Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: helemaal geen geluid  (gelezen 477 keer)

Offline molly w

  • Lid
helemaal geen geluid
« Gepost op: 2014/02/25, 17:02:35 »
Ik heb ueberhaupt geen geluid, noch bij youtube, noch als ik een mp3 of wav-bestand draai. Ik kan niet vinden hoe ik dat kan inschakelen. Ik werk op een laptop, het is dus geen kwestie van een snoertje, zoals in een desktop.

Re: helemaal geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/25, 19:37:18 »
Het kan zijn dat je middels een Fn toets (meestal een afwijkende kleur van de toets) + een van de toetsen waar een speakertje opstaat het geluid harder kan zetten of een draaiwieltje aan de zijkant.
Is dit het niet, open een terminal en type in alsamixer en geef een ENTER. Kijk of niets gemute is en de schuifjes voor de volumes open staan op zo'n 80%.
Het kan ook nog zijn dat er een speakertje op een werkbalk staat of in het configuratiecentrum, dubbelklik hier op en dan opent de regeling voor Pulse zich. Kijk ook hier of er niets op mute of uit staat

Welke versie van Ubuntu gebruik je? en welk merk/type laptop heb je?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline molly w

  • Lid
Re: helemaal geen geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/26, 10:11:32 »
Het kan zijn dat je middels een Fn toets (meestal een afwijkende kleur van de toets) + een van de toetsen waar een speakertje opstaat het geluid harder kan zetten of een draaiwieltje aan de zijkant.
Is dit het niet, open een terminal en type in alsamixer en geef een ENTER. Kijk of niets gemute is en de schuifjes voor de volumes open staan op zo'n 80%.
Het kan ook nog zijn dat er een speakertje op een werkbalk staat of in het configuratiecentrum, dubbelklik hier op en dan opent de regeling voor Pulse zich. Kijk ook hier of er niets op mute of uit staat

Welke versie van Ubuntu gebruik je? en welk merk/type laptop heb je?

het draaiwieltje, aan de voorkant.  :) kun je gemakkelijk verdraaien als je niet oplet wanneer je met de laptop aan jet sjouwen gaat.