Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scannen In Ubuntu  (gelezen 6900 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Scannen In Ubuntu
« Gepost op: 2009/08/14, 12:25:24 »
Ik heb net een nieuw artikel aangemaakt. Het gaat over scannen in Ubuntu. Je kunt het artikel hier terugvinden.

De informatie is al vrij volledig. Heb je echter nog suggesties, verbeteringen, of meer informatie, voel je dan vrij om het artikel te bewerken of de suggesties, verbeteringen, of meer informatie hier te plaatsen.

Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/14, 20:22:50 »
Je zou ook nog hier kunnen kijken voor evt. aanvullingen: https://help.ubuntu.com/community/ScanningHowTo

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/14, 21:33:03 »
Ik heb net hun artikel bekeken. Ik citeer :

Citaat
There are some scanners that have less than complete drivers from the SANE project. They can sometimes be used, but not all the features may work. These scanners are:

    * HP 4200
    * HP 3300C
    * HP 4300C
    * Agfa Snapscan Touch
    * HP 4400C
    * HP 4470C

Zijn dat de enige scanners die met libsane-extras werken.

Over het delen van een scanner, daar zalik morgen mee beginnen. Ook denk ik dat we in een ander artikel beschrijven hoe je op de server de scanner deelbaar maakt.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/15, 13:24:02 »
Update: ik heb een lijst toegevoegd met de libsane-extras compatibele scanners. Echter, als iemand nog een scanner heeft liggen die niet direct werkt in Ubuntu, probeer dan eens met libsane-extras, zoals vermeld in het artikel, de scanner te laten werken, als het je lukt, meld dan welke scanner en welk stuurprogramma je gebruikt.

Ook zoek ik mensen die de sectie " Manually Installing a Network Scanner " uit dit artikel willen helpen te vertalen. Omdat ik niet heel slim ben op het vlak van netwerken.

Offline Joshua822

  • Lid
Hulp nodig voor artikel scanner delen.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/16, 23:07:24 »
Hallo allemaal.

Ik heb hulp nodig, bij het maken van het artikel Scanner Delen, dat beschrijft hoe Ubuntu ingezet kan worden om scanners over het netwerk te delen.

Nu, er is een fout in Ubuntu Hardy Heron, die ervoor zorgt, dat saned geen toegang krijgt tot de scanner.

Deze fout is gemeld op Launchpad. Ook zijn hier een aantal oplossingen gegeven.

Het probleem is, dat dit totaal niet mijn gebied is, en ik niet weet wat een goede oplossing is die altijd zou moeten werken, en die we dus in het artikel kunnen gebruiken.

Dank bij voorbaat.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/18, 12:15:06 »
Sorry voor de bump, maar het artikel Scanne in Ubuntu heeft nog steeds feedback nodig.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/18, 13:01:03 »
Ik heb nog nooit Linux Mint gebruikt. Maar het zou ook op Linux Mint mogen werken. Heb je een link naar het topic over het probleem ?

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/18, 15:05:57 »
Misschien is er een update geweest voor xsane. Dan kan het zijn dat hij / zij opnieuw de stappen die genomen zijn om de scanner te laten werken, moet herhalen.

Als dat niet werkt, laat hem / haar dan eens de opracht xsane uitvoeren in de terminal, en post de uitvoer dan hier. Dan kunnen we kijken wat er mis is.

« Laatst bewerkt op: 2009/08/18, 15:08:19 door Joshua822 »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/19, 11:16:10 »
Het artikel scannen in Ubuntu is klaar.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/21, 20:03:38 »
He! Top artikel.

Wat betreft de netwerk scanner denk ik niet dat je altijd adres 192.168.1.100 kan gebruiken als je de juiste naam of adres niet weet. Bedoel je dit als voorbeeld of zie ik iets over het hoofd?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/21, 21:09:39 »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/22, 21:33:05 »
Het is nodig het (exacte) adres van de netwerkscanner op te nemen in /etc/sane.d/net.conf. In de Engelstalige documentatie was ip-nummer slechts een voorbeeld.

Je hebt nu wel beschreven hoe een gedeelde netwerkscanner gebruikt kan worden maar niet hoe een netwerkscanner gedeeld kan worden. De server kant zogezegd. Hiervoor zijn verschillende oplossingen in gebruik. De 9.04 versie gebruikt de eigen sane daemon. Tot en met versie 8.10 wordt gebruik gemaakt van inetd of xinetd.

Waarom noem je het artikel wat je vertaalt hebt niet onder het kopje "andere bronnen"? Dat is bijvoorbeeld handig voor onderhoud op termijn. Het origineel vermeld "This article is incomplete, and needs to be expanded". Wellicht kan deze uitbreiding kan ook worden vertaalt.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/22, 22:05:18 »
Er is wel een server kant voor het artikel, maar deze is nog niet klaar. Er is namelijk nog een fout in Ubuntu Hardy Heron Server editie, in verband met ACL permissies. Maar ik heb geen idee over een oplossing die altijd werkt. Hier kun je dit artikel terugvinden.

Ik denk wel dat het artikel Scannen In Ubuntu, dus de lokale kant van het verhaal, klaar is om opgenomen te worden. De server kant is een andere kant van het verhaal, die sowieso in de nabije weken ook klaar zal zijn.

Ik heb al een verwijzing naar de Engelse wiki pagina toegevoegd.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/07, 21:28:50 »
Graag zou ik nog willen vragen: moet er nog iets gebeuren aan het artikel? Het artikel staat er maar in Artikelen in Aanbouw, terwijl het in mijn mening klaar is.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Scannen In Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/07, 21:47:41 »
Toegevoegd aan Werken met Ubuntu.

Bedankt voor je bijdrage. :)

Hoe de scanner gedeeld moet worden kan misschien voor versies vanaf 9.04 worden toegevoegd? Daar wordt een eigen daemon gebruik, saned en heb je niet te maken met (x)initd.
Klik links bovenin op Documentatie