Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem Ubuntu in Windows netwerk  (gelezen 1022 keer)

Offline jurgenv87

  • Lid
Probleem Ubuntu in Windows netwerk
« Gepost op: 2010/03/20, 16:39:14 »
Gegroet!

Gisteren heb ik een thuisnetwerk opgezet tussen twee computers met Windows. Bestanden en printer delen werkt.
Daarna heb ik mijn laptop met ubuntu(8.10) aan dit netwerk toegevoegd.

Op de Ubuntu-laptop kan ik de mappen die gedeeld worden op de Windows-pc's zien en ook openen, maar de map die ik in Ubuntu heb gedeeld kan ik niet zien op de Windows-pc's.

Tweede probleem is het printen. Aan één van de windows-pc's is printer gekoppeld: Brother DCP 7030. Deze heeft als share naam BrotherD.
Ik heb de drivers voor de printer op de ubuntu-laptop geïnstalleerd net zoals Cupswrapper.
Wanneer ik Cupswrapper open via de browser(http://localhost:631/) kan ik de printer ook daadwerkelijk zien. Bij Manage printers staat deze als idle, accepting jobs, published. Bij device uri staat smb://ip/BrotherD
Uiteindelijk is het me ook gelukt om na veel prutsen de printer te laten afdrukken, maar dit gaat niet zoals gewenst.
Zowel wanneer ik via Cupswrapper de testpagina wil afprinten of een gewoon bestand wil printen loopt het mis.
De printer begint dan volop te printen, alleen zijn dit lege pagina's en blijft die het doen tot alle pagina's uit het laadvak zijn.  :)

Wie kan me helpen zodat ik deftig kan printen. Alvast bedankt.



Offline jurgenv87

  • Lid
Re: Probleem Ubuntu in Windows netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/20, 20:00:53 »
Na nogmaals proberen kon ik niet meer inloggen. Het gaat blijkbaar om een probleem tussen samba en ubuntu 8.10.
Na het verwijderen van libpam-smbpass kon ik opnieuw inloggen.


Edit: In Windows kan ik nu ook men mappen gedeeld via Ubuntu zien.
Nu het printen nog ....
« Laatst bewerkt op: 2010/03/21, 16:53:01 door jurgenv87 »