Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lexmark x1130 installeren  (gelezen 3755 keer)

Offline pokemon

  • Lid
Lexmark x1130 installeren
« Gepost op: 2008/08/01, 20:36:16 »
Kan je bovenstaande printer installeren in ubuntu hardy heron? Voorlopig geeft deze een foutmelding als ik een testpagina wil afdrukken: Cups serverfout:client-error-document-format-not-supported

Lexmark x1130 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/01, 21:02:59 »
Als ik het zo lees, denkt jouw computer dat die printer aan een windows-computer hangt: Lees hier alleen al maar eens de samenvattingen

Kan je dus iets meer vertellen over je opstelling en wat je al gedaan hebt ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline pokemon

  • Lid
Lexmark x1130 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 21:44:27 »
Ik heb deze vandaag enkel aangesloten en uitgetest. In systeem/beheer/afdrukken vond ik de printer reeds terug. Echter een testpagina afprinten geeft bovenstaande foutmelding. Bij 'merk en model' staat generic text-only printer - op het knopje veranderen klikken zorgt ervoor dat ik in een lijst het merk en model kan zoeken, ik vind wel lexmark als merk terug maar niet mijn type printer.

(Dit type is ook een scanner en ik heb deze al ooit eens als scanner willen instellen maar ik weet niet meer of dat gelukt was en waar ik kan zien of ik ermee kan scannen.)

Lexmark x1130 installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/01, 22:33:33 »
Zal wel aan mij liggen, maar nu weet ik ng steeds niet waar die printer aan hangt: op een USB-poort van je PC, op de router, op een andere computer (ander OS ?)...
Wat is de volledige naam van het stuurprogramma dat je geselecteerd hebt uit de lijst ??

Overigens wordt Lexmark slecht ondersteund.  Of omgekeerd: Lexmark ondersteunt Linux in ruim onvoldoende mate.
Goede nieuws is dat je printer "gezien" wordt.  Zoek hier op het forum eerst eens naar Lexmark, en dan nog bij openprinting.org...

Edit: Bij Openprinting bevelen ze de lm 1100 driver aan.  Daarmee werkt hij tenminste "partially".


Als je het pakketje gDebi hebt geïnstalleerd, wordt het programma op de link automatisch geïnstalleerd.
Is dat niet zo, dan sla je het ergens op, bvb in je eigen map. Open dan een terminal, navigeer naar die map en tik daar
Citaat
sudo dpkg -i lm1100_1.0.2a-2lsb3.2_i386.deb
Je hoeft die naam niet volledig te tikken, hoor.  Na enkele letters kun je automatisch aanvullen met de TAB-toets... da's wel zo handig.  Of je kan knippen en plakken van hierboven.
Nadien via Printerbeheer het nieuwe stuurprogramma selecteren: lm 1100
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline pokemon

  • Lid
Lexmark x1130 installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/02, 09:30:00 »
Het ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik wist niet welke info allemaal van belang kon zijn.

Printer hangt aan usb-poort
Bij apparaat url staat: usb//lexmark%20/X1100%20series

(Helaas lukt het me niet meer om te zoeken op het forum, sinds de website door xs4all gehost wordt.)

Ik heb via de eerste manier de lm 1100 driver kunnen installeren en via beheer/afdrukken de lm 1100 als stuurprogramma geselecteerd.

Als ik nu een testpagina doorstuur, worden er 3 pagina's door de printer getrokken maar er wordt niets afgedrukt.

Lexmark x1130 installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/03, 09:30:02 »
Het zou kunnen dat jouw printer door één of ander standaardpakket wordt "ondersteund": gutenprint of foomatic of zo. Probeer eens een "nieuwe" printer te installeren, dus niet "bewerken" van de reeds geïnstalleerde printer. Je kiest dus gewoon een andere naam. Kies weer merk Lexmark en dan bij de modellen zo dicht mogelijk in de buurt van jouw nummer komen en dan zien welke CUPS zelf voorstelt. Accepteren en proberen.

Er zijn ook nog (vage) aanduidingen dat hij zou kunnen werken met de Lexmark-driver voor de Z600, op zijn minst de printer dan toch, want in die Z600 zit niet meer in.

Ik ben ook nog een lm1100 printerdriver tegengekomen in een .rpm pakketje, maar ik heb nog een probleem met de sleutels.  Als ik dat opgelost krijg, dan stuur ik wel een linkje.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline pokemon

  • Lid
Lexmark x1130 installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/09, 08:02:35 »
De Z600 driver vind ik niet terug in mijn lijst.
Als ik genericprinter kies , stel hij text-only printer voor. Gewoon accepteren van alles wat hij voorstelt geeft een foutmelding: client-error-document-not-supported