Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan de installatie niet succesvol beeindigen  (gelezen 2753 keer)

Bart

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Gepost op: 2006/04/20, 20:45:15 »
hallo iedereen ,
ik hoop dat de goeroes onder jullie mij een antwoord kunnen geven op de volgende vragen , zodat ik ook kan proeven van het vrije Ubuntu .

GELIEVE ONDERAAN NA DE PS VERDERE GEGEVENS VAN DE BUG TE LEZEN
IS EEN UPDATE VAN HET OORSPRONKELIJKE BERICHT

Eerst en vooral wens ik te vragen : als setup van breezy badger wordt uitgevoerd , moet ik
1e een pc -naam ingeven
2e mijn volledige naam ingeven
3e een gebruikersnaam ingeven
4e een wachtwoord ingeven

hebben 1 of meerdere van deze factoren invloed op de goede installatie van Ubuntu ?
daaraan gekoppeld : hoe weet het besturingssysteem dat ie moet gaan zoeken via telenet en "weet " het besturingssysteem bij de setup dat de instellingen in mijn geval (bij windows) http://pac.telenet.be : 8080        is ? Er wordt toch gevraagd om de nederlandse vertalingen te downloaden tijdens setup ?

oef , dat was het 1e raadsel !

raadsel nummer 2

tijdens de setup reset de installatie regelmatig mijn modem die een utp - verbinding met het internet verzorgt , tijdens het laatste deel van de installatie zegt de interface dat bepaalde "packages" niet konden worden ge

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/20, 20:50:22 »
Helaas kan ik alleen het eerste gedeelte voor je beantwoorden:
Het systeem herkent bij de installatie een netwerkkaart en probeert een internet verbinding te maken.
Gegevens (IP adres, routes e.d.) worden via DHCP aangevraagd bij de server die antwoord geeft (meestal je kabel/adsl modem).

Hopelijk is dit bevredigend voor je, nu nog een antwoord vinden op je andere probleem ......

Succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/20, 21:02:12 »
Citaat
hoe weet het besturingssysteem dat ie moet gaan zoeken via telenet
Dat doet Breezy automomatisch. Ik heb zelf ook Telenet dus geen probleem.

Met het laatste deel heb ik gelukkig geen ervaring. Ik denk dan al snel aan een herinstallatie en hoop dat 't dan niet meer gebeurd.
Ik vind wel dat ge Breezy nogal weinig ruimte geeft ... 2.1 Gig terwijl een volledige installatie 1.8 Gig nodig heeft ...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/20, 21:35:43 »
1e een pc -naam ingeven -> obvious :)
2e mijn volledige naam ingeven -> Zal je zien als je een highscore hebt in Tertis of zo, maw, niet heel belangrijk
3e een gebruikersnaam ingeven -> uw login
4e een wachtwoord ingeven -> vergeet het niet, NIET HETZELFDE ALS LOGIN! Is een bug, en veiligheid. Veiligheid want dom om hetzelfde te nemen, bug want hij aanvaard het maar zegt u niet dat het niet mag, conclusie, boot niet... Misschien verklaart dit alles?

TN werkt ook rechtstreeks, zonder proxy, dus normaal dat internet onmiddellijk werkt.

Tenslotte, elke OS heeft een kernel. Het is niet omdat Lunus die voor Linux schreef (en onderhoudt) dat een ander dat niet heeft :)

Win ME? (O my God!) Welcome :D

Bart

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/20, 22:16:47 »
hallo

hartelijk dank aan

ZAPPA     BARTEK      en    RON

thanks guys ! Dat was nog wel eens een zeer snelle reply !


hierbij ook hartelijk dank aan RICHARD BLACK van cpqlinux , die man gaat misschien nog wel eens sterven achter een beeldbuis maar hij heeft een gouden hart en heeft mij , ondanks dat zijn mailbox ontplofte in zijn gezicht , toch nog teruggemaild als ik een strop aan het vlechten was en toen de weg te schoppen stoel al gereed stond bij het gebruiken van mijn proliant 4500 .


vele groeten en met de meeste hoogachting

Bart Lippens - Belgie

kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/21, 11:45:45 »
Tijdens de installatie heeft Ubuntu meer dan 3gb nodig, na de installatie is dat minder, maar als de ruimte er tijdens de installatie niet is, kan-ie moeilijk de installatie afmaken :)

Bart

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/21, 20:55:17 »
sorry , heren

de installatie loopt nog steeds vast , de partitie zonder swaps is 3.5 GB en 2 swaps van 500 mega , de installatie is voor 100 % voltooid

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/22, 11:52:59 »
2 swaps? Het is wel origineel :)
Heb je foutmeldingen of zo?
Zie ook eens in de ctrl+alt+F4 console.

Bart

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #8 Gepost op: 2006/04/22, 15:15:02 »
hallo Zappa ,

bij booten in recovery mode gaat ie naar root@computernaam
na ctrl + alt + f4 blijft de cursor pinken lins bovenaan
na ctrl + alt + f1 gaat ie terug naar root@computernaam

op runlevel 6 zijn er 2 foutcodes :

stopping periodic command sheduler : fail
stopping deffered execution sheduler : fail

bij booten in grafische modus staat er achter : starting hotplug subsystem geen ok

jawatte Zappa t leven is hard he ?

vele groeten

Bart

de live cd -doet hetzelfde .
aja voor ik het vergeet : de 2 swaps zijn zoals bij het dweilen ; je moet je emmer dicht bij jou staan hebben , daarom een swap voor en achter de ext3 partitie . hehe

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #9 Gepost op: 2006/04/22, 16:08:51 »
Een swap op het begin van de harde schijf?
Ja man, zo zal het niet lukken :D
De eerste sector van een hd is voorbehouden voor de master boot record. Als je die niet hebt heeft een OS geen nut. Ik zou dat eens mooit herinstalleren, want dit is dweilen met de kraan open :D

kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #10 Gepost op: 2006/04/22, 17:52:41 »
zappa: de eerste sector valt niet onder een partitie ;)

Bart

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #11 Gepost op: 2006/04/23, 21:20:28 »
beste vrienden ,

ik begrijp dat Ubuntu eerder mooi confortabel werkt op recentere PC's

heb voor mijzelf een andere goede distro gevonden

voor iedereen die op zoek is naar de gepaste distro kan ik het volgende anbevelen : tik in bij google : wiki linux

je vindt er de website van wikipedia en de beschikbare downloads .

Ikzelf wil niks anders meer dan Linux en heb ook vele tegenslagen gezien bij een eerste kennismaking .

Toch moet ik je zeggen dat voor iedere PC wel een goeie Linux bestaat hoor !

gelooft ge mij niet ? OK bewijzen op tafel :

mijne windows ME : een goeie hoor , maar ik moet 700 MB afstaan , een meer dan 150MHz processor en meer dan een uur prutsen om gans de boel in orde te krijgen , lieg ik of niet ?
Ik lieg niet he ?
Welnu , en DIT is ook niet gelogen :
Puppylinux : 60 Megabytes en :
surfen , word , excel , chatten , cd -speler , e -mail , media -player all in , gewoon downloaden , branden van iso naar image en spelen maar , een kwartier "prutsen" en je zit op het net !

vele groeten en de wereld heefteen Linux - verslaafde meer

Bart

Azalin

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #12 Gepost op: 2006/04/23, 22:10:33 »
Mmm, ik heb hier anders een IBM Laptop met een PI 266Mhz met 64Mb en daar draait Xubuntu Dapper Drake op... Misschien niet het snelste wat er is, en soms moet je even wachten maar dat komt ook een beetje doordat Firefox 1.0.8 op die IBM trager is dan 1.5 (die ik nog niet heb geinstalleerd... geduld = op :) )
Met 3 Gig aan ruimte krijg ik Breezy niet geinstalleerd, waarom blijkt hier in deze thread: 2.5 Gig aan ext3 is echt te weinig voor een install.
Xubuntu eet wat minder en draait als een trein. Wifi zelfs zonder de drivers zelf te moeten installeren zoals dat bij mij "volwassen" PC wel moest. Die heeft dan ook zo'n lekkere Sitecom kaart. Sitecom is wat dat betreft lekker narrow minded: er zijn geen drivers en die komen er ook niet. zoek het maar uit.  mmmm, toch draait het :-P
Anyway, succes met Puppy Linux want ieder moet draaien wat voor hem of haar werkt. Ik ben ondertussen overtuigd Ubuntu gebruiker. KDE heb ik voor de grap eens een keer bekeken en kwam tot de conclusie dat al die Eye Candy niet op woog tegen de gebruiks vriendelijkheid en de overzichtelijkheid van Gnome.

Offline bwog

  • Lid
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #13 Gepost op: 2006/04/23, 22:56:39 »
@Azalin: heb je al eens naar Xubuntu gekeken? De xfce desktop is geschikt voor de wat langzamere PCs.

De CD voor Xubuntu komt straks uit samen met Dapper, maar je kunt het nu al installeren.

Edit: Dat is waar ook, Azalin had xfce al geprobeerd te installeren :)

Azalin

  • Gast
kan de installatie niet succesvol beeindigen
« Reactie #14 Gepost op: 2006/04/24, 07:25:09 »
Citaat van: Azalin
Mmm, ik heb hier anders een IBM Laptop met een PI 266Mhz met 64Mb en daar draait Xubuntu Dapper Drake op...
Heb ik dus ook reeds met succes draaien :) Dat was zeg maar een beetje mijn betoog hiero: Ubuntu komt in een aantal smaken en die maken het draaien op verschillende systemen mogelijk. Iets waar ik erg van gecharmeerd ben. Zoals je al aangaf heb ik inderdaad Xubuntu geprobeerd, alleen niet alleen geprobeerd maar werk er op de laptop dus nog steeds mee. Hoewel een beetje sloom werkt het prima. Op mijn gewone PC draai ik Breezy naar tevredenheid.