Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows (Vista) geheel verwijderen  (gelezen 491 keer)

Offline Ronald

  • Lid
Windows (Vista) geheel verwijderen
« Gepost op: 2012/11/04, 14:32:28 »
Na een beetje spelen ben ik wel overtuigd, Ubuntu wordt het.
En nu wil ik dus geheel van Vista af, dus simpel 10.12 volledig installeren (geen dual boot). Maar ja dan moet er een backup worden gemaakt  :| Is er ook een andere oplossing ? Bijvoorbeeld dmv een partion maker ????

Offline Ronald

  • Lid
Re: Windows (Vista) geheel verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/04, 14:51:37 »
Bestanden (vooral foto's) staan nog op windows partitions, maar als ik het op deze manier kan "oplossen" hoe zit het dan met het opstarten (dual boot scherm) ? Of die ik nu gewoon moeilijk, back-up maken en ubunto opnieuw installeren.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/04, 14:55:14 door Ronald »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Windows (Vista) geheel verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/04, 15:03:01 »
Er zijn meerdere mogelijkheden.
- Je behoudt gewoon je huidige configuratie en gebruikt de Windows partitie als data partitie. Je kan het opstartmenu (keuze tussen besturingssystemen) zo instellen dat het systeem onmiddellijk doorstart naar Ubuntu. Door de systeembestanden van MS Windows te verwijderen, win je die schijfruimte.
- Je herinstalleert en herpartitioneert je ganse computer volledig. Hierbij worden alle bestaande gegevens op de computer gewist: je moet dus zeker zijn dat de reservekopie  van je gegevens volledig up to date is. Neemt meest tijd in beslag, maar het systeem is volledig opgeschoond.

je zou voorlopig optie 1 kunnen aanhouden. Dan kan je 2 later eens doen als er een nieuwe Ubuntu versie verschijnt.