Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wegvallen internet verbinding  (gelezen 2966 keer)

Wegvallen internet verbinding
« Gepost op: 2018/10/28, 09:29:30 »
Beste Mensen,

Ik heb een klein probleempje als ik de computer bij de knop afsluiten in pauze zet. Dan als ik uit pauzestand  haalt. De verbinding weg is de verbinding pijltjes lichtgrijs. Dit gebeurd niet altijd. Ik heb me afgemeld en dan weer aangemeld dat haalt niets uit. Men moet dan opnieuw opstarten. Ik heb een bedraad internet.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Met vriendelijke groet,
Sjaak

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2018/10/28, 15:12:44 »
Is het uit en weer aanzetten van de verbinding in het netwerkcentrum geen oplossing?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2018/10/29, 14:26:22 »
Is het uit en weer aanzetten van de verbinding in het netwerkcentrum geen oplossing?

Ja. Of daar zelfs een keer de betreffende verbindingsinstelling verwijderen en een nieuwe toevoegen?
Op de twee pijltjes gaan staan en onderaan klikken op Verbinding bewerken.

En klopt je verbindingsinformatie? Die vind je ook onder diezelfde twee pijltjes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2018/11/02, 15:17:17 »
gisteren heb ik UBUNTU 18.04 geïnstalleerd en tm vandaag de laatste updates gedaan. Na de nieuwe install gisteren was Wifi redelijk goed maar na enkele updates gisteravond en vandaag is de wifi minimaal terwijl ik 2 m van mijn router zit. Onder windows 10 op dezelfde laptop (Duo install) is de wifi optimaal.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? trouwens mijn smartpfone is ook normaal met optimale ontvangst.
Hartendief

Offline ajjp

  • Lid
Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2018/11/02, 17:48:10 »
gisteren heb ik UBUNTU 18.04 geïnstalleerd en tm vandaag de laatste updates gedaan. Na de nieuwe install gisteren was Wifi redelijk goed maar na enkele updates gisteravond en vandaag is de wifi minimaal terwijl ik 2 m van mijn router zit. Onder windows 10 op dezelfde laptop (Duo install) is de wifi optimaal.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? trouwens mijn smartpfone is ook normaal met optimale ontvangst.
Deze vraag heeft toch niets met het onderwerp te maken waaronder het geplaatst is!
Doe het netjes: maak een nieuw onderwerp aan en stel dan je vraag.

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2018/11/02, 18:09:08 »
Sorry ik ben net nieuw en zag het te laat.
Hartendief

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2018/11/02, 19:50:43 »
de wifi minimaal terwijl ik 2 m van mijn router zit.

Als je te dicht bij een zender zit kan de ontvangst ook verslechteren.

Daarnaast kan het zijn dat je op een te druk wifi-kanaal zit met je router.
Als dan anderen op datzelfde kanaal aan de gang gaan wordt jou wifi ook slecht. Zelfs als er veel anderen net op het kanaalnummer naast jouwe zitten. Dit kan door een toevallige samenloop van omstandigheden net nu ontstaan waar je er voorheen geen last van had. Bijvoorbeeld omdat je (over)buurman een nieuwe router gekocht heeft of een andere modem met router van de provider gekregen heeft.
Met een aantal routers kun je een omgevingsscan doen zodat je weet welke kanalen druk gebruikt worden of juist niet. En er zijn telefoonapps waarmee je dit kunt kijken.
Kies dan een kanaal in een sector waar weinig gebruik is (dus ook niet drukke nevenliggende kanalennummers).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 2018/11/02, 20:26:57 »
Dat is mij duidelijk maar als ik op de zelfde plek een paar minuten later met dezelfde laptop onder windows 10 start is de wifi maximaal. als ik dan 10m wegloop met de router in het gezichtsveld dan is win 10 1 streepje ontvangst minder terwijl Ubuntu geen ontvangst meer heeft
Hartendief

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 2018/11/02, 20:33:33 »
Erg vreemd. Hier diverse wifi verbindingen onder ubuntu en ze werken allemaal prima tot over diverse verdiepingen verwijderd.

Ik kan je dan verder ook niet helpen. Sorry.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 2018/11/02, 23:41:47 »
Hartendief, om je verder te helpen moet je je wifi-adapter (merk, type, chipset) vermelden. Dat kun je achterhalen door een terminalvenster te openen en dan een van de volgende opdrachten te typen:
Voor een pci-kaart:
lspci | grep -i netVoor een usb-ding
lsusbOf anders:
lshw > hardware.txt(staat voor 'list hardware', wordt weggeschreven naar het bestandje hardware.txt, daarin zoeken naar wlan of wireless).

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #10 Gepost op: 2018/11/03, 16:20:21 »
Hartendief, om je verder te helpen moet je je wifi-adapter (merk, type, chipset) vermelden. Dat kun je achterhalen door een terminalvenster te openen en dan een van de volgende opdrachten te typen:
Voor een pci-kaart:
lspci | grep -i netVoor een usb-ding
lsusbOf anders:
lshw > hardware.txt(staat voor 'list hardware', wordt weggeschreven naar het bestandje hardware.txt, daarin zoeken naar wlan of wireless).

Beste Paul Matthijsse,

Is deze onderstaande tekst wat je bedoeld? het is een deel van de hardware.txt

 *-pci:1
             Beschreibung: PCI bridge
             Produkt: Atom/Celeron/Pentium Processor x5-E8000/J3xxx/N3xxx Series PCI Express Port #3
             Hersteller: Intel Corporation
             Physische ID: 1c.2
             Bus-Informationen: pci@0000:00:1c.2
             Version: 21
             Breite: 32 bits
             Takt: 33MHz
             Fähigkeiten: pci pciexpress msi pm normal_decode bus_master cap_list
             Konfiguration: driver=pcieport
             Ressourcen: irq:18 ioport:2000(Größe=4096) memory:91200000-912fffff
           *-network
                Beschreibung: Kabellose Verbindung
                Produkt: RTL8723BE PCIe Wireless Network Adapter
                Hersteller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
                Physische ID: 0
                Bus-Informationen: pci@0000:02:00.0
                Logischer Name: wlp2s0
                Version: 00
                Seriennummer: 48:e2:44:28:21:83
                Breite: 64 bits
                Takt: 33MHz
                Fähigkeiten: pm msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical wireless
                Konfiguration: broadcast=yes driver=rtl8723be driverversion=4.15.0-38-generic firmware=N/A ip=192.168.178.22 latency=0 link=yes multicast=yes wireless=IEEE 802.11
                Ressourcen: irq:18 ioport:2000(Größe=256) memory:91200000-91203fff
        *-pci:2
             Beschreibung: PCI bridge
             Produkt: Atom/Celeron/Pentium Processor x5-E8000/J3xxx/N3xxx Series PCI Express Port #4
             Hersteller: Intel Corporation
             Physische ID: 1c.3
             Bus-Informationen: pci@0000:00:1c.3
             Version: 21
             Breite: 32 bits
             Takt: 33MHz
             Fähigkeiten: pci pciexpress msi pm normal_decode bus_master cap_list
             Konfiguration: driver=pcieport
             Ressourcen: irq:19 ioport:1000(Größe=4096) memory:91100000-911fffff ioport:91000000(Größe=1048576)
           *-network
                Beschreibung: Ethernet interface
                Produkt: RTL8101/2/6E PCI Express Fast/Gigabit Ethernet controller
                Hersteller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
                Physische ID: 0
                Bus-Informationen: pci@0000:03:00.0
                Logischer Name: enp3s0
                Version: 07
                Seriennummer: b0:5a:da:b7:0f:e9
                Größe: 10Mbit/s
                Kapazität: 100Mbit/s
                Breite: 64 bits
                Takt: 33MHz
                Fähigkeiten: pm msi pciexpress msix vpd bus_master cap_list ethernet physical tp mii 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd autonegotiation
                Konfiguration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=r8169 driverversion=2.3LK-NAPI duplex=half firmware=rtl8106e-1_0.0.1 06/29/12 latency=0 link=no multicast=yes port=MII speed=10Mbit/s
                Ressourcen: irq:117 ioport:1000(Größe=256) memory:91100000-91100fff memory:91000000-91003fff

Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen, alvast bedankt
Groet,
Marius
Hartendief

Offline DeBaas

  • Lid
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #12 Gepost op: 2018/11/03, 23:26:05 »
Reactie verwijderd want; Oeps toch niet. Toch een ander nummertje.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Wegvallen internet verbinding
« Reactie #13 Gepost op: 2018/11/05, 20:50:47 »
Hallo, probeer deze suggestie uit een Mint-forum:
"I don't really know how to increase the signal strength but if your wifi router has the option to use a 20MHz channel width instead of 40MHz it may help with the signal strength"