Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hulp nodig bij drivers Instaleren .  (gelezen 1243 keer)

[opgelost] Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Gepost op: 2010/02/16, 16:35:25 »
beste mensen,ik heb de VGA  ATI Radeon X1300/X1550 kaart en ik vroeg me af hoe ik de drivers moet instaleren want bij hardware struur programma kan die niks vinden en als ik een tutorial volg op internet gaat mijn pc dood en moet ik opnieuw instaleren zo schiet het ook niet op kan iemand me hiermee helpen alvast bedankt  ???
« Laatst bewerkt op: 2010/02/16, 18:58:58 door Adriaan1251 »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/16, 16:46:16 »
Op het engelse forum kan ik dit vinden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=7350480

Kortom er zijn geen andere drivers dan er standaard in Ubuntu 9.10 zitten. Zijn de drivers die bij een standaard installatie zitten niet goed genoeg, of heb je alleen maar de illusie dat je drivers moet installeren, want dat is bij Ubuntu lang niet altijd zo. De meeste drivers werken al bij de eerste opstart.

Werken de drivers niet goed genoeg, dan kun je het best een stapje terug doen naar Ubuntu 8.04 LTS (Hardy Heron)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/16, 16:50:33 »
Als ik een spel speel start  het niet  en bij wine playonlinux zegt die dat er geen 3d acelration is  en 3d effecten haperen een beetje

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/16, 16:57:42 »
Als ik een spel speel start  het niet  en bij wine playonlinux zegt die dat er geen 3d acelration is  en 3d effecten haperen een beetje

OK, dat betekend dat de standaard drivers niet goed genoeg zijn. Volgens ATI is de kaart die jij hebt en een aantal oudere kaarten, 'te oud' en willen ze er geen nieuwe drivers voor schrijven. De oude drivers kunnen niet overweg met de nieuwe Ubuntu. Dus zul je toch de versie 8.04 moeten installeren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/16, 18:23:13 »
ik heb opnieuw geinstaleerd en het werkt hoe vewijder ik het topic bedankt voor de moeite :)

Re: Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/16, 18:25:00 »
Waarom zou je het topic willen verwijderen?

Re: Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/16, 18:30:17 »
Verwijderen is ,niet nodig hoor. Plaats gewoon [opgelost] voor de titel in je eerste bericht (met de knop verander) en alles is in orde :D

Re: [opgelost] Hulp nodig bij drivers Instaleren .
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/16, 18:59:17 »
oke  8)