Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avast Home installatie?  (gelezen 1115 keer)

Bernardus

  • Gast
Avast Home installatie?
« Gepost op: 2007/05/10, 19:15:56 »
Nu heb ik een Avast Home geladen in een TAR bestand.
hoe installeer je die handel?????
Er staat een Icoon op het buroblad waar de file verdwenen is weet ik niet.
In Windows klik je gewoon op een exe file en hop daar gaat ie. Waarom is dit niet eenvoudig?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Avast Home installatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/10, 19:20:32 »
Citaat van: Bernardus
Nu heb ik een Avast Home geladen in een TAR bestand.
hoe installeer je die handel?????
Er staat een Icoon op het buroblad waar de file verdwenen is weet ik niet.
In Windows klik je gewoon op een exe file en hop daar gaat ie. Waarom is dit niet eenvoudig?
avast heeft een deb. bestand, geschikt voor ubuntu. gedebi pakt dat automatisch uit voor je. avastgui in de terminal doet het prog opstarten in een
grafische schil.
zie: http://www.avast.com/eng/download-avast-for-linux-edition.html

Avast Home installatie?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/30, 18:40:20 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: Bernardus
Nu heb ik een Avast Home geladen in een TAR bestand.
hoe installeer je die handel?????
Er staat een Icoon op het buroblad waar de file verdwenen is weet ik niet.
In Windows klik je gewoon op een exe file en hop daar gaat ie. Waarom is dit niet eenvoudig?
avast heeft een deb. bestand, geschikt voor ubuntu. gedebi pakt dat automatisch uit voor je. avastgui in de terminal doet het prog opstarten in een
grafische schil.
zie: http://www.avast.com/eng/download-avast-for-linux-edition.html
Ik dacht gelezen te hebben dat je voor Ubuntu of welk ander linux os geen virusscanner nodig hebt, is deze avast dan iets anders? of moeten we zo langzamerhand dan toch overstappen naar een virusscanner?
Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Avast Home installatie?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/30, 19:00:47 »
Citaat van: Bernardus
Nu heb ik een Avast Home geladen in een TAR bestand.
hoe installeer je die handel?????
Er staat een Icoon op het buroblad waar de file verdwenen is weet ik niet.
In Windows klik je gewoon op een exe file en hop daar gaat ie. Waarom is dit niet eenvoudig?
Het uitgepakte deb bestand staat of op je bureaublad, of in je gebruikersmap /home/bernardus
Dat debje dubbelklikken en desgevraagd je wachtwoord invoeren.

Niet eenvoudig..... in Windows is het te eenvoudig! klik op een exe en hop, besmet ben je. Vind jij dat ideaal?

Overigens: virusscanner is overbodig in Linux... Dat is wennen!  :-)
In de eerste plaats zijn er nauwelijks Linuxvirussen, in de tweede plaats kan een virus pas kwaad doen wanneer het je wachtwoord heeft (quod non), en ten derde (allerbelangrijkste): hoe zou het op je PC moeten komen, als je alleen programma's installeert met Synaptic, vanuit de veilige pakketbronnen van Ubuntu?

Ik zou zeggen: zet de systeemkracht van je PC in voor leukere zaken dan een on-access-virusscanner. Welkom in de wondere wereld van Linux!

Lees ook dit:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/119788#p119788

Groet, Pjotr.

Avast Home installatie?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/30, 20:03:58 »
Hartelijk bedankt voor dit advies, ik was al eerder door jullie overtuigd maar ik ging twijfelen na het lezen van het avast-bericht. Nu weet ik het zeker, gewoon geen virusscanner nodig.
Bedankt.
Gr. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)