Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?  (gelezen 763 keer)

Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?
« Gepost op: 2013/04/17, 16:05:38 »
Bestaat er een moederbord voor de diverse processors te testen, Pentium4, dual core etc.
Ik repareer regelmatig computers, lijkt mij handig als er zo'n moederbord bestaat. Scheelt weer ruimte. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/17, 16:51:26 »
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het lijkt me ook een lastige opgave om zo'n moederbord te ontwerpen, gelet op de specifieke functies van de verschillende processoren en onderlinge generaties...

Edit. Intrigerende vraag bij nader inzien :-). Een (flink) aantal jaar geleden zijn er op z'n minst twee mobo's verschenen die naast standaard Intel cpu's - P4's - ook AMD's konden bevatten, via een convertor. Zie
http://askville.amazon.com/motherboards-support-intel-cpus-amd-proc/AnswerViewer.do?requestId=12731378
en
http://hexus.net/tech/news/mainboard/1036-cebit-2005-amd-intel-same-motherboard/
« Laatst bewerkt op: 2013/04/17, 17:03:39 door Paul Matthijsse »

Re: Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/17, 17:08:30 »
Dat vermoede ik al, ik ben geen professional. Dus wat er allemaal te krijgen is op het gebied van testapparatuur weet ik niet precies. Hopelijk is er iemand die in dit werk zit, wel weet of er dergelijke moederborden of apparatuur te verkrijgen is. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/17, 18:21:02 »
er bestaat geen moederbord waar je zomaar wat willkeurige processoren op kan gooien maar je kan wel kijken naar de sockets van de moederborden, als je bijvoorbeeld 3 test moederborden hebt liggen van socket 775, dan heb je al 2 overbodige moederborden(als je ze alleen maar gebruikt om te testen)

Re: Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/17, 19:33:53 »
Ik heb diverse types moederborden liggen, het zou makkelijk zijn als het op een bord zou kunnen. Scheelt een hoop ruimte, dan is mijn vrouw ook weer blij. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Moederbord voor diverse processors te testen, bestaat dat?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/18, 13:02:24 »
Je hebt aan hem gevraagd over je treinen, die jongen weet wel heen hoop ervan.
Hij heeft een iets wat moeilijke naam, vandaar Fox.


foxoinfinity ;)