Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox (Frustratie)  (gelezen 6477 keer)

MarioS

  • Gast
VirtualBox (Frustratie)
« Gepost op: 2008/07/22, 14:02:36 »
Ik zit met het volgende probleem;

Ik wil graag VirtualBox gebruiken. Dus ik kijk met apt-get of deze al bestaat, en jawel dat doet die.
Dus ik installeer VirtualBox:
sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-sourceAlles gaat wel totdat ik VirtualBox op wil starten.
Het icoon bij "Applicaties" doet niets, via de terminal krijg ik het volgende bericht:
Could not find VirtualBox installation. Please reinstall.Ik heb nu een stuk of 6 keer dit pakket opnieuw geinstalleerd en nog steeds geen vooruitgang.

Ook heb ik de .deb van de VirtualBox website afgehaald (Gutsy i836) maar deze doet na installatie helemaal niks ( Geen icoon te vinden en de terminal weet er ook niks van)

Ik heb geen ideeën meer, jullie ?

VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/22, 14:22:16 »
Waarom installeer je niet gewoon vanuit Synaptic?

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

MarioS

  • Gast
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/22, 14:45:03 »
Hebben jullie de post niet gelezen ?

VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/22, 14:45:48 »
apt-get is geen Synaptic ;)

MarioS

  • Gast
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/22, 14:50:55 »
Ik kan het verkeerd hebben maar volgends mij is apt-get de commandline versie van Synaptic... hoe dan ook ik heb alle pakketen van Synaptic met apt-get geinstalleerd dus dat maakt weinig verschil.

VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/22, 16:45:39 »
HmZ  Via synaptic werken of de termial maakt wel verschil omdat er dan wel dependencies worden meegenomen,
zomaar een opdracht in terminal gooien niet.

Nog makkelijker en dit moet goed gaan is gewoon via "Installeren en Verwijderen" VB-ose installeren.
Probeer maar eens.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Nick1890

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/22, 17:03:05 »
Ik bevestig wat Gandyman hierboven stelt.
Ik heb VirtualBox geinstalleerd via "Installeren en Verwijderen" door "virtualbox" in te geven in het Zoekveld. Hierop kreeg ik maar één enkele keuze, nl. "Virtualbox-OSE". Na deze geinstalleerd te hebben heb ik moeiteloos het programma (Dat zich automatisch nestelt in de menus) kunnen opstarten. Ondertussen draai ik Kubuntu en Linux Mint op deze wijze.
Alles wat ik heb éénmalig moeten toevoegen was een file getiteld "Linux ... generic...", of zoiets. Alle andere dependencies waren automatisch geinstalleerd geworden.
PS: De handleiding van VirtualBox is wel een pdf-boterham van 200+ blz... Deze kan echter apart gedownload yworden van de virtualbox intenetsite.
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/22, 18:25:20 »
Wel even opletten want er word een kernel extra geinstalleerd en die kan je niet gebruiken.
Hij word wel in de menu.lst gezet als je pech hebt.....
Dus ff handmatig die kernel uit die lijst halen.

Eventueel zou je hem kunnen uninstalleren nadat VB een paar keer is opgestart, mja zoveel ruimte kost die kernel ook niet dus je kan hem beter laten zitten waar hij is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

prlwgn

  • Gast
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/22, 20:32:12 »
Gandydinges je moet eens je vervelende mond dicht houden want je draagt niks bij
met je schoolmeestertoontje ,even opletten, blijf eens even van de ljjn van ubuntu.

Offline woteb

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/22, 20:39:58 »
Citaat van: cumulus007
apt-get is geen Synaptic ;)
Ahum..... SynAPTic.. Het is een grafische schil/tool om apt grafisch aan te sturen.
Apt-get is de manier om pakketten op te halen, maar er zijn ook andere commando's zoals apt-cache, apt.conf, apt-secure. Typ maar een in een terminal het commando man aptvoor een beschrijving van het commando apt.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/22, 20:46:35 »
Overigens installeer ik VirtualBox -ALTIJD- via de terminal, en dat gaat heel goed.

In de terminal het volgende typen: sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
sudo /etc/init.d/vboxdrv start
sudo apt-get remove linux-image-2.6.24-19-386 --purge -y
En Virtual box is geïnstalleerd.

Ik draai dit in een script wat van alles automatisch installeert. Als je dit gewend bent, veel sneller dan Synaptic.
Maar ieder z'n manier van werken. De mijne hoeft die van een ander niet te wezen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Tom

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/22, 20:51:37 »
Citaat van: prlwgn
Gandydinges je moet eens je vervelende mond dicht houden want je draagt niks bij
met je schoolmeestertoontje ,even opletten, blijf eens even van de ljjn van ubuntu.
Hij bedoelt het alleen maar goed , dus die kritiek is niet zeer beleefd jongeman.
En dat is nu éénmaal zijn schrijfstijl ...maar de bedoeling is goed en de raad die hij geeft ook.
Vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Nick1890

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/29, 19:58:27 »
Citaat van: prlwgn
Gandydinges je moet eens je vervelende mond dicht houden want je draagt niks bij
met je schoolmeestertoontje ,even opletten, blijf eens even van de ljjn van ubuntu.
Voor iemand die aan dit topic niets bij te dragen heeft (of te leren) zet jij wel een érg grote mond op. Gelieve bijgevolg dergelijke commentaar achterwege te laten daar ik hoop dat jouw "aantal bijdragen" niet enkel uit zo´n onzin bestaan.

Groetjes, desalniettemin.
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Offline Drummies

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/29, 20:01:34 »
Nick1890

+1
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/29, 21:28:51 »
Citaat van: Nick1890
Citaat van: prlwgn
Gandydinges je moet eens je vervelende mond dicht houden want je draagt niks bij
met je schoolmeestertoontje ,even opletten, blijf eens even van de ljjn van ubuntu.
Voor iemand die aan dit topic niets bij te dragen heeft (of te leren) zet jij wel een érg grote mond op. Gelieve bijgevolg dergelijke commentaar achterwege te laten daar ik hoop dat jouw "aantal bijdragen" niet enkel uit zo´n onzin bestaan.

Groetjes, desalniettemin.
Ik heb eens even terug gelezen, maar als prlwgn alleen valt over de opmerking "even opletten" vraag ik me inderdaad af wat hier nou het probleem is...naar mijn idee zijn de opmerkingen van gandyman meestal wel constructief...dus wie moet hier nou van de lijn blijven??

mijn voorstel: hou het gezellig, we zijn hier om elkaar te helpen!!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/30, 20:21:41 »
Citaat van: prlwgn
Gandydinges je moet eens je vervelende mond dicht houden want je draagt niks bij
met je schoolmeestertoontje ,even opletten, blijf eens even van de ljjn van ubuntu.
Jammer dat je dit als een aanval ziet van gandyman,want dit is nl een heel goede tip,had mij nl een hoop problemen gescheeld.
Kubuntu 20.04

Offline petbus

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/10, 09:31:36 »
Overigens installeer ik VirtualBox -ALTIJD- via de terminal, en dat gaat heel goed.

In de terminal het volgende typen:
Code:

sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
sudo /etc/init.d/vboxdrv start
sudo apt-get remove linux-image-2.6.24-19-386 --purge -y

En Virtual box is geïnstalleerd.

Ik draai dit in een script wat van alles automatisch installeert. Als je dit gewend bent, veel sneller dan Synaptic.
Maar ieder z'n manier van werken. De mijne hoeft die van een ander niet te wezen.


zodra ik bovenstaande doe krijg ik de volgende melding:
petbus@petbus-desktop:~$ sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
sudo: unable to resolve host petbus-desktop
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  virtualbox-ose-modules-generic: Vereisten: virtualbox-ose-modules-2.6.24-20-generic maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
petbus@petbus-desktop:~$

Offline petbus

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #18 Gepost op: 2008/08/10, 09:39:02 »
Citaat van: woteb
Overigens installeer ik VirtualBox -ALTIJD- via de terminal, en dat gaat heel goed.

In de terminal het volgende typen: sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
sudo /etc/init.d/vboxdrv start
sudo apt-get remove linux-image-2.6.24-19-386 --purge -y
En Virtual box is geïnstalleerd.

Ik draai dit in een script wat van alles automatisch installeert. Als je dit gewend bent, veel sneller dan Synaptic.
Maar ieder z'n manier van werken. De mijne hoeft die van een ander niet te wezen.
zodra ik dit intik krijg ik de volgende melding:
petbus@petbus-desktop:~$ sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
sudo: unable to resolve host petbus-desktop
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  virtualbox-ose-modules-generic: Vereisten: virtualbox-ose-modules-2.6.24-20-generic maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
petbus@petbus-desktop:~$

Offline siegi

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #19 Gepost op: 2008/08/10, 10:50:26 »
uname -a  > welke kernel draai je nu?
Het zou kunnen dat we nu in een overgang zitten tussen 2.6.24-19  en 2.6.24-20

Offline petbus

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #20 Gepost op: 2008/08/10, 10:57:26 »
dit is de uitkomst:

petbus@petbus-desktop:~$ uname -a
Linux petbus-desktop 2.6.24-19-generic #1 SMP Fri Jul 11 23:41:49 UTC 2008 i686 GNU/Linux
petbus@petbus-desktop:~$

Offline siegi

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #21 Gepost op: 2008/08/10, 11:02:49 »
virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-generic installeren :)

Offline petbus

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #22 Gepost op: 2008/08/10, 21:52:33 »
en wederom dezelfde foutmelding:

petbus@petbus-desktop:~$ sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
sudo: unable to resolve host petbus-desktop
[sudo] password for petbus:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  virtualbox-ose-modules-generic: Vereisten: virtualbox-ose-modules-2.6.24-20-generic maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
petbus@petbus-desktop:~$



???

Offline petbus

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #23 Gepost op: 2008/08/10, 21:58:19 »
welke is dat dan??

Offline siegi

  • Lid
VirtualBox (Frustratie)
« Reactie #24 Gepost op: 2008/08/10, 22:12:28 »
Citaat van: petbus
petbus@petbus-desktop:~$ sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -y
Heb je gezegd dat je die andere pakketjes ook moest installeren?
Doe nu maar gewoon
sudo apt-get install virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-generic

Wat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.

Blijkbaar heb je ook een probleem met je /etc/hosts, ik zie daar unable to resolve host na het uitvoeren van sudo.
Geef eens de inhoud ervan. alt F2 > gedit /etc/hosts