Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: license skype en java  (gelezen 852 keer)

Offline vis

  • Lid
license skype en java
« Gepost op: 2007/06/30, 21:20:51 »
Hallo allemaal,

Als ik Java en skype installeer, moet ik akkoord gaan met de licensie overeenkomst. Aangezien deze vraag wordt gesteld krijg ik het niet in een script, die alles achter elkaar moet instaleren, omdat ik toch akkord moet gaan. Nu heb ik gemerkt dat als ik skype verwijder en daarna opnieuw installeer, dat hij NIET meer om de license vraagt, omdat ik deze al in het verleden heb geaccepteerd. Nu vroeg ik mij af of iemand weet, in welk bestand er staat of ik de licenste geaccepteerd heb of niet. Als ik dit weet, kan ik dit bestand namelijk kopieren voordat ik skype op een nieuwe pc installeer, zodat ik het wel volledig automatisch kan installeren.

Alvast bedankt,

Vis

schoappied

  • Gast
license skype en java
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/30, 21:23:09 »
In je home map -> verborgen mappen weergeven (Ctr H) -> .skype    (en kijken in de map skype met idd een punt ervoor)

Kun je niet de hele .skype map kopieren als je skype gaat installeren op een andere pc? Dan neem je alle instellingen, inclusief de licentie, mee...

(?)

Offline vis

  • Lid
license skype en java
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/30, 21:33:17 »
Nu weet ik het echt allemaal even niet meer, ik probeer nu skype te instaleren, maar nu wil hij het downlaoden van de skype website. Maar volgens mij als je hem van de skype repository installeerd, dan heb je geen license acceptatie nodig. Kan iemand dat bevestigen?

En wet iemand hoe het zit met Java qua licensie?

Vis

schoappied

  • Gast
license skype en java
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/30, 21:49:46 »
Bij mijn weten heb ik het gewoon via de synaptic geinstalleerd. Of er een licentie ingevuld moest worden weet ik niet.... ik denk dat ik sowieso mijn oude verborgen skypemap had gekopieerd....

Java weet ik niet precies, volgens mij moet je daar ook een licentie ondertekenen, maar weet helaas voor jou het fijne er niet van...

Offline vis

  • Lid
license skype en java
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/30, 21:55:56 »
iig bedankt voor je reacties. Ik had eerst ook skype geinstalleerd via synaptic. Nu ik de skypre repo heb toegevoegd, haalt hij hem direct van de skype website. Hopelijk kan iemand anders wel bevestigen, dat het via de skype reop niet nodig is om een license te accepteren.

Ik ben nog steeds aan het zoeken hoe het zit wat betreft Java. Ik weet dat er meerdere mensen dergelijke scripts maken en tegen hetzelfde probleem aanlopen als ik. Maar denk nu dat de enige oplossing is, om de license bestand te vinden en deze dan automatishc te kopieren.