Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mount, ik doe iets niet goed  (gelezen 8699 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: mount, ik doe iets niet goed
« Reactie #25 Gepost op: 2009/04/01, 17:06:09 »
CLI...?
Ik kan er in via een webterminal. Hij draaid onder Linux, dat klopt. Ik heb alleen geen idee wat je bedoelt?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: mount, ik doe iets niet goed
« Reactie #26 Gepost op: 2009/04/02, 20:25:47 »
OK gevonden... Ik zal vast in de CLI kunnen komen. Ik weet niet hoe en ik kan me toch werkelijk niet voorstellen dat het zo ingewikkeld gaat worden. Ik ben een gebruiker, geen expert. Anderen lukt het, zie dit verhaal, ook om het te laten werken.

Ik ben al maanden bezig, lukken doet het niet.

Ik heb wel via ĺokaties/verbinden met netwerk'om een smb verbinding te maken. Er zijn  programma's die via die weg bestanden kunnen zien en bewerken. Programma's als Amarok en audacity kunnen er niets mee. Dat betekend dat ik toch weer eerst bestanden moet downloaden op de eigen pc.

Ik wil zo graag dat dit werkt maar ik snap het dus blijkbaar niet. Sailant detail... In Windows werkt dit out of the box... In mijn beleving is dit echt een dramatisch stukje waar, zo lees ik in de fora, iedereen mee worsteld...

Is er iemand die hier verstand van heeft en bereid is te komen helpen? Ik ben de weg echt kwijt en dat is enorm frustrerend na al die uren proberen, lezen, proberen te begrijpen, weer vragen, weer nieuwe vragen enz. Ik wil gewoon kunnen werken!
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: mount, ik doe iets niet goed
« Reactie #27 Gepost op: 2009/04/06, 15:18:00 »
De nieuwe Synology firmware heeft nfs anders geregeld. Het is nu ingebakken in het systeem.

Ik blijf het heel vreemd vinden. Ik probeer 4 machines te koppelen via nfs aan die synology server. Gisteren was er ineens een verbinding op één van de machines. Later hield dat weer op zonder dat er iets aan de configuratie was veranderd.

Wat me uiteindelijk opviel was dat de gegevens in fstab niet worden overgeheveld naar mtab. Ik krijg vaak de meldinh na een mount -a dat acces is denied by the server...?

Ik heb nu mtab handmatig aangevuld op een andere machine. Na een reboot werkt het nu wel... Op een andere machine wil dit weer niet maar krijg ik ook geen foutmelding meer als ik mount -a gebruik.

Kortom, ik ben echt de weg kwijt...? Wat kan hier nou mis zijn. In alle machines, 3x 8.04 1x 8.10 is de configuratie het zelfde... Ook de nfs paketten die geladen zijn zijn gelijk. Ik snap er niets meer van nu
Linux Mint, mijn nieuwe keus!