Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lichtgewicht muziekspeler met functies als rhythmbox  (gelezen 501 keer)

lichtgewicht muziekspeler met functies als rhythmbox
« Gepost op: 2011/06/23, 17:11:56 »
hallo iedereen!

Ik heb een half jaar geleden een pc in elkaar gezet en die aangesloten aan de stereo.
nu wil ik de pc eens updaten.

er staat nu lubuntu op (lichtgewicht ubuntu) en ik wil er graag bodhi-linux op (dank je vistaus voor het posten van de naam :) ). dit is gebaseerd op ubuntu, maar gebruikt dan de enlightment desktop (toch?)

dan nu mijn vraag:
op lubuntu draait nu rhythmbox om muziek af te spelen, maar het laden van ruim 5000 nummers is toch wel wat langzaam..

ik wil graag voor bodhi linux een andere (lichtgewicht?) muziekspeler, met ongeveer dezelfde functies als rhythmbox: een vak voor alle artiesten, eentje voor de albums en daaronder (of boven maakt niet echt uit :) ) eentje voor de resultaten (dus als ik "Queens Of The Stoneage" aanklik, dat dan in het resultatenvak de nummers van "Queens Of The Stoneage" krijg :)

iemand suggesties??


Bedankt!!

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: lichtgewicht muziekspeler met functies als rhythmbox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/23, 17:14:09 »
Clementine? Een vrij lichte speler voor GTK met ongeveer de interface van Amarok (maar véél lichter). Draaide perfect op mijn oude bakkie!

Re: lichtgewicht muziekspeler met functies als rhythmbox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/23, 17:19:09 »
Naast het genoemde Clementine zou je Exaile, Guayadeque en Deadbeef nog kunnen proberen die hebben ook een Library.  Audacious is wel lekker licht maar heeft weer geen bibliotheekfunctie, of ik heb er overheen gekeken. Overigens was in mijn ervaring Rhythmbox helemaal niet zwaar, processorgebruik was mild vergeleken met een paar andere spelers (zoals Banshee) maar dat hangt natuurlijk ook sterk van je hardware af.

Offline Tom

  • Lid
Re: lichtgewicht muziekspeler met functies als rhythmbox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/23, 17:21:38 »
« Laatst bewerkt op: 2011/06/23, 17:23:27 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: lichtgewicht muziekspeler met functies als rhythmbox
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/23, 18:13:41 »
ik heb ze allemaal even bekeken, en ben bij Clementine en Guayadeque uitgekomen.

ga ze nu ff installeren en kijken hoe t loopt :)

bedankt!
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken