Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council  (gelezen 14005 keer)

Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Gepost op: 2010/11/19, 14:27:25 »
Ik heb Ubuntu NL toegevoegd aan de herkeuringsagenda van de LoCo Council voor de vergadering van 21 december. Deze vergadering zal plaats vinden in het #ubuntu-meeting IRC-kanaal op Freenode, vanaf 21.00 UTC, of 22:00 Nederlandse tijd.

Iedereen die geïnteresseerd kan deze vergadering bijwonen. Ik zou willen verzoeken om vanaf nu niet zomaar al te grote aanpassingen te maken aan de herkeuringspagina.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/10, 21:46:24 »
Ik lees wel mee met deze vergadering ;).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/11, 09:23:43 »
Als ik er ben, zal ik ook zeker meekijken. Ubuntu-NL verdient nogsteeds een LoCo benadering :-)

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/11, 09:49:39 »
Ik zie dat je het stukje over het bestuur gewijzigd hebt. Zoals ik het zie klopt het nu niet. Het ontbreken van een formeel bestuur was niet de reden dat Ubuntu-NL niet bestuurd werd boven het team niveau. Er was namelijk wel degelijk een formeel bestuur van Ubuntu-NL, namelijk de vijf vertegenwoordigers. Dat dit bestuur niet functioneerde heeft weinig te maken met een loco contact dat weinig deed, als het bestuur had gefunctioneerd dan had dit namelijk dat loco contact al lang vervangen. Wat wel de redenen waren dat dit bestuur niet functioneerde? Dat stond er toch vrij duidelijk.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/11, 12:03:21 »
Ik zie dat je het stukje over het bestuur gewijzigd hebt. Zoals ik het zie klopt het nu niet. Het ontbreken van een formeel bestuur was niet de reden dat Ubuntu-NL niet bestuurd werd boven het team niveau. Er was namelijk wel degelijk een formeel bestuur van Ubuntu-NL, namelijk de vijf vertegenwoordigers. Dat dit bestuur niet functioneerde heeft weinig te maken met een loco contact dat weinig deed, als het bestuur had gefunctioneerd dan had dit namelijk dat loco contact al lang vervangen. Wat wel de redenen waren dat dit bestuur niet functioneerde? Dat stond er toch vrij duidelijk.
Oké, geldig punt. Ik wist niet dat er zo'n formeel bestuur was, dat is de reden dat ik het weggelaten heb.

Ik heb het stukje herschreven en deze keer heb ik niet alles zelf verzonnen, maar alle dingen uit jouw stukje ook genoemd. Laat weten wat je er van vindt!
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/12, 01:24:45 »
Ik denk dat met je aanpassingen het de waarheid een stuk dichter benaderd dan dat Dennis de verantwoordlijkheid zou dragen voor besluiteloos bestuur. Ik ben één van de vijf vertegenwoordigers geweest die het samen zoals ik het zie niet voor elkaar hebben gekregen om een goed werkend en besluitvaardig bestuur te vormen, en daarmee ben ik naar mijn mening meer verantwoordelijk dan Dennis die als Loco contact niet verantwoordelijk was voor het bestuur.

Ik heb wat kleine wijzigingen aangebracht zoals het wijzigen naar verleden tijd. Er zijn al enige tijd veranderingen gaande in het team, en daarom lijkt het mij beter om de kritiek niet te zeer op het nu toe te spitsen. Kijk maar wat je er van vind, het is eenvoudig terug te zetten met de wiki.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/12, 12:01:14 »
Ik denk dat met je aanpassingen het de waarheid een stuk dichter benaderd dan dat Dennis de verantwoordlijkheid zou dragen voor besluiteloos bestuur. Ik ben één van de vijf vertegenwoordigers geweest die het samen zoals ik het zie niet voor elkaar hebben gekregen om een goed werkend en besluitvaardig bestuur te vormen, en daarmee ben ik naar mijn mening meer verantwoordelijk dan Dennis die als Loco contact niet verantwoordelijk was voor het bestuur.

Ik heb wat kleine wijzigingen aangebracht zoals het wijzigen naar verleden tijd. Er zijn al enige tijd veranderingen gaande in het team, en daarom lijkt het mij beter om de kritiek niet te zeer op het nu toe te spitsen. Kijk maar wat je er van vind, het is eenvoudig terug te zetten met de wiki.
De wijzigingen maken de paragraaf een stuk beter. Ik heb nog wel even in de opsomming een vergeten 'is' in 'was' veranderd, maar zo is het volgens mij wel goed.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/19, 20:01:53 »
nog twee nachtjes slapen. de 21 ste dus....

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/21, 11:21:49 »
Misschien een beetje laat, maar op de herkeuringspagina zie ik niets over de maandelijkse voortgang die we tegenwoordig bijhouden. En ook niets over het voorstel voor de nieuwe organisatiestructuur.
Misschien was je al van plan hier iets over te zeggen tijdens de meeting.

Tot vanavond.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/21, 23:02:46 »
Jammer genoeg kon niet iedereen van het LoCo-Council aanwezig zijn. Daarom is de stemming verplaatst naar een gesloten mailing list. Sense krijgt hier zo snel mogelijk bericht van.

In mijn mening ging de verdediging wel goed dus ik ben positief!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/23, 09:27:00 »
: https://wiki.ubuntu.com/LoCoTeamList
geen approval date and loco contact lijkt me niet in orde.

en wat is dit voor lijst?: http://loco.ubuntu.com/teams/

: https://wiki.ubuntu.com/LoCoCouncil/LoCoTeamReApproval
deze pag. lijkt mij niet bijgehouden door de lococouncil.
snapt u het nog?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/23, 09:32:22 door leoquant »

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/23, 11:05:32 »
@leoquant: Heb LoCo-contact gewijzigd in SenseHofstede.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/23, 12:25:17 »
leoquant, volgens mij wordt de wiki nog maar weinig gebruikt. Het Loco team wil zo veel mogelijk naar loco.ubuntu.com toe. Dit is een zelfgeschreven webapplicatie waar veel van deze taken geordend bijgehouden kunnen worden.

De developers zijn druk bezig met nieuwe opties toe te voegen aan de pagina om zo de locowiki compleet te vervangen. loco.ubuntu.com is dus de plaats met de meest 'uptodate' informatie.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/23, 14:04:32 »
ronnie, ok dank.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/23, 14:41:37 »
volgens mij wordt de wiki nog maar weinig gebruikt. (....) loco.ubuntu.com is dus de plaats met de meest 'uptodate' informatie.

Als dat zo is, dan kunnen jullie deze wikipagina's m.i. beter helemaal verwijderen. Zo snel mogelijk. Want anders schep je nodeloos verwarring.....

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/23, 21:18:28 »
Helaas waren de leden van de LoCo Council vergeten dat er een vergadering zou zijn, en waren ze onvoorbereid. Één lid was niet in staat om de vergadering bij te wonen door de enorme chaos die de reizigers op de Britse eilanden treft. We hebben snel iedereen er bij geroepen en zijn toen maar begonnen. Er zijn mij enkele vragen gesteld, die heb ik zo goed mogelijk proberen te antwoorden en toen werd besloten door de raadsleden om de stemming op de mailinglijst van de raad plaats te laten vinden, om iedereen meer tijd te geven om de informatie te bekijken, of om überhaupt te stemmen.

Op dit moment is een overzicht en een logbestand van de vergadering in een gesloten bug-rapport geplaatst, waar ik toegang toe zou moeten krijgen, maar nog niet heb.

Rekening houdend met het feit dat het kerst is zal het misschien niet voor het weekeinde geregeld worden, maar ik heb goede hoop dat er voor de laatste week van dit jaar of de eerste week van volgende jaar duidelijkheid is. Ik ben niet al te ongerust over de uitkomst van de stemming, maar we kunnen het natuurlijk nooit zeker weten. ;)
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/23, 21:28:01 »
Log van de meeting zelf: http://irclogs.ubuntu.com/2010/12/21/%23ubuntu-meeting.html
Vanaf 21:00 uur.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/03, 10:51:06 »
Log van de meeting zelf: http://irclogs.ubuntu.com/2010/12/21/%23ubuntu-meeting.html
Vanaf 21:00 uur.
Fijn dat je deze link hier geplaatst hebt, Cees. Ik heb het hele verhaal gelezen.
Sense, nog geen nieuws over de goedkeuring? Ik vond het af en toe wel op een kruisverhoor lijken.
Ubuntu Dutch Translators

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/03, 15:43:17 »
Ik heb het snel even aan czajkowski gevraagd op IRC. Het schijnt dat er een aantal leden op kerstvakantie zijn.

Citaat van: czajkowski on #ubuntu-loco
Ronnie: as soon as soneone can they will vote on it. but it was only created on the 21st December many people have been on holiday since

We zullen dus nog even geduld moeten hebben
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/04, 18:22:26 »
Ik heb nog geen bericht ontvangen, ik neem aan dat mensen het erg druk gehad hebben met de feestdagen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #20 Gepost op: 2011/01/27, 14:20:47 »
Uit de Approval pagina: https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication
Citaat
At the planned meeting in January 2011 (ik neem die van de 16de) there will be a final discussion about the proposal and implementation can start.
Hoe staat het daarmee?
En zijn er contacten met loco council? (Want die zat toch te wachten op de uitkomst van die vergadering?)

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #21 Gepost op: 2011/01/27, 16:23:15 »
SWAT zei op 16 januari dat hij de herkeuring zou regelen.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #22 Gepost op: 2011/01/27, 16:32:30 »
SWAT zei op 16 januari dat hij de herkeuring zou regelen.
Wat?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #23 Gepost op: 2011/01/27, 16:35:51 »
SWAT zei op 16 januari dat hij de herkeuring zou regelen.
Wat?

Ja, dat heeft ie gezegd. Hij had het over die Herkeurings-pagina die we moesten updaten en aanvullen en toen voegde ie eraan toe dat ie contact op ging nemen met de LoCo om een herkeuring te regelen.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #24 Gepost op: 2011/01/27, 16:39:56 »
Ah, dat had ik gemist. Verder zie ik daarover ook niets in de notulen: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20110116/Notulen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!