Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: direkt doen lijstje  (gelezen 4661 keer)

Offline h2o

  • Lid
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #25 Gepost op: 2011/09/12, 15:20:47 »
@Aldagonda: Een heleboel dingen kun je al overslaan als je i.p.v. Ubuntu voor Linux Mint zou gaan. Die -IS- op Ubuntu gebaseerd, maar heeft de zaken veel meer out of the box voor je klaar staan.
En eerlijk is eerlijk, naar mijn mening ziet het er ook mooier uit, maar over smaak valt te twisten.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline emiel1976

  • Lid
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #26 Gepost op: 2011/09/12, 15:46:15 »
Dat is zo Femke maar Windows werken ze al jaren mee en ze kunnen wat programma's opstarten.
De andere dingen duren wat langer maar Unity kreeg ik er niet in.

Maar ik geef je ook geen ongelijk, het is alleen dat bepaalde dingen niet zo vanzelfsprekend zijn als dat het soms lijkt.
Voor mij was Unity geen probleem en ik worstel mij er wel doorheen net als dat ik dat deed toen ik met Ubuntu begon.
Voor hun zal het wat langer duren maar ze komen er wel uit. Ze staan er ook voor open en willen het proberen. Dat is alleen maar mooi.

Re: direkt doen lijstje
« Reactie #27 Gepost op: 2011/09/12, 17:42:42 »
Unity, heerlijk.
Hou van Unity en E17 :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #28 Gepost op: 2011/09/12, 18:12:35 »
Unity, heerlijk.
Hou van Unity en E17 :)

Is ook voor kinderen gemaakt ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #29 Gepost op: 2011/09/12, 18:32:06 »
 XD XD XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #30 Gepost op: 2011/09/12, 18:57:33 »
@femke98, @emiel1976

Als het menu het enige probleem is van unity, kijk dan eens naar de menu-indicator:
http://ubuntuguide.net/classic-menu-indicator-applet-in-ubuntu-11-04-unity-system-tray

Lijkt me een mooie oplossing die je naast of eigenlijk in unity kunt gebruiken zodat je langzaamaan kunt wennen aan het nieuwe menu, de dash. Maar je kunt natuurlijk ook de menu-indicator blijven gebruiken, wat je wilt....

Offline emiel1976

  • Lid
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #31 Gepost op: 2011/09/12, 19:32:51 »
Het menu is 1 van de dingen maar dat menu is niet de oplossing.
Zet het links in de hoek en het is een verbetering.
Het andere is het wisselen van de bureaubladen. Dat gaat omslachtig of met het toetsenbord.
Er is nog zo'n soort menu en dat werkte ook niet echt voor mij.

Het zijn meer dingen die efficiëntie tegenwerken.
Er is gekeken naar een met toetsenbord bedienende omgeving terwijl ik juist een muis gebruiker ben en het is niet omdat ik niet wil wennen aan hoe het werkt maar ook omdat het gewoon niet werkt met de opstelling die ik heb.
Ik moet dan iedere keer mijn laptop op mijn schoot nemen om van bureaublad te wisselen.

Zo zitten er meer dingen in die mij irriteren en niet aan te passen zijn.

Ook 11.10 komt niet met die aanpassingen om het probleem wat ik er mee heb op te lossen.
Fall back van Gnome-shell werkt ook al niet voor mij.
Ja er zitten heel veel leuke dingen in Unity die echt goed zijn en waar ze mee ver voor op de concurrentie liggen maar dat zijn leuke extra's die ik niet nodig heb en die ik ook op een andere manier heb.

Ik denk dat ze naar de verkeerde dingen kijken die ze nu updaten en aanpassen waardoor ze meer voor eye candy gaan in plaats van functioneel en het menu is daar een voorbeeld van.

Ze gaan meer en meer naar wat iOS en Android is in plaats van wat een desktop is.

Ik had zoveel programma's in de zij-balk staan, dat die ram vol zat en ook niet meer optimaal werkte.
Ik deed het omdat het menu gewoon te droevig is om mee te werken en typen om iets op te starten werkt voor mij niet.
Met Gnome Do kun je het zelfde als met Unity plus het is niet zo zwaar.

Offline Tom

  • Lid
Re: direkt doen lijstje
« Reactie #32 Gepost op: 2011/09/12, 19:38:14 »
We dwalen af vrienden het ging over een direct doen lijstje. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: direkt doen lijstje
« Reactie #33 Gepost op: 2011/09/13, 20:37:46 »
@h2o: heb vanmiddag net de pdf versie van de handleiding 10.04 uit laten printen.; ringetje erdoorheen, plasticje aan de voorkant DUS NU ZAL 10.04 HET MOETEN GAAN DOEN.   :)  :rolleyes:
Daarna ga ik misschien Mint uitproben. Eerst wil ik er nu meer van weten.
Eigenlijk heb je hiermee de vraag in het onderwerp beantwoord. Zo te lezen is Mint de ubuntu 10.04 die ik zou willen hebben.
Ga nu eerst mijn geluid proberen te herstellen aan de hand van de adviezen in dit topic of op de hele site.
Allen bedankt. Vind het leuk zo.
Ik heb geprobeerd een foto bij mijn profiel te zetten. Is me niet gelukt. Suggesties welkom.
@femke: ik had je "foto" niet goed bekeken. Dacht dat je er keurig netjes zat met een breiwerkje. Moet ik nu bang van je worden of zijn ze niet geladen?  ;)


In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: direkt doen lijstje
« Reactie #34 Gepost op: 2011/09/13, 20:46:15 »
@wanda: tzt spit ik je lijst eens door. eerst geluid.
en afdwalen ... heb het extra (hoe noemen jullie dat) bij dit hoofdstuk gezet. Zo leer ik jullie een beetje kennen.
@Vistaus: na 10.04 dus geen Mint maar Bodhi.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: direkt doen lijstje
« Reactie #35 Gepost op: 2011/09/14, 10:06:37 »
@h2o: heb vanmiddag net de pdf versie van de handleiding 10.04 uit laten printen.; ringetje erdoorheen, plasticje aan de voorkant DUS NU ZAL 10.04 HET MOETEN GAAN DOEN.   :)  :rolleyes:
Daarna ga ik misschien Mint uitproben. Eerst wil ik er nu meer van weten.

Super. Als ik dan toch nog een advies mag geven, ik schrijf regelmatig genoeg praktische stappenplannen op mijn site (zie handtekening)  ^-^

Re: direkt doen lijstje
« Reactie #36 Gepost op: 2011/09/15, 01:43:20 »
ik ga eens kijken, Jan.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk