Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend [Opgelost]  (gelezen 2202 keer)

Offline rijnsma

  • Lid
Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend [Opgelost]
« Gepost op: 2009/03/11, 22:59:25 »
Als ik naar de tweede kamer streams kijk en luister, dan zijn geluid en video uit sync en
het geluid hapert vaak. Ga ik op NOS Politiek 24 kijken, dan gaat het redelijk, hoewel
het resultaat ook daar niet echt mooi is. Nasa.gov  video bijvoorbeeld kan er ook enigermate
mee door.

Ik ken dit van andere distro's, die ik vroeger gebruikte, maar met deze nieuwe kernel
bevreemdt mij dit. Flash werkt wél perfekt (dus Youtube). Zou het iets met MPlayer te maken
kunnen hebben, (hoewel ik die niet echt 'zie' met streamen). Totem kan ik ook gebruiken, maar
die doet het ook niet 'mooi', terwijl ik die vroeger bij eerder experimenten met oudere Ubuntu's wél
redelijk goed heb zien werken. Heeft iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 11:16:52 door rijnsma »

Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/11, 23:00:48 »
Zijn de videokaart drivers geïnstalleerd? Zet eventueel eens de visuele effecten uit (systeem=>voorkeuren=>uiterlijk, tabblad "visuele effecten").

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/11, 23:04:02 »
Dat is snel, dank je wel.
De driver voor nVidia is er, en visuele effekten had ik al uit.

Offline joop905

  • Lid
Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/11, 23:08:03 »
probeer het eens met Moonlicht
Download the plugin of :   http://www.go-mono.com/moonlight/
terug te vinden onder: Extra==Add-ons
GrJ.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/11, 23:14:01 »
Wat moet ik dan met deze xpi-file doen? (Geen ervaring mee.) Vast een domme vraag. :D
Is Silverlight niet een soort alternatieve Flash? Flash doet het goed hier. Vandaar een
goed werkende Youtube, zoals ik schreef.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/11, 23:18:01 door rijnsma »

Offline joop905

  • Lid
Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/12, 01:33:33 »
Firefox add-on "Novell Moonlight" The open-source implementation of Microsoft Silverlight
die werkt erg goed met: uitzendinggemist, RTLZ ,enzovoort
(Wat moet ik dan met deze xpi-file doen) 2. Download the plugin
volg de Installation instructions  http://www.go-mono.com/moonlight/
onder: Extra==Add-ons



GrJ

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/12, 11:17:31 »
Ik begin toch te vermoeden, Joop, dat het iets is met die stream van het parlement.
Want bijvoorbeeld uitzending gemist en RTLZ gaan hier (zonder Moonlight) prima.
Gewoon redelijk goede doorlopende tv zonder hapering.
Ik ben er nog niet uit en ik peins even verder. Als ik wat vindt kom ik er weer op terug.
Bedankt alvast. ;)

Offline rijnsma

  • Lid
[Deels opgelost] Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/12, 16:19:08 »
Verder experimenterend heb ik dit nog gemerkt. Ik schrijft het hier op, dan kan je er zelf ook naar
kijken, als je er last van hebt.
Ik heb in Firefox Mediaplayerconnectivity geinstalleerd, zoals ik dat vroeger in andere linuxen en
Firefox 2 enz. had. Er was er nog niet één voor FF3, maar nu wel. 
En hoewel dit niets zou moeten doen met de werking van beeld en geluid (zou je zeggen), geeft
het toch een continuere werking van bepaalde streaming video. Het helpt. Het 'uit sync gaan'
bij weergave is nu weg. Alle sites behalve die van de Tweede Kamer zelf doen het nu vlekkeloos.
Helaas kan ik er theoretisch niets van zeggen. Maar het lijkt wel of FF3 een verkeerde player
koos zonder dat je dit kon zien. Jammer, dat de site nog kleine problemen geeft.
Wel het proberen waard. ;) (Je kunt dan ook kiezen welke speler je wilt gebruiken voor
je streams.)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/12, 17:52:37 door rijnsma »

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Video- en geluidstreams uit sync en soms haperend [Opgelost]
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/13, 11:16:02 »
Voor de verdere gedachtegang bij iedereen nog dit:

Ik vind de versie van Totem, die in deze 8.10 Ubuntu zit niet best. Er is iets mee.

MPlayer werkt op plaatsen ook niet goed, maar dat kan aan de oneindige mogelijkheden van
de instellingen liggen, die ik wellicht niet goed het gezet.

Ik ben nog eens heel diep (en laat in de nacht) in de players gedoken, als ik het zo mag schrijven.
Als je het voor elkaar krijgt alles via VLC en Realplay te laten lopen, samen met de Firefox
'MediaPlayerConnectivity', dan ben je van de lelijke weergave (in sommige sites) af.

Ik kan er zo wel mee leven. Opgelost voor mij.