Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.  (gelezen 2849 keer)

Offline jos34

  • Lid
Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Gepost op: 2014/09/28, 10:27:16 »
Dit dus:

is dit mogelijk en zoja hoe?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/28, 11:16:21 »
Niet mogelijk. Bovenaan staan de applicaties die je veel gebruikt, die je zeer gemakkelijk wil opstarten en dus vastpint: het icoon  blijft staan of het programma nu loopt of niet. Voor andere programma's komt het icoon er onderaan bij, enkel op het moment dat het programma loopt. Zo is het ontworpen.

Offline jos34

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/28, 11:26:49 »
Niet mogelijk. Bovenaan staan de applicaties die je veel gebruikt, die je zeer gemakkelijk wil opstarten en dus vastpint: het icoon  blijft staan of het programma nu loopt of niet. Voor andere programma's komt het icoon er onderaan bij, enkel op het moment dat het programma loopt. Zo is het ontworpen.

En waarom staat het icoontje van de prullenbak dan weg onderaan?

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/28, 11:39:21 »
Niet mogelijk. Bovenaan staan de applicaties die je veel gebruikt, die je zeer gemakkelijk wil opstarten en dus vastpint: het icoon  blijft staan of het programma nu loopt of niet. Voor andere programma's komt het icoon er onderaan bij, enkel op het moment dat het programma loopt. Zo is het ontworpen.

En waarom staat het icoontje van de prullenbak dan weg onderaan?

Omdat dat dat icoontje niet-verwijderbaar is; is hardgecodeerd op die manier door Canonical. Inderdaad kun je geen icoontjes zelf aan de onderkant plaatsen, tenzij je zin hebt om de broncode van Unity te gaan duiken (en dan uitvogelen hoe je dat precies codeert) ;)

Offline jos34

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/28, 12:31:37 »
Niet mogelijk. Bovenaan staan de applicaties die je veel gebruikt, die je zeer gemakkelijk wil opstarten en dus vastpint: het icoon  blijft staan of het programma nu loopt of niet. Voor andere programma's komt het icoon er onderaan bij, enkel op het moment dat het programma loopt. Zo is het ontworpen.

En waarom staat het icoontje van de prullenbak dan weg onderaan?

Omdat dat dat icoontje niet-verwijderbaar is; is hardgecodeerd op die manier door Canonical. Inderdaad kun je geen icoontjes zelf aan de onderkant plaatsen, tenzij je zin hebt om de broncode van Unity te gaan duiken (en dan uitvogelen hoe je dat precies codeert) ;)

En het kan ook niet met de Unity tweak tool of compiz e.d.?

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/28, 14:10:00 »
Nope.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/28, 15:40:47 »
De TS bedoelt dat hij de de icoontjes naar de onderkant van de dash wil verplaatsen (denk ik).
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline jos34

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/28, 18:07:27 »
De TS bedoelt dat hij de de icoontjes naar de onderkant van de dash wil verplaatsen (denk ik).

Ja inderdaad bij de Prullenbak in de buurt en dan de ruimte er tussen leeg.

Offline jos34

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/28, 22:50:33 »
Er kan geen ruimte leeg zijn, dat weet ik wel.

Eigenlijk best een gemis dat je niet zelf kan bepalen wat je waar wilt.
Net zoals dat je zo'n tv kastje hebt van een provider, maar dat de kanalen niet te veranderen zijn op volgorde die jij wilt.

Jammer.

In Ubuntu is vrijwel alles open source en dus aanpaspaar dus hier zal het ongetwijfeld zeker wel kunnen. Moet je alleen wel kunnen programmeren en daar ligt bij mij en velen dus het probleem.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/28, 23:30:32 »
Er kan geen ruimte leeg zijn, dat weet ik wel.

Eigenlijk best een gemis dat je niet zelf kan bepalen wat je waar wilt.
Net zoals dat je zo'n tv kastje hebt van een provider, maar dat de kanalen niet te veranderen zijn op volgorde die jij wilt.

Jammer.
Ook niet in de instellingen van het kastje?Ik heb een Aminokastje en alles zit zo als IK wil..
« Laatst bewerkt op: 2014/09/28, 23:32:13 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/29, 11:19:52 »
Hier verander je de volgorde van de kanalen wel, want de vastgezette iconen kan je onderling van plaats verwisselen. Je kan alleen niet random iconen beneden vast zetten met witruimte erboven. Zo is het ontworpen. Die relatief beperkte aanpasbaarheid is een beetje trend in die nieuwste desktops. Ook in Gnome zet je de iconen niet waar je wil: er is een voorbehouden plaats. je doet minder wat je wil, maar het voordeel is dan wel dat je er ook veel minder gemakkelijk een rommeltje van kan maken.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/29, 11:44:26 »
Hier verander je de volgorde van de kanalen wel, want de vastgezette iconen kan je onderling van plaats verwisselen. Je kan alleen niet random iconen beneden vast zetten met witruimte erboven. Zo is het ontworpen. Die relatief beperkte aanpasbaarheid is een beetje trend in die nieuwste desktops. Ook in Gnome zet je de iconen niet waar je wil: er is een voorbehouden plaats. je doet minder wat je wil, maar het voordeel is dan wel dat je er ook veel minder gemakkelijk een rommeltje van kan maken.

Maar in GNOME is dat helemaal niet te vergelijken want dat dock in Activiteiten groeit met je mee naar gelang het aantal iconen dat je erop vastzet; Unity's Starterbalk blijft altijd even lang, ook als je er maar één icoon op vastzet.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/29, 11:56:39 »
Dat "Helemaal niet te vergelijken" vind ik een overstatement. Ook in Gnome komen de vastgezette iconen op één plaats, zij het links in het midden in plaats van links boven.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/29, 13:57:37 »
Dat "Helemaal niet te vergelijken" vind ik een overstatement. Ook in Gnome komen de vastgezette iconen op één plaats, zij het links in het midden in plaats van links boven.

En dat maakt, naar mijn mening, een groot verschil in het gebruik. Met één icoon neemt die balk geen ruimte in beslag (ja, een paar pixels :P) i.t.t. Unity waar de balk er altijd in volledigheid is. Daarom maakt het ook minder uit waar je iets plaatst, want hij blijft altijd gecentreerd. Dus als jij iets naar de onderkant van de balk sleept, staat het ook aan de onderkant omdat de balk niet doorloopt tot de onderkant van het scherm.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #14 Gepost op: 2014/09/29, 14:33:54 »
Low, ik denk niet dat je mij begript.
De zenders zou ik anders willen, maar providers hebben dat allemaal op hun plek gezet. Ik kan NPO1 niet op nummertje 15 zetten....als voorbeeld dan hè.
Ik wel hoor,en ik begrijp je heel goed.Of in het Aminokastje,of in de TV,of in mijn geval ook in de Humax recorder.Allemaal keurig daar waar IK het wil.Desnoods in omgekeerde volgorde..Je bent even bezig,want je moet het handmatig doen,maar lukt wel.Automatisch is het een chaos..Enigste wat me tot mijn spijt niet lukt is zender blokkeren zonder dat je ze gewoon weer tegen komt,daar heb je dan natuurlijk niks aan..Blokkeren is dan alleen voor kinderen..
« Laatst bewerkt op: 2014/09/29, 14:35:40 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #15 Gepost op: 2014/09/29, 18:06:16 »
Tja,nou heb ik toch ook een kastje?En in dat kastje kan ik de volgorde veranderen,en nog wel meer..Die volgorde is te chaotisch om het zo te laten.Maar ik denk dat verschil is tussen jou en mij is dat ik geen draadloze modem heb.. Ik heb al genoeg Wifi en Bluetooth signalen om me heen van de buren.Als ik mijn telefoon laat zoeken barst het van de modems om me heen..Weg met al die frekwenties vlakbij je kop!Dat staat maar 24 uur per dag te draaien en niemand weet wat de werking is op lange termijn op de mens..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Icoontjes naar de onderkant van de dash verplaatsen.
« Reactie #16 Gepost op: 2014/09/29, 22:53:45 »
ok..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.