Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)  (gelezen 4028 keer)

Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Gepost op: 2011/03/15, 19:33:56 »
Hallo,

Ik probeer te updaten vanaf ubuntu 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)volgens de officiële manier hoe het op ubuntu.com staat.
Alles doet het gewoon, totdat ik de volgende melding krijg:
Citaat
Kon de upgrades niet downloaden

De upgrade is afgebroken. Controleer uw internetverbinding of de installatiemedia en probeer het opnieuw. Alle bestanden die to nu toe gedownload zijn, zijn bewaard.
en als toevoeging:
Citaat
Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/x/xserver-xorg-video-nv/xserver-xorg-video-nv_2.1.17-3ubuntu6_amd64.deb 403  Forbidden

Een reboot heeft niet geholpen helaas  :-[

Mijn internetverbinding is verder oké.
Ik draai de 64 bit versie van ubuntu 10.10 desktop edition.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,
Rick Martensen
« Laatst bewerkt op: 2011/03/15, 19:39:16 door Rick Martensen »
I love Ubuntu :)

Offline vds

  • Lid
Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/15, 20:06:45 »
Het is altijd beter om een verse installatie aan te vangen.
Zo doe ik het altijd en geeft het minste problemen achteraf.
Er al eens aan gedacht om de 32 bit versie te nemen.? Is beter als je geen 4 GB geheugen hebt.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/15, 20:08:40 door vds »
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/15, 20:29:37 »
Schakel om van de server voor Nederland naar de hoofdserver. Toen ik dat deed lukte de update wel zonder fouten.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/15, 20:32:25 »
Schakel om van de server voor Nederland naar de hoofdserver. Toen ik dat deed lukte de update wel zonder fouten.
Ik heb even gekeken, hij draaide al op de hoofdservers!
Het is altijd beter om een verse installatie aan te vangen.
Zo doe ik het altijd en geeft het minste problemen achteraf.
Er al eens aan gedacht om de 32 bit versie te nemen.? Is beter als je geen 4 GB geheugen hebt.
Een nieuwe installatie gaat het niet worden, ik draai mijn server namelijk hierop en daar is de data echt te gevoelig voor.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/15, 20:37:39 door Rick Martensen »
I love Ubuntu :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/15, 20:37:59 »
@Rick: Dat kun je instellen bij Toepassingen>>>Softwarecentrum>>>Bewerken>>>Softwarebronnen (o.i.d.)

Maar weet je zeker dat je je server wilt upgraden naar een alpha-versie?

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/15, 20:39:10 »
@Rick: Dat kun je instellen bij Toepassingen>>>Softwarecentrum>>>Bewerken>>>Softwarebronnen (o.i.d.)

Maar weet je zeker dat je je server wilt upgraden naar een alpha-versie?
Ja, het is een kleine site.
I love Ubuntu :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/15, 20:39:35 »
Oke, nou hopelijk lukt het na het omschakelen van de server wel :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/15, 20:40:25 »
Een server met belangrijke data moet je altijd op stabiele software draaien, zeer zeker geen alfa en liever ook geen beta software.

Wacht gewoon tot 28 april dan komt de stable versie uit.

Net even gekeken maar de hoofdservers zijn gewoon online, en mijn server thuis update nu gewoon (met Nvidia graphics card, 4 Gb geheugen @1066 MHz, Core2Duo).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/15, 20:42:20 »
@Vincent: Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, als hij zegt dat het een kleine site is, waarom niet? Iemand moet toch 11.04 Server Edition testen of niet soms? ;)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/15, 20:44:03 »
Een server met belangrijke data moet je altijd op stabiele software draaien, zeer zeker geen alfa en liever ook geen beta software.

Wacht gewoon tot 28 april dan komt de stable versie uit.

Net even gekeken maar de hoofdservers zijn gewoon online, en mijn server thuis update nu gewoon (met Nvidia graphics card, 4 Gb geheugen @1066 MHz, Core2Duo).
Oke, ik zal wachten tot 28 april. Ik heb inderdaad geen zin in problemen, maar de apache software werkt toch wel gewoon neem ik aan?
Maar bedankt voor jullie advies!
I love Ubuntu :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/15, 20:45:32 »
@Vincent: Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, als hij zegt dat het een kleine site is, waarom niet? Iemand moet toch 11.04 Server Edition testen of niet soms? ;)

Ik kan je zeggen dat de server al sinds de allereerste alpha stabiel is. De grafische omgeving (Unity) zorgde voor wat problemen op mijn desktop. Een server hoort geen grafische omgeving te hebben (in mijn ogen), dus die is al stabiel genoeg eigenlijk zolang je niet gaat prutsen door b.v. Unity te installeren of Gnome shell of KDE (ik heb dit serieus gezien op een paar servers!).

Apache, MySQL, PHP, Perl, Python werken allemaal gewoon goed.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/15, 20:50:18 »
@Vincent: Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, als hij zegt dat het een kleine site is, waarom niet? Iemand moet toch 11.04 Server Edition testen of niet soms? ;)

Ik kan je zeggen dat de server al sinds de allereerste alpha stabiel is. De grafische omgeving (Unity) zorgde voor wat problemen op mijn desktop. Een server hoort geen grafische omgeving te hebben (in mijn ogen), dus die is al stabiel genoeg eigenlijk zolang je niet gaat prutsen door b.v. Unity te installeren of Gnome shell of KDE (ik heb dit serieus gezien op een paar servers!).

Apache, MySQL, PHP, Perl, Python werken allemaal gewoon goed.
Ik gebruik mijn server ook als desktop omgeving (tsja als 14-jarige heb je niet zoveel te besteden hè), maar als LAMP gewoon werkt waarom zal ik dan niet updaten?
I love Ubuntu :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/15, 20:52:07 »
@Vincent: KDE op 11.04 is rock solid hoor. Daar wordt door Canonical nauwelijks aan gesleuteld en KDE 4.6 die wordt gebruikt in 11.04 is al een tijdje stabiel en final.

@Rick: Werkt meer dan prima op 11.04, dus je kan gerust updaten :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/15, 20:54:40 »
@Rick: Werkt meer dan prima op 11.04, dus je kan gerust updaten :)
Oke, bedankt. Maar update werkt dus niet, zowel op de Nederlandse als de hoofd servers.
Zijn er misschien nog alternatieven om te updaten?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/15, 20:58:11 door Rick Martensen »
I love Ubuntu :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/15, 20:55:54 »
@Vincent: KDE op 11.04 is rock solid hoor. Daar wordt door Canonical nauwelijks aan gesleuteld en KDE 4.6 die wordt gebruikt in 11.04 is al een tijdje stabiel en final.

Ik vind KDE op een server overdreven. Zet er dan fluxbox op ofzo als je een grafische omgeving nodig heb. Of installeer gewoon Kubuntu desktop editie en zet daar dan MySQL, PHP, Phyton Apache en Perl bij.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/15, 20:59:41 »
@Vincent: KDE op 11.04 is rock solid hoor. Daar wordt door Canonical nauwelijks aan gesleuteld en KDE 4.6 die wordt gebruikt in 11.04 is al een tijdje stabiel en final.

Ik vind KDE op een server overdreven. Zet er dan fluxbox op ofzo als je een grafische omgeving nodig heb. Of installeer gewoon Kubuntu desktop editie en zet daar dan MySQL, PHP, Phyton Apache en Perl bij.
Ik hoef inderdaad geen KDE hoor. Heb ik trouwens ook niet gezegd.
I love Ubuntu :)

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/15, 21:01:12 »
@Vincent: KDE op 11.04 is rock solid hoor. Daar wordt door Canonical nauwelijks aan gesleuteld en KDE 4.6 die wordt gebruikt in 11.04 is al een tijdje stabiel en final.

Ik vind KDE op een server overdreven. Zet er dan fluxbox op ofzo als je een grafische omgeving nodig heb. Of installeer gewoon Kubuntu desktop editie en zet daar dan MySQL, PHP, Phyton Apache en Perl bij.
Ik hoef inderdaad geen KDE hoor. Heb ik trouwens ook niet gezegd.

Was ook niet zo bedoelt, enkel een voorbeeld van wat ik echt heb gezien bij een vriend van mij XD
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/15, 21:03:49 »
Misschien kunnen jullie uit de volgende log meer te weten komen:
rick@rick:~$ sudo su
[sudo] password for rick:
root@rick:/home/rick# update-manager -d
ERROR:root:IOError in cache.commit(): 'Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/x/xserver-xorg-video-nv/xserver-xorg-video-nv_2.1.17-3ubuntu6_amd64.deb 403  Forbidden
'. Retrying (currentTry: 0)
ERROR:root:IOError in cache.commit(): 'Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/x/xserver-xorg-video-nv/xserver-xorg-video-nv_2.1.17-3ubuntu6_amd64.deb 403  Forbidden
'. Retrying (currentTry: 1)
ERROR:root:IOError in cache.commit(): 'Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/x/xserver-xorg-video-nv/xserver-xorg-video-nv_2.1.17-3ubuntu6_amd64.deb 403  Forbidden
'. Retrying (currentTry: 2)
ERROR:root:giving up on fetching after maximum retries
none
root@rick:/home/rick# update-manager -d
/usr/lib/python2.6/dist-packages/UpdateManager/Core/DistUpgradeFetcherCore.py:202: DeprecationWarning: apt_pkg.GetAcquire() is deprecated. Please see apt_pkg.Acquire() for the replacement.
  fetcher = apt_pkg.GetAcquire(self._progress)
/usr/lib/python2.6/dist-packages/UpdateManager/Core/DistUpgradeFetcherCore.py:205: DeprecationWarning: apt_pkg.GetPkgAcqFile() is deprecated. Please see apt_pkg.AcquireFile() for the replacement
  af = apt_pkg.GetPkgAcqFile(fetcher,uri, descr=_("Upgrade tool signature"))
/usr/lib/python2.6/dist-packages/UpdateManager/Core/DistUpgradeFetcherCore.py:208: DeprecationWarning: apt_pkg.GetPkgAcqFile() is deprecated. Please see apt_pkg.AcquireFile() for the replacement
  af = apt_pkg.GetPkgAcqFile(fetcher,self.uri, descr=_("Upgrade tool"))
/usr/lib/python2.6/dist-packages/UpdateManager/Core/DistUpgradeFetcherCore.py:209: DeprecationWarning: Attribute 'Run' of the 'apt_pkg.Acquire' object is deprecated, use 'run' instead.
  if fetcher.Run() != fetcher.ResultContinue:
extracting 'natty.tar.gz'
authenticate 'natty.tar.gz' against 'natty.tar.gz.gpg'
tar: Leidende '/' wordt uit lidnamen weggelaten
WARNING: Failed to read mirror file
root@rick:/home/rick#
I love Ubuntu :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/15, 21:22:51 »
Ik denk dat de fout nu voor een deel bij de updateservers ligt.
Wat er precies aan de hand is kan ik zo niet zeggen, maar je hebt geen toestemming om die 3 pakketten te downloaden. Dat kan komen door een fout op de server, of omdat er een foutje in zit en ze daarom geblokkeerd zijn. Het kan ook nog zijn dat je met verouderde informatie zit te werken, en dat kan je makkelijk oplossen door eerst sudo apt-get update uit te voeren.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat 11.04 nog een vroege testversie is en dat er daarom nog allerlei problemen op kunnen treden.Waarschijnlijk veranderen er iedere dag ontzettend veel pakketten en dat levert niet altijd een stabiel systeem op. Op het ene moment kan de upgrade goed gaan, maar 5 minuten later zit er een nieuw pakket in dat de hele boel weer overhoop gooit.

Oh, en het is ook niet nodig om eerst root te worden om de update-manager te starten.
Wil je dat toch doen, dan is sudo su niet de beste manier. Gebruik dan liever sudo -i of sudo su - en dan is het laatste streepje weer belangrijk.

Re: Update problemen van 10.10 naar 11.04 (Alpha 3)
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/15, 21:34:50 »
Bedankt voor de informatie, ik denk dat ik een dual boot probeer voor de  zekerheid. Dan mag het misgaan met natty en kan ik via USB installeren!
Maar toch allemaal bedankt voor jullie tips!
I love Ubuntu :)