Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Vervuiling "Voorkeuren opstarttoepassingen" ?  (gelezen 1137 keer)

Offline wowo

  • Lid
[Opgelost] Vervuiling "Voorkeuren opstarttoepassingen" ?
« Gepost op: 2010/03/31, 21:47:55 »
Ik heb gekeken in "Voorkeuren opstarttoepassingen" (Ubuntu 9.10) en daar viel mij op dat er 2 opstarttoepassingen in stonden van toepassingen die ik geïnstalleerd en weer volledig verwijderd had: cGmail en Déjà Dup Monitor.

Treedt deze "vervuiling" altijd op in Ubuntu?
Vindt het wel een beetje raar omdat van Ubuntu/Linux altijd gezegd wordt dat er weinig vervuiling optreedt en dat alle sporen van verwijderde programma's zoveel als mogelijk verdwijnen. Of heb ik het mis?

Ik neem overigens aan dat ik de genoemde opstarttoepassingen van programma's gewoon kan verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/31, 22:54:35 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Vervuiling "Voorkeuren opstarttoepassingen" ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/31, 21:50:50 »
Als je een toepassing selecteert en op verwijderen drukt gaat deze dan niet weg?
Als je een programma verwijdert, wordt dit niet in opstart toepassingen verwijdert. En zo groot is die vermelding niet, ik denk nog geen Kb.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/31, 21:53:24 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Vervuiling "Voorkeuren opstarttoepassingen" ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/31, 22:01:01 »
Ik heb gekeken in "Voorkeuren opstarttoepassingen" (Ubuntu 9.10) en daar viel mij op dat er 2 opstarttoepassingen in stonden van toepassingen die ik geïnstalleerd en weer volledig verwijderd had: cGmail en Déjà Dup Monitor.
Alles wat die programma's zelf hebben geïnstalleerd, halen ze weg. Dit heb je zelf ingesteld, dus wordt dat niet weggehaald. Als je in OpenOffice.org een handleiding voor dat programma schrijft, wordt die toch ook niet verwijderd?

Offline wowo

  • Lid
Re: Vervuiling "Voorkeuren opstarttoepassingen" ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/31, 22:54:14 »
Alles wat die programma's zelf hebben geïnstalleerd, halen ze weg. Dit heb je zelf ingesteld, dus wordt dat niet weggehaald. Als je in OpenOffice.org een handleiding voor dat programma schrijft, wordt die toch ook niet verwijderd?
Je hebt natuurlijk gelijk, en ik schaam me dat ik de vraag heb gesteld.
Het was waarschijnlijk te wijten aan een drukke dag. ;)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS