muis en toetsenbord uitwisselen met ander muis en toetsenbord.

Re: 11.10 blijft hangen bij eerste opstart na installatie: USB error 110
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/29, 13:54:48 »
Zal het eens proberen met een ps2 muis/keyboard en zonder wi-fi dongle. verder is niks aangesloten.

Helaas zijn beide wel "noodzakelijk" door de opbouw van m'n bureau.

Stel het werkt op die manier, zijn er dan workarounds om ze ingeplugd te laten zonder slechte opstart?

Offline jan11000

  • Lid
Re: 11.10 blijft hangen bij eerste opstart na installatie: USB error 110
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/29, 16:16:27 »
device not accepting address X, error -110
Misschien is een van je usb apparten defect, dus gewoon proberen om uit te wisselen, 1 voor 1, zodat je weet welke defect is.

Bedankt voor de hulp, blijkbaar was er niks mis met m'n USB-apparaten.

In de BIOS stond een optie "BOOT OS" en deze stond op "WINDOWS".

Even gewijzigd naar "OTHERS" en alles werkt vanzelf!

Hopelijk kan dit ook nuttig zijn voor iemand anders.