Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Luidspreker icoontje verdwenen  (gelezen 1227 keer)

Offline Jos

  • Lid
Luidspreker icoontje verdwenen
« Gepost op: 2017/10/25, 08:34:07 »
Ik draai Xubuntu. Rechtsboven op het scherm, in de balk, heb ik per ongeluk het luidsprekericoontje verwijderd. Hoe tover ik dat terug? Drie keer zwaaien met mijn Linux toverstokje, wat anders zo fantastisch werkt, hielp niet.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/25, 08:35:52 door Jos »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/25, 09:25:04 »
Ik draai Xubuntu. Rechtsboven op het scherm, in de balk, heb ik per ongeluk het luidsprekericoontje verwijderd. Hoe tover ik dat terug? Drie keer zwaaien met mijn Linux toverstokje, wat anders zo fantastisch werkt, hielp niet.
@Jos, misschien helpt dit https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102935.0 #6.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Bloom

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/25, 09:31:09 »
Nee, dit gaat niet om de vensterlijst. Bij XFCE staat het volumeregelaartje buiten het mededelingenveld op de werkbalk, meestal aan de rechterkant. Als je het effectief gewist hebt, kun je het gewoon opnieuw toevoegen. Klik rechts op een lege plek van de werkbalk, ga met je muis over het onderste menustuk "Werkbalk >" zodat zich dat uitvouwt en kies dan Werkbalkvoorkeuren.
Er opent zich een nieuw venster werkbladinstellingen. Er zijn drie "tabbladen": Weergave (standaard), Uiterlijk en Elementen.
Klik op Elementen. Je ziet nu alle geïnstalleerde werkbalkelementen. Zoek naar volumeregelaar, klik die aan en klik dan op de + aan de rechterkant om die toe te voegen. Daarna heb je je volumeregelaar weer terug.

Offline Jos

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/25, 09:35:59 »
Maar het luidsprekertje staat bij mij niet in het lijstje.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/25, 10:05:59 »
Ik was wat te kort door de bocht.
Klik op de + aan de rechterkant. Nu opent zich een nieuwe lijst. Daarin zou je wel een volumeregelaar moeten vinden. Klik die aan en dan onderaan op nog een grote + om hem toe te voegen. Hij zal dan onderaan de lijst van geïnstalleerde elementen te zien zijn en dat betekent dat hij uitererst rechts op je werkbalk zal staan. Je kunt de grote pijl naar boven op het werkbladinstellingenvenster gebruiken nadat je de volumeregelaar aangeklikt hebt om die naar boven in de lijst (en meer naar links op de werkbalk) te verplaatsen totdat hij staat waar hij stond of waar je hem hebben wilt.

Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/25, 10:23:12 »
@jos,
Je moet de aanwijzer-invoegtoepassing toevoegen.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2017/10/25, 10:24:10 »
Neenee, dat is voor Unity bedoeld. Het is ook voorzien in XFCE, maar de volumeregeling zit daar standaard niet in.

Offline Jos

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2017/10/25, 10:33:08 »
Het luidsprekertje is echt nergens te vinden (heb ook onder mijn bureau gekeken).

Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #8 Gepost op: 2017/10/25, 10:49:11 »
@Bloom,
Dit is wat ik zie als ik mijn muiscursor op het luidsprekericoon rechtsklik.
En dit is toch echt Xubuntu.

mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Jos

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #9 Gepost op: 2017/10/25, 10:51:31 »
Maar mijn luidsprekericoontje is (per ongeluk) verwijderd en nergens te vinden.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #10 Gepost op: 2017/10/25, 11:05:04 »
Maar mijn luidsprekericoontje is (per ongeluk) verwijderd en nergens te vinden.
@Jos, Sorry dat ik in het 1e antwoord je op het verkeerde been heb gezet. Ik was in de verwarring met de taakbalk. Ik was een keer de hele werkbalk kwijt  https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102931.msg1008388#msg1008388 en daar staat ook in #18 het icoontje van de luidspreker die door Pederoco al vaker is genoemd.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Bloom

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #11 Gepost op: 2017/10/25, 12:18:26 »
Zelf werk ik niet met Xubuntu maar met Debian en een XFCE desktop. Bij mij is dat luidsprekericoontje dus apart.
Maar @Jos: volgens het bovenstaande zou je inderdaad gewoon de aanwijzerinvoegtoepassing installeren als die verdwenen is. Maar dat is opnieuw een configureerbaar veld, dus als die leeg is moet je daar alsnog de volumeregelaar daar manueel aan toevoegen.
Als je dat allemaal veel te ingewikkeld vindt, kun je natuurlijk ook altijd herinstalleren.  ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #12 Gepost op: 2017/10/25, 13:21:55 »
Synaptic - xfce4 pulseaudio plugin installeren - dan werkbalk nieuwe elementen toevoegen en de xfce4 pulseaudio plugin  toevoegen .
« Laatst bewerkt op: 2017/10/25, 13:53:25 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Luidspreker icoontje verdwenen
« Reactie #13 Gepost op: 2017/10/25, 19:17:49 »
Ben je al wat wijzer, @ jos.
Zo niet is het altijd wel zo makkelijk om ons geïnformeerd te houden, toch?
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.