Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met video op websites  (gelezen 1228 keer)

Problemen met video op websites
« Gepost op: 2006/09/28, 18:37:25 »
Hey,

welke plugins en/of codecs en/of iets anders heb ik nodig om filmpjes van www.vrtnieuws.net en www.tvbelgiek.be af te kunnen spelen? VLC en MPlayer heb ik al geinstalleerd, alsook talrijke codecs en plugins, maar nog steeds zonder resultaat.

alvast bedankt,
Davidovich

Saamelainen

  • Gast
Problemen met video op websites
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/28, 18:49:06 »
Bij vrtnieuws krijg ik eerst een venstertje met de tekst

Problemen met video op websites
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/28, 19:45:22 »
mozilla-mplayer plugin is geinstalleerd, misschien moet ik iets aanpassen in firefox of mplayer of vlc want vrtnieuws.net wordt geopent met totem, volgende error verschijnt :

Totem kan 'fd://0' niet afspelen.
You do not have a decoder installed to handle this file. You might need to install the necessary plugins.

hoe moet ik instellingen aanpassen dat firefox vlc of mplayer gebruikt om dergelijke dingen te openen?

groetjes,
Davidovich

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Problemen met video op websites
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/28, 19:58:22 »
Als je "about:plugins" typt als adres in je adresbalk, dan zal je informatie zien over de ge
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Problemen met video op websites
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/28, 21:02:48 »
Opgelost! Plugins van totem en vlc verwijderd en w32codecs geinstalleerd zoals door profox reeds beschreven in andere thread:
Citaat van: profoX
w32codecs al ge

Offline Dave

  • Lid
Problemen met video op websites
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/28, 22:56:38 »
de eerste zie ik wel film in dat schermpje. geen idee of totem oid er achter zit, die komt in ieder geval niet te voorschijn zoals bij sommige online filmpjes..
de 2e link zie ik ook enkel de schuifbalk gaan.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Problemen met video op websites
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/28, 23:56:41 »
Davidovich: zie jij wel video bij TV Belgiek? Ik nog steeds niet. En het is inderdaad gebaseerd op flash; en dat is zoiezo troep :)

Enige oplossing die zou kunnen werken is om Windows Firefox + Windows Firefox Flash 9 plugin in Wine te installeren en om dan Windows Firefox via Wine te starten om Flash 9 websites te bezoeken. Dit zal nodig zijn totdat Flash 9 nu eindelijk voor linux uitkomt. (Een b
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Jenske

  • Lid
Problemen met video op websites
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/29, 00:47:00 »
Citaat van: profoX
Davidovich: zie jij wel video bij TV Belgiek? Ik nog steeds niet. En het is inderdaad gebaseerd op flash; en dat is zoiezo troep :)
Beste mensen,

Als jullie bij "video bij TV Belgiek" verstaan: de videos van de vrtnieuws.net-site kan ik jullie vertellen dat het met VLC bij mij wel lukt.
Ik heb in Firefox de extensie (of was het plugin?) MediaPlayerConnectivity ge
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Problemen met video op websites
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/29, 00:56:10 »
Jenske: nee, vrtnieuws.net speelt hier ook prima af (met mozilla-mplayer) maar het gaat over die 2de link: www.tvbelgiek.be
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Problemen met video op websites
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/29, 10:31:10 »
TVbelgiek wil helaas nog steeds niet :(, voor de rest werken alle websites en programma's die ik zou willen zien werken naar behoren :). Daarmee ben ik voorlopig al tevreden na 1 dagje ubuntu. It looks like a damn nice OS.

Davidovich