Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PHP Applicatie hosten met docker  (gelezen 1660 keer)

PHP Applicatie hosten met docker
« Gepost op: 2018/12/17, 13:21:21 »
Ik wist niet zo goed of ik deze vraag op de juiste plaats heb gepost. Indien dit niet het geval is verontschuldig ik mij alvast.

wij moeten een met docker een php website hosten met sql. Ik heb een paar guide's op internet gevolgd maar meeste werkte niet. Uiteindelijk vond ik er toch die tot het einde werkte. De guide in kwestie : guide (in het engels)

op die guide kan je de hele structuur van mijn project map terugvinden en de code die in de files staat. Als ik uiteindelijk naar de website probeer te sturen krijg ik enkel:
" File not found." te zien op de pagina terwijl ik de hello world zou moeten zien. Ik kan niet goed vinden welke file(s) ze bedoelen.  Als iemand hier eens naar zou willen kijken?


Ik gebruik ubuntu 18.04.1

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2018/12/17, 14:13:54 door RenShimizu »

Re: PHP Applicatie hosten met docker
« Reactie #1 Gepost op: 2018/12/17, 14:59:32 »
het is voor het school. Docker moet wel, en php en sql, maar voor de rest maakt ubuntu of de complexiteit van de website niet uit.
« Laatst bewerkt op: 2018/12/17, 15:03:18 door RenShimizu »

Re: PHP Applicatie hosten met docker
« Reactie #2 Gepost op: 2018/12/17, 19:32:12 »
Bouw gewoon een ouderwetse apache server. Veel handiger en leerzamer (voor de grote wereld).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

  • Lid
Re: PHP Applicatie hosten met docker
« Reactie #3 Gepost op: 2018/12/17, 19:49:07 »
Apache is best wel oud. NGINX is het snel aan het voorbij streven. Docker is uitstekend, zeker in combinatie met nginx als webserver. Het is modern en een van de grote voordelen van Linux. Ik gebruik het al jaren in een professionele omgeving, maar dan in combinatie met python. Apache was groot in de wereld 10 jaar geleden. Nu draait Netflix volledig in docker op AWS en schaalt veel beter dan Apache ooit zou kunnen. Ik zou iedereen aanraden om de nieuwe container technieken een keer te bekijken.

Ik neem aan dat je de hele tutorial gevolgd hebt? Zo te zien serven ze de php file in een aparte docker met php-fpm, NGINX werkt vervolgens als reverse proxy. Dit alles gekoppeld via docker-compose.

Mijn suggestie is om je nginx config goed te checken en kijk ook eens als je de poort van de php-fpm opensteld of je die rechtstreeks kunt benaderen.

Kun je je docker-compose file ook ff posten?

« Laatst bewerkt op: 2018/12/18, 11:14:53 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: PHP Applicatie hosten met docker
« Reactie #4 Gepost op: 2018/12/17, 22:22:27 »
Maar als het dan toch moet, kan de aanbieder van het platform niet helpen?
Aanbieder van het platform? De vraagsteller schrijft Ubuntu 18.04.1 te gebruiken dus neem ik dat de vraagsteller zelf docker uit de Ubuntu pakketbron (of beter docker-ce van docker.com) heeft geïnstalleerd in Ubuntu 18.04.1
Klik links bovenin op Documentatie

Offline MKe

  • Lid
Re: PHP Applicatie hosten met docker
« Reactie #5 Gepost op: 2018/12/18, 18:09:13 »
Ja, als je een groot software pakket gebruikt als b.v. Wordpress dan kan het nog zijn nut hebben. Hoewel ik ook daar de voorkeur zou hebben voor een docker gebaseerd systeem.

In professionele kringen gaan we meer naar micro service architectuur. In dat opzicht is docker op Kubernetes echt veel beter.
En Apache is niet zo goed geschikt voor docker als nginx.
« Laatst bewerkt op: 2018/12/18, 18:11:20 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/