Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?  (gelezen 13733 keer)

corneel

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Gepost op: 2006/03/26, 17:22:34 »
Is het hier gebruikelijk dat men hier postings veranderd als men het niet eens is met de tekst? Ik plaatste enkele dagen geleden een posting over automatix omdat ik het een opmerkelijk product vond omdat ik door gebruik van automatix zonder gedoe muziek kon afspelen en dvd kon afspelen en andere dingen zonde het gebruikelijke Linux geneuzel en gepuzzel.

Een formum dat teksten  verandert, alleen omdat men het niet eens is met de tekst. Staat daar Ubuntu voor? Volgens mijn betekent Ubuntu dat je andere mensen in hun waarde moet laten.

Corneel

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/26, 17:43:15 »
Bedoel je dit?
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1027
Staat er nog, maar niet populair. Maar iedereen kan er zijn mening over hebben. Heb het nog niet meegemaakt dat dingen hier verdwijnen. Maar kom hier aub niet klagen als het straks niet meer werkt. En respecteer misschien ook de mening van een ander en het feit dat wij dit hier niet willen promoten.

Thanks!

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/26, 17:52:20 »
Wel, ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een post van mij werd aangepast. Als dat gedaan werd, zal er wel een goede reden voor geweest zijn. En ja, ik vind het aanmoedigen van het gebruik van Automatix al een goede reden, kwestie van gebruikers hiervoor te beschermen. Al had een DIKKE waarschuwing ook wel volstaan.

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/26, 23:05:03 »
In het geval van automatix is het normaal ja - ik heb hem nu ook verwijderd omdat je meteen begon te schelden.

Offline wutnubu

  • Lid
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/27, 06:39:46 »
Wordt ik wel nieuwsgierig van natuurlijk, wat is automatix en wat is daar dan mis mee...?

Willem

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/27, 10:09:00 »
Automatix is het ergste linux virus ooit. Doet zich voor als een programma om snel en simpel veel gevraagde dingen te doen maar helpt intussen js systeem grondig om zeep.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/03/27, 22:18:41 »
Ik begin te geloven dat Dennis een allergie heeft aan Automatix.

Ik begrijp zijn kritiek volledig en zal ook niemand aanraden om dat te gebruiken maar bij mij werkt 't wel al een paar maanden probleemloos.

Ik ben blijkbaar 1 van de happy few die er geen systeem crash aan heeft overgehouden.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/03/27, 22:31:06 »
Ik heb meer een allergie aan mensen die de behoefte voelen de sfeer te verzieken. Door tegen beter weten in en na waarschuwing toch door te gaan met irritante postjes plaatsen over automatix (inmiddels verwijderd) was corneel daar aardig mee bezig. Hem is dus de twijfelachtige eer  toegekend om de tweede ban te zijn.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/03/27, 22:37:44 »
Er zijn inderdaad genoeg en zeker betere mannieren om Ubuntu volledig functioneel te krijgen dan met een programma zoals hierboven genoemd.

Dat is enkel geschikt voor mensen die niet graag lezen en alles snelsnel af willen hebben.
Met alle risico's vandien ...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2006/03/27, 23:03:03 »
Oh wat kijk ik uit naar de (veelbelovende) python versie van EasyUbuntu die in eerste plaats het doel 'veiligheid' heeft en volledig handelt volgens offici

Saamelainen

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2006/03/27, 23:06:08 »
Toch begrijp ik wel waarom sommigen naar Automatix grijpen. Het is een heel gedoe en gepuzzel om alle multimediadingen te laten werken en waar haal je het allemaal vandaan. Op het Engelstalige forum wordt het alle nieuwelingen voortdurend aangeraden. Dus geen wonder dat er veel gebruikers zijn. De weinige keren dat iemand daar tegen het gebruik van Automatix is kan deze een veeg uit de pan krijgen. De meningen zijn dus verdeeld. Maar dit topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/311 maakt duidelijk dat je het maar beter NIET kunt gebruiken.

wr19026

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2006/03/27, 23:32:33 »
Ik leer liever zelf hoe ik het moet doen, word je niks slechter van.

En ondanks de allergische uitslag die sommigen hier van het woord Automatix krijgen blijven normale posts volgens mij ongecensureerd staan. Met een paar reakties die nogmaals uitleggen dat Automatix voor Ubuntu gelijk is aan wat diesel voor een benzinemotor is :)

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2006/03/27, 23:58:29 »
Het engelse forum zit helaas vol met clueless mensen, ook veel mensen die daar worden geacht het forum te beheren snappen bijzonder weinig van hoe Ubuntu werkt en ontwikkeld wordt.

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #13 Gepost op: 2006/03/28, 09:42:28 »
Citaat van: Saamelainen
Toch begrijp ik wel waarom sommigen naar Automatix grijpen.
'tuurlijk. Dat begrijp ik ook maar al te goed. Ik heb het ook ooit zelf geprobeerd (toen ik pas met Ubuntu begon). Vandaar dat ik ook zeg dat ik graag de nieuwe EasyUbuntu zie komen, die alles volgens offici

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #14 Gepost op: 2006/03/28, 09:47:36 »
Er is nu op de ubuntu-users ook een draadje over dat wanprodukt. Arnieboy is niet alleen incompetent, maar ook vreselijk arrogant en achterbaks. Hij wil gewoon niet de enorme stommiteiten zien die in automatix zitten en geeft geen fluit om de gebruikers ervan.

mithras86

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #15 Gepost op: 2006/03/28, 15:06:35 »
Dennis, ik vind dan echter wel dat jij ook over-aggressief reageert. Dat automatix in jouw ogen niet goed is, is jouw mening. Echter is het een product dat door velen gebruikt wordt: het werkt. Ik ben er geen voorstander van, ik zoek liever dit soort dingen zelf uit. Om echter de mods en admins van ubuntu-users uit te schelden en tegen iedereen die Automatix gebruikt te zeggen dat ze gestoord zijn komt op mij neer als een kind dat op een papiertje schrijft: wie dit leest is gek.
Dat er haken en ogen aanzitten: oke. Maar voor velen is het installeren van losse pakketjes (al dan niet via de terminal): PANIEK! En dan is automatix een oplossing (een ja, niet d

wr19026

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #16 Gepost op: 2006/03/28, 15:33:23 »
Citaat van: mithras86
Je kan ze best van tevoren waarschuwen, maar posts censureren vind ik echt te ver gaan...
Hangt m.i. van de post af. Als er gevloekt en getierd wordt in een post mag wat mij betreft er best wat aan gesleuteld worden.

't Is heel duidelijk dat niet iedereen hetzelfde over Automatix denkt en dat de

mithras86

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #17 Gepost op: 2006/03/28, 15:52:20 »
In de desbetreffende post werd er alleen naar meningen gevraagd van Automatix, aangezien deze user dat een fijn programma vond. Toen deze post werd gewijzigd door Dennis, kwam daarop de vraag waarom zomaar een post werd gewijzigd, in plaats van erop te reageren. Waarschijnlijk was deze reactie ook al verontwaardigd, maar door deze reactie heeft Dennis het hele topic maar verwijderd. En dat vind ik dus wel te ver gaan. Nu wordt er in dit draadje de gevolgen van Automatix besproken, maar dat had best in het vorige topic gekund. Nu vind hier de discussie plaats, naar aanleiding van het verwijderen van een post. Mijn inziens hadden de "tegenreacties" van Automatix best in het originele topic gepast.

Saamelainen

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #18 Gepost op: 2006/03/28, 17:19:06 »
Dit is een keurig forum waar we elkaar proberen te helpen. Taalgebruik in de trant van

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #19 Gepost op: 2006/03/28, 17:45:17 »
Saamelainen: inderdaad, dat taalgbruik is hier niet gewenst. Ook reageer ik inderdaad erg agressief op automatix, omdat het gepruts van arnieboy al honderden systemen in de soep heeft geholpen. Ik zie het als helpen om mensen hiervoor te behoeden.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #20 Gepost op: 2006/03/28, 18:35:07 »
Citaat van: Dennis
Ook reageer ik inderdaad erg agressief op automatix, omdat het gepruts van arnieboy al honderden systemen in de soep heeft geholpen. Ik zie het als helpen om mensen hiervoor te behoeden.
Het geeft wel aan waar de tekortkomingen zitten bij Ubuntu-Linux.
Iedereen is het er over eens dat het een goed product is als ze 't ergens zien werken.
Maar als ze 't zelf op hun pc installeren en ze beginnen door te krijgen dat ze eerst nog 3 maanden avondschool moeten volgen voor ze begrijpen hoe ze Ubuntu krijgen zoals zij 't willen dreigen veel gebruikers af te haken.

Normaal dat er dan veel voor de gemakkelijke oplossing kiezen als Easy-Ubuntu of Automatix.
Blijkt hun systeem daarna om zeep .... dan keren ze nooit meer terug ...

't Wordt dus tijd dat er eens werk gemaakt wordt voor een systeem zoals Python waar GooZ hierboven ergens over sprak.

De meeste mensen willen gewoon een besturingssysreem dat werkt en niet
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #21 Gepost op: 2006/03/28, 19:55:05 »
Bartek, je slaat de spijker 100% op z'n kop - automatix geeft precies aan waar de fouten zitten. Maar in plaats fan bugs te melden of me te werken aan oplossingen gaat arnieboy liever egotrippen.

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #22 Gepost op: 2006/03/28, 20:07:32 »
Kalm Dennis, ik meen me iets te herinneren van je bloeddruk ;)
Maar je hebt wel gelijk, net zoals Bartek.
Ik heb me trouwens ingeschreven op de EasyUbuntu mailing list, en ze boeken daar blijkbaar heel wat vooruitgang. Er is ook duidelijk te merken dat ze veiligheid op de eerste plaats stellen. Voorbeeld: Iemand stelde voor om de admin privileges (uiteraard dmv sudo) te behouden, en dus het paswoord te onthouden voor de gehele EasyUbuntu sessie, no matter what het ingestelde Ubuntu-interval voor onthouden van wachtwoorden was. Meteen werd gezegd dat dit de veiligheid niet ten goede zou komen. DAT noem ik vooruitgang!

PS: Ivm het feit dat Automatix/EU de mankementen van Ubuntu aanduiden: Gedeeltelijk is dit wel waar, maar dingen zoals w32codecs en andere RestrictedFormats kunnen ze eenmaal niet implementeren in Ubuntu, en dan is het mooi dat er iets dergelijks bestaat voor de minder geeky gebruiker.

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #23 Gepost op: 2006/03/28, 20:12:33 »
Het is nog wel degelijk een mankement in Ubuntu - een vrij moielijk oplosbaar mankement weliswaar maar het is kip-zonder-kop gedrag om het geen mankement in ubuntu te noemen :)

Saamelainen

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #24 Gepost op: 2006/03/28, 20:21:04 »
En dan probeer je net als ik de live-cd van PCLinuxOS en daar zit alles gewoon in.