Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleine Bug In Updates  (gelezen 1107 keer)

socratux

  • Gast
Kleine Bug In Updates
« Gepost op: 2006/09/23, 12:04:33 »
Er zijn al een paar meldingen gekomen van problemen met het internet met betrekking tot de DNS werking. En er zijn ook problemen met firefox geconstateerd. Dit alles ontstond na recente updates voor o.a. firefox.

DNS problemen:
Het pingen op ip-adres en webbrowsen op basis van een ip-adres zal dan waarschijnlijk wel werken, maar de daaraan verbonden DNS naam (bv: www.google.nl), zal niet werken.

symptonen bij mij:
Ik kon wel mijn naar mijn router pingen en browsen. Bij een ping, op basis van hostname, naar buiten toe, kreeg ik het bericht: Network not found

zie ook:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3678

En voor rariteiten bij firefox:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3679

Dit heeft dus niet bij iedereen precies dezelfde uitwerking en oplossing. De ene keer moest Firefox opnieuw gestart worden en bij mij hielp het door een systeem herstart te doen.

Zijn er nog meer mensen met deze problemen en/of hebben andere varianten?

Dutchie

  • Gast
Kleine Bug In Updates
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/23, 12:27:31 »
ik heb er totaal geen last van... uiterraard is mijn firefox ook gewoon geupdate maar totaal geen last

socratux

  • Gast
Kleine Bug In Updates
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/23, 12:36:00 »
Ok, het heeft dus niet bij iedereen een buggie uitwerking. Maar wat/welke combinatie dit nou veroorzaakt?? :/

Dutchie

  • Gast
Kleine Bug In Updates
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/23, 12:38:25 »
misschien heb jij bepaalde software geinstalleerd die niet goed compatible is met de geupdate firefox ofzo??

socratux

  • Gast
Kleine Bug In Updates
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/23, 12:43:08 »
Zoiets zat ik dus ook al te denken ja, alleen het heeft niet bij iedereen dezelfde uitwerking gehad, dus zou je eerder zeggen dat firefox niet comptabile was met het systeem.

p.s. inmiddels werkt het weer, maar ik vraag me dus af wat het nou veroorzaakte en waarom die verschillende probleempjes...