Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?  (gelezen 2553 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Gepost op: 2012/11/04, 19:54:05 »
Hallo,

Ik ben van plan Linuxmint 13 te installeren. Dit heb ik reeds vele malen eerder geprobeerd maar dat gaf altijd problemen.  Dat gebeurde altijd nadat ik de driver-update voor de videokaart gedaan had (mijn kaart is een NVidia Geforce FX 5200 -kaart). De  Nvidiakaarten hebben nogal problemen met Linux omdat de drivers nooit geupdate zijn. Tot nu blijkbaar, want ik heb volgende site gevonden, waarop men aangeeft dat men een driver-update gedaan heet. Echter als ik die FTP-linkjes aanklik krijg je een aantal dingen te zien waarvan ik (als leek) niet weet hoe je dat allemaal moet downloaden en installeren. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

Dit is de link voor de nieuwe driver (waarop de ftp-sites staan):

https://plus.google.com/118125769023950376556/posts/RfCBEGaPHnX

Offline jan11000

  • Lid
Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/04, 21:37:05 »
Driver kun je het beste, alleen de driver van mint of ubuntu zelf gebruiken, andere drivers alleen gebruiken indien het anders niet kan. Drivers die bij je linux zitten zijn getest dat ze goed werken met je linux versie.

Of je kan drivers van nvidia gebruiken.
Of je kunt een extra server toevoegen die steeds de laatste driver update.(ppa toevoegen, welke veilig is weet ik ook niet).
Van een andere site zou ik niet pakken.

De file die je ziet is een run file, dus downloaden, file uitvoerbaar maken, en starten met sudo in de terminal, nadeel van zo een file is dat deze vaak niet goed te verwijderen is.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/04, 22:52:54 door jan11000 »

Offline koos4401

  • Lid
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/05, 16:01:15 »
Ik draai de laatste Nvidia drivers op het moment waarin verschillende bugs zijn opgelost zoals met youtube en dergelijke.
Draait hier prima.

Nvidia 310.17 drivers.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/06, 03:53:12 »
Ik draai de laatste Nvidia drivers op het moment waarin verschillende bugs zijn opgelost zoals met youtube en dergelijke.
Draait hier prima.

Nvidia 310.17 drivers.

ok, dus de laaste driver die aangeboden wordt is niet 173? Want die werkte bij mij niet. Wat er gebeurde was nl. dat na de installatie van de update ik alleen de desktop te zien kreeg maar geen werkbal en voor de rest functioneerde mint ook totaal niet (!!). DIt is bij veel Nvidia-gebruikers het geval.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/06, 17:24:06 »
Nee de driver die je nu al zou moeten hebben is 304. Staat als heet goed is in Mint ook standaard zodat je hem kunt installeren.

Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/07, 11:23:29 »
Ik draai de laatste Nvidia drivers op het moment waarin verschillende bugs zijn opgelost zoals met youtube en dergelijke.
Draait hier prima.
Nvidia 310.17 drivers.

Waar haal je die?

Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/07, 12:37:50 »
Citaat
DIt is bij veel Nvidia-gebruikers het geval.
Mag ik vragen waar je dat vandaan haalt?

Ik heb versie 295.40 met kaart GeForce GT 520/PCIe/SSE2
en die werkt uitstekend!!
Nergens geen last van!


Inderdaad. Ik lees meer problemen met ATI (en dat heb ik zelf ook ervaren) dan met nVidia. Nog nooit enig probleem gehad met nVidia en vele anderen ook niet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linuxmint nieuwste driver NVIDIA-download. Hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/07, 21:57:43 »
Ik draai de laatste Nvidia drivers op het moment waarin verschillende bugs zijn opgelost zoals met youtube en dergelijke.
Draait hier prima.
Nvidia 310.17 drivers.

Waar haal je die?

Heb 310.14 zag ik net.
Hier kun je  ze vinden. http://www.upubuntu.com/2012/10/install-nvidia-driver-31014-on-ubuntu.html