Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden slepen naar programma in launcher  (gelezen 783 keer)

Offline skalars

  • Lid
bestanden slepen naar programma in launcher
« Gepost op: 2012/02/06, 23:01:17 »
Ik heb ubuntu 11.10 onlangs geinstalleerd. Das ff wennen.
Ik kan geen bestanden slepen naar een programma in de launcher. Zo zou ik graag een muziekbestand in vlc openen door het bestand er heen te slepen.
Op meerdere plekken heb ik gelezen dat dit zou moeten kunnen. Echter als ik een bestand uit mn persoonlijke map probeer te slepen, komt de launcher helemaal niet te voorschijn.

Iemand een oplossing?

Re: bestanden slepen naar programma in launcher
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/07, 12:27:13 »
Je bestand/map naar de launcher toe bewegen?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vanadium

  • Lid
Re: bestanden slepen naar programma in launcher
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/07, 13:45:19 »
Wellicht werkt dit nog niet zoals het moet. Als de launcher niet verborgen is, dan blijven enkel de "geschikte" iconen opgelicht, de andere worden grijs, op het ogenblik dat je een bestand naar de Unity launcher sleept. Dat bij het slepen van een bestand de verborgen launcher niet te voorschijn komt, is mogelijk nog iets wat niet behoorlijk werkt. Maar probeer ook eens of je bij het slepen de launcher niet zichtbaar krijgt door eerst naar links boven te slepen.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: bestanden slepen naar programma in launcher
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/07, 15:23:01 »
Lukt het alleen bij muziekbestanden en vlc niet goed, of ook bij andere bestanden en programma's? Ik heb geen vlc geïnstalleerd, maar ik heb net geprobeerd om muziekbestanden naar Audacious te slepen en een afbeelding naar Gimp en dat werkte in beide gevallen goed, zowel met een verborgen als een niet-verborgen launcher.

Re: bestanden slepen naar programma in launcher
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/08, 14:33:33 »
Ik dacht dat je met Compiz Settings Manager programma's/bestanden toe kon voegen aan je launcher