Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk  (gelezen 1839 keer)

Offline yourtjhuh

  • Lid
gisteren heb ik ubuntu 10.04 op mijn pc gezet, alles ging goed en ik heb de driver broadcom STA geinstalleerd, als ik nu met mijn(verborgen) netwerk verbinding wil maken, blijven die streepjes in de bovenrechterhoek heen en weer gaan, en na een tijdje moet ik mijn netwerk wachtwoord weer invullen, en ik weet zeker dat ik mijn ww goed invul. ik heb een Dell Inspiron 15 laptop.
(dualboot met windows 7)
ik moet nu de hele tijd met een kabel werken, hij geeft trouwens ook niet de netwerken in de buurt weer.

Re: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/15, 21:48:18 »
Als het goed is werden er twee drivers aangeboden? In mijn geval installeerde ik ook die Broadcom STA met het gevolg dat hij geen verbinding kon maken. Nadat ik die Broadcom B43 installeerde werkt hij als een speer.

Offline yourtjhuh

  • Lid
Re: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/15, 23:02:17 »
Als het goed is werden er twee drivers aangeboden? In mijn geval installeerde ik ook die Broadcom STA met het gevolg dat hij geen verbinding kon maken. Nadat ik die Broadcom B43 installeerde werkt hij als een speer.
Ik heb nu al de sta driver geïnstalleerd, en nu staat de b43 driver niet meer in het lijstje, hoe kan ik die alsnog installeren?

Offline Neon0020

  • Lid
Re: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/15, 23:14:29 »
Ik heb ook de broadcomm b43 driver en die werkt perfect bij mij.
Je kunt volgens mij, als je naar systeem>beheer>stuurprogramma's
Daar krijg je dan een lijst met die 2 drivers, tenminste in mijn geval.
Daar kun je je huidige driver aanvinken(waar het groene bolletje bijstaat) en dan op verwijderen klikken.
Daarna kun je vervolgens de goede driver installeeren.
Succes!

Re: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/16, 09:04:39 »
In mijn geval, toen ik ook de STA driver had geinstalleerd, verdwijnt net zoals de TS de tweede driver. Je krijgt dan als je naar stuurprogrammas gaat alleen de geinstalleerde te zien. Ik kreeg hem toen ook verder niet aan de praat. Waar ik ook zocht, ik kon die driver nergens meer vinden. Ik koos voor de makkelijke oplossing en dat was opnieuw installeren. Ik had er toch nog weinig op staan en binnen een half uur kon ik draadloos internetten.

Maar misschien weet iemand anders hoe je hem alsnog aan de praat krijgt?

Re: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/24, 17:11:15 »
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem maar ben wel een beetje een leek. Waarschijnlijk moet ik ook de andere driver installeren. Maar ik kan nergens  de systeem ---> beheer map vinden.
Indien ik opnieuw moet installeren, betekend dat alleen netmanager deinstalleren en dan weer installeren of het hel ubuntu pakket?

thanx

Offline yourtjhuh

  • Lid
Re: ubuntu 10.04 wil geen draadloze verbinding maken met mijn netwerk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/03, 17:25:52 »
heel raar, maar opeens(ik denk door een update, ik heb namelijk in de tussentijd met een draadloos stickje gewerkt), deed hij het.
ik moet nu alleen elke keer bij het verbinden met de router mijn wachtwoord invullen, en dan pas wil hij verbinden.
dit is wel heel veilig maar ik heb liever dat hij dat al automatisch doet, is daar een manier voor ???