Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Budgie  (gelezen 1250 keer)

Ubuntu Budgie
« Gepost op: 2017/01/10, 10:33:45 »
Hallo allemaal,

Ik heb mij verdiept in Ubuntu en de diverse desktop omgevingen die Ubuntu heeft. Nu heb ik een keuze gemaakt en die is gevallen op de Budgie desktop. De live-dvd hier: https://budgie-remix.org/ gedownload en gebrand. Zodoende dus ook op Google deze forum gevonden, anders was ik op de Engelstalige forum beland wat ik toch minder overzichtelijker vind dan deze forum.

Nu mijn vragen over Ubuntu Budgie:

1) Kan ik hier ook terecht voor vragen over Ubuntu Budgie?
2) Rondkijkend op deze forum kwam ik zeer vaak (vooral in de Tips & Tricks sectie) deze site tegen: https://sites.google.com/site/computertip/Home.
In hoeverre is deze site bruikbaar voor BUdgie aangezien er veel voor Mint en Ubuntu wordt uitgelegd en niet zozeer voor Ubuntu Budgie.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu Budgie
« Reactie #1 Gepost op: 2017/01/10, 10:40:47 »
1) Kan ik hier ook terecht voor vragen over Ubuntu Budgie?
Zeker en vast. Ik heb budgie desktop al eens bijgezet op mijn Ubuntu 16.04.
Citaat
2) Rondkijkend op deze forum kwam ik zeer vaak (vooral in de Tips & Tricks sectie) deze site tegen: https://sites.google.com/site/computertip/Home.
In hoeverre is deze site bruikbaar voor BUdgie aangezien er veel voor Mint en Ubuntu wordt uitgelegd en niet zozeer voor Ubuntu Budgie.
In grote mate, want het betreft allemaal Ubuntu. Nooit blindelings toepassen, natuurlijk: je moet altijd zelf begrijpen wat je wil doen.

Re: Ubuntu Budgie
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/10, 15:53:21 »
Hallo vanadium,

Dank voor je antwoorden. Is het verstanding om zelf een soort van logboek bij te houden met wat ik gedaan heb om bepaalde stappen terug te zien wat tpt een eventuele fout heeft geleid?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu Budgie
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/11, 15:02:03 »
Velen onder ons hebben wel hun (digitale) notaboekje om bepaalde systeem ingrepen te documenteren. Als er eens iets is wat je pas na wat zoeken weet op te lossen, dan neem je daar best nota van voor de volgende keer als je eens herinstalleert.

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu Budgie
« Reactie #4 Gepost op: 2019/03/10, 10:20:27 »
Op dit forum gezocht op Budgie en dit lijkt het meest geschikte topic te zijn om over Ubuntu Budgie in het algemeen vragen te stellen. Ik heb besloten voor langere tijd verder te gaan met Budgie en wil me er dus in gaan verdiepen. Ik heb nu 19.04 geïnstalleerd en werk er al wat langer mee zonder al te veel aanpassingen.

Wil nu wat met applets gaan doen, maar heb behalve dat je zaken kunt installeren nog niet kunnen vinden hoe je deze dan ook in gebruik kunt nemen. Ik kan ze bv niet ergens terug vinden. Er lijkt geen menu voor te zijn, behalve dat je applets kunt installeren en weer weghalen.

Wie helpt mij op weg?    Edit: Inmiddels gevonden via een tip op het Engelse Ubuntu Budgie forum. Via Bureaublad Instellingen. Werkt goed.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/10, 10:41:26 door FrSu »