Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3-speler kan niet geformatteerd worden  (gelezen 2254 keer)

MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Gepost op: 2008/01/14, 14:20:29 »
Ha vrienden,

Ben redelijk nieuw in Ubuntu en wilde vandaag eens wat muziek op mijn mp3-speler zetten. Normaal doe ik dit onder XP gewoon in Windows Verkenner. Het probleem dat ik in Ubuntu tegenkwam was dat ik de muziek wel van mijn mp3 kan verwijderen, maar dat het aantal MB's niet vrijkomt. Met andere woorden, de mp3 formatteert niet / wordt na verwijdering van bestanden niet 'leeg'.
Ik kon op deze vraag in andere topics niet echt een bevredigend antwoord vinden. Kan iemand me verder helpen?

Groeten,
janwillembol

Edit: Ik heb nu de bestanden óók nog uit de Prullenbak verwijderd en dan is de ruimte wél vrijgekomen en mijn mp3 dus helemaal leeg. Toch blijft bij mij de vraag bestaan waarom dit zo omslachtig in twee stappen moet?

MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/14, 14:40:21 »
Toevallig net het zelfde gehad. Als je de boel echt helemaal herstart dan lukt het opeens wel!! Kon er voor de herstart ook geen nieuwe nummers opzetten maar na de echte herstart wel. Probeer het eens.

succes Jan

MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/14, 14:46:35 »
Over omslachtig in twee stappen gesproken... ;) Voor deze ene keer lijkt Windows sneller en gemakkelijker?! :S

Offline siegi

  • Lid
MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/14, 15:11:33 »
Je gooit het ook alleen in de prullenbak.
Ubuntu verplaatst het naar .trash.username in de root van je mp3 speler.
In principe als je de trash leeghaalt heb je al de plaats.

Offline Dave

  • Lid
MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/14, 15:12:08 »
hmm als ik in windows via de verkenner bestanden verwijderde kwamen ze ook in de prullenbak.

MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/18, 11:31:32 »
Maar dan kwam de ruimte wel direct op je mp3 vrij, in Ubuntu niet. Maar goed, doet er ook niet toe. Ik weet nu hoe 't werkt. Bedankt!

Offline vanadium

  • Lid
MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/18, 13:17:06 »
Mischien kopieert Windows de gewiste gegevens van een USB of mp3 speler naar een "trash" op je harde schijf, terwijl Ubuntu de trash op het volume zelf aanmaakt. Net zoals bij Windows kan je in Nautilus de trash passeren door Shift+del te drukken in plaats van "delete".

MP3-speler kan niet geformatteerd worden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/19, 17:35:47 »
Thanks! That will do!