Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] flash met nvidia tnt riva 32mb  (gelezen 373 keer)

Offline Muppet

  • Lid
[Opgelost] flash met nvidia tnt riva 32mb
« Gepost op: 2013/09/26, 10:57:09 »
hallo,

graag wil ik iets vragen mbt flash.

ik heb een pentium III, 667Mhz met 1Gb geheugen en met een Nvidia Riva TnT 32mb grafische kaart. een oudje.

hierop heb ik xubuntu 12.04.3 geinstalleerd met een nvidia 96 driver uit pakketbeheer op advies van pjotr.

nu ontvang ik veel de melding of ik flash wil installeren bij het bezoeken van websites. ik heb gelezen op de direct doen site van pjotr dat je computer hiervoor sse2 moet ondersteunen en dat doet dit oudje dus niet.

kan ik flash dan wel afspelen op deze computer ?

groeten,

willem

« Laatst bewerkt op: 2013/09/26, 16:24:55 door Muppet »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: flash met nvidia tnt riva 32mb
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/26, 11:21:24 »
kan ik flash dan wel afspelen op deze computer ?
Nee, althans niet op veilige wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Kan-geen-Adobe-Flash-Player-installeren
(punt 23, rechterkolom)

Als je dat toch wil, dan kun je beter een nieuwe(re) computer kopen.

Offline Muppet

  • Lid
Re: flash met nvidia tnt riva 32mb
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/26, 15:52:50 »
hallo pjotr,

bedankt voor de reactie.

niet een antwoord waar je vrolijk van wordt...helaas.

zou gnash nog een optie kunnen zijn dat je weet ?

groeten,

willem

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: flash met nvidia tnt riva 32mb
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/26, 16:12:56 »
zou gnash nog een optie kunnen zijn dat je weet ?
Waarschijnlijk niet. Je kunt het proberen, maar toen ik Gnash in het verleden probeerde, was het 10 x niks.... Barre rotzooi die de boel deed vastlopen. Enfin, misschien is 't in de tussentijd verbeterd.

Offline Muppet

  • Lid
Re: flash met nvidia tnt riva 32mb
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/26, 16:24:09 »
het lijkt mij dat ik beter gnash dan ook maar links laat liggen.

ik heb hier in huis nog een nieuwere computer waar ik altijd dan wel op afspelen kan. was alleen leuk geweest dat je op een oud beestje ook nog iets kon afspelen. maar het moet ook wel veilig blijven natuurlijk.

dan is dit weer een duidelijk verhaal en bij deze opgelost.

groeten,

willem

Re: flash met nvidia tnt riva 32mb
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/26, 16:27:01 »
Wat verwacht je van zo'n systeem? Dat is een machine van voor de XP-tijd. Eerder geschikt om Windows98 op te draaien, als moderne desktop mag je er geen wonderen meer van verwachten. Flash is zwaarder dan je denkt voor een systeem, zeker wanneer ondersteuning vanuit de GPU ontbreekt of wanneer de fabrikant lage prioriteit geeft aan dat OS (Adobe geeft niets om Linux).

Het beste is om in het geval van YouToube flash te mijden: http://www.youtube.com/html5

Re: [Opgelost] flash met nvidia tnt riva 32mb
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/26, 20:18:34 »
@erik: Adobe geeft niks om Linux nee... Daarom blijven ze er maar software voor uit brengen [/sarcasme]. Nee, het zit anders in dit geval. Flash is troep en Adobe heft een deel van dat team nu op de HTML5-afdeling gezet dus er moest ondersteuning vervallen voor een paar producten, te weten Linux op de computer en Android. Mac OSX gaat de volgende zijn ergens in de komende 3 jaar.