Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thema instellen  (gelezen 1252 keer)

Thema instellen
« Gepost op: 2008/03/21, 16:57:11 »
Waar moet je om denken, als je een thema wil installeren?

Ik heb één gedownload van www.gnome-look.org. Alleen als ik hem wil installeren, dan geeft hij de melding
Het bestandsformaat is ongeldig.

Dus kan ik niet elke thema zo downloaden?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline siegi

  • Lid
Thema instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 16:57:42 »
Zeg eens welk thema je wou installeren.

Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline hadez

  • Lid
Thema instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 17:15:59 »
Het is een thema voor alleen je inlogscherm. Systeem - Beheer - Aanmeldvenster. En dan dat bestand erin slepen (naast al die andere thema's), bij de tab "Lokaal"

Thema instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/21, 21:30:07 »
Aha op die manier, en hoe kan ik zien welke je thema (bureaublad en de kleuren) aan wilt passen.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

hosti

  • Gast
Thema instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/21, 22:05:52 »
dat kan je toch duidelijk zien in de theme manager of in de GDM instellingen?

Voor de duidelijkheid:
GDM = je inlogscherm en de standaard als je gnome gebruikt. KDM (dacht ik) voor KDE en bv. "entrance" voor enlightenment. Elke desktopomgeving die je gebruikt brengt zijn eigen "loginmanager" mee. Je kan kiezen welke je gebruikt als je bv. KDE & gnome hebt geïnstalleerd.
Instellingen mbt GDM vind je onder systeem -> beheer -> aanmeldingsvenster

Als je Gnome gebruikt kan je -idem als onder KDE en al de rest  - themes installeren die je desktop een andere "kleurtje" (ahum) geven.
Hiervoor moet je de desbetreffende themes downloaden (van bv. gnome-look.org of gnome.org - de eerste met stip), naar systeem -> voorkeur -> uiterlijk te gaan. Open je "verkenner" (bestandsbeheerder) en sleep je gedownload thema naar het "themes" venster.
Hetzelfde doe je als je bv. een bepaald iconset wilt installeren. belangrijk om te weten is dat je niet gebonden bent aan één bepaal theme... je kan deze aanpassen -> zie "aanpassen" knop.

(merk op: die *hoeft niet per se zo te werken. Je gedownload thema kopiëren naar /home/weetikwat/ .themes werkt even goed.

s6

Thema instellen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/21, 23:35:28 »
Citaat van: jelleruben
Aha op die manier, en hoe kan ik zien welke je thema (bureaublad en de kleuren) aan wilt passen.
Voor thema's om je kleurenschema en pictogrammen te veranderen, zoek je onder "gtk2" thema's (op gnome-look).
succes,

Steven