Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prullenbak  (gelezen 1217 keer)

Prullenbak
« Gepost op: 2009/07/26, 22:41:38 »
Op de een of andere manier kan ik bestanden niet meer in de prullenbak kwijt. Als ik een simpel textbestandje weg wil gooien, en ik kies voor de optie "naar prullenbak verplaatsen" krijg ik steevast de melding "Kan bestand niet in de prullenbak gooien. Wilt u het direct verwijderen?"

Zojuist kwam ik er ook achter dat als ik de prullenbak open, het venster alleen nog maar weg krijg met de optie "xkill" Het kruisje reageert het venster niet op en op bestand-afsluiten ook niet. De prullenbak is gewoon leeg.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik Ubuntu 9.04

Groet,

Daniel

Re: Prullenbak
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/26, 22:45:38 »
Verwijder je iets van een Windows partitie?
Of een andere partitie?
Dan is dat vrij normaal.
Verwijder je iets van je eigen Home Map?
Dan is dat een heel ander verhaal.
Zie je iets in de mappen van /home/jouwnaam/.local/share/Trash?

Re: Prullenbak
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/26, 23:09:39 »
Bedankt voor je antwoord. Het spookt op deze pc. 5 minuten geleden werkte de rechtermuisknop niet meer op het bureaublad, maar in mappen wel. Na een herstart is dit verholpen.

Ik verwijderde idd spullen van de windows partitie, maar dit gebeurde ook in mijn home map. Na een herstart is dit ook verholpen, maar als ik nu verwijder krijg ik én geen melding én mijn prullenbak blijft leeg, maar het bestand is wel verwijderd. De verwijderde bestanden ik net heb verwijderd staan overigens wel in de map die je net noemt.

Re: Prullenbak
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/26, 23:16:34 »
Ik word gek denk ik. (of het is al heel laat) Ik kwam er net achter dat het volume ook gedempt stond. Dit had ik niet zelf gedaan, en had zelfs geluid vandaag tijdens een spelletje. Nu nog een keer herstart en alle problemen zijn verdwenen. De bestanden die ik verwijderd had, waarbij ik geen melding kreeg, staan nu opeens wel in de prullenbak.

Waar dit nu aan gelegen heeft?

Re: Prullenbak
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/27, 10:43:47 »
Heb je ook toevallig met sudo gekloot?
Doe dat maar niet, als je niet weet wat je doet.
Als je via sudo nautilus verwijdert, komt het niet in jouw prullenbak, maar in die van Root.
In dat geval staat het in /root/.local/share/Trash.

Re: Prullenbak
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/27, 11:40:21 »
Nee, dat heb ik niet. Die mogelijkheid gebruik ik alleen als ik hem nodig heb, en dat is niet bijster veel. Ik werk zo min mogelijk met root als het niet nodig is.

Toen ik pas begon met Ubuntu, ik meen 5.10, expirementeerde ik veel. Dus ik weet ondertussen wat voor gevolgen dat kan hebben. Het enige wat ik voorafgaand van het probleem heb gedaan, zijn spelletjes geinstalleerd. En dat gewoon via installeren en verwijderen. Overigens was het probleem voor mijn gevoel verholpen toen ik in softwarebronnen de medibuntu bron uitschakelde. Dit was ik nl vergeten.

Maar het lijkt mij sterk dat dat het probleem veroorzaakte.

Re: Prullenbak
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/27, 11:57:39 »
Ik zou zeggen, probeer het maar voor een paar dagen, mijn zoon.

Re: Prullenbak
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/27, 13:19:03 »
 =D