Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netbios  (gelezen 743 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Netbios
« Gepost op: 2010/01/22, 14:10:02 »
Zat van de week op de computerclub tussen 2 laptops in waarvan de rechtse draadloos met Ubuntu draaide en de linkse draadloos met Mandriva. Nu hebben we op de club een onbeveiligde router staan zodat iedereen gemakkelijk op internet kan. Nu wou het dat de Mandriva iedere keer een poortscan kreeg (melding van zijn firewall) van de Ubuntu laptop met de melding netbios-ssh via TCP/IP en UDP protocollen. Nu hebben we heel de avond gezocht (ik ben daar al helemaal niet in thuis, ben blij dat het draadloos werkt bij mij) via beheer, de diverse netwerkopties bekeken en ook via de terminal maar we komen er echt niet uit waar dit nu vandaan kwam. Internet was hierdoor ook onmogelijk op de Ubuntu laptop. Aangezien het van de Ubuntu laptop af kwam gooi ik het maar hier op het forum. Misschien iemand enig idee?
De netwerkinstellingen op de Ubuntu laptop stonden trouwens precies het zelfde als op mijn Eee NBR. We hebben ook nog gekeken of de Ubuntu laptop een poortscan uitvoerde maar ondanks dat dit bij de linker buurman doorkwam was dit niet te vinden op de rechter laptop. Met een netwerkkabel was er trouwens niets aan de hand dus het moet in het draadloze zitten.
Iemand een idee?
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]