Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office crasht  (gelezen 2378 keer)

Offline amrus

  • Lid
open office crasht
« Gepost op: 2007/10/24, 18:52:27 »
Hallo.
Telkens als ik een afbeelding of een item uit de galerij wil invoegen crasht Open Office Writer. Dit gebeurde niet bij Feisty.
Weet iemand raad  ?

Offline amrus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 20:02:27 »
Citaat van: amrus
Hallo.
Telkens als ik een afbeelding of een item uit de galerij wil invoegen crasht Open Office Writer. Dit gebeurde niet bij Feisty.
Weet iemand raad  ?
Ik vind het spijtig dat niemand iets weet want ik heb writer nodig voor mijn werk. En ik heb vorige week Windows van mijn systeem gekieperd omdat in Feisty alles zo goed werkte. Dan zal ik me morgen een nieuwe Xp moeten aanschaffen en heel het zootje
weeral moeten installeren.

Offline Anco

  • Lid
open office crasht
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 20:28:36 »
Ik zou het antwoord niet weten, maar waarom xp kopen als onder feisty het wel goed werkte? dan ga je toch weer terug naar feisty lijkt mij?
Linux user #485563

Offline theokus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 20:33:18 »
Citaat van: Anco
Ik zou het antwoord niet weten, maar waarom xp kopen als onder feisty het wel goed werkte? dan ga je toch weer terug naar feisty lijkt mij?
Is een oplossing natuurlijk.
Maar ik heb mijn buik vol van OpenOffice > traag, traag, traag
of "interne fouten" enz. enz.

Is niet alleen bij deze nieuwere versie...
As good as it gets

Offline amrus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 20:39:47 »
Citaat van: amrus
Hallo.
Telkens als ik een afbeelding of een item uit de galerij wil invoegen crasht Open Office Writer. Dit gebeurde niet bij Feisty.
Weet iemand raad  ?
Op dit moment kan ik geen enkele kantoortoepassing meer gebruiken. Ik krijg telkens het bericht dat ie een document aan het herstellen is. Ik had nooit die upgrade naar gutsy mogen doen.
en heb geen zin meer om in Feisty weer te installeren en te configureren . Zo bye Ubuntu.

Offline theokus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 21:40:14 »
Citaat van: amrus
Citaat van: amrus
Hallo.
Telkens als ik een afbeelding of een item uit de galerij wil invoegen crasht Open Office Writer. Dit gebeurde niet bij Feisty.
Weet iemand raad  ?
Op dit moment kan ik geen enkele kantoortoepassing meer gebruiken. Ik krijg telkens het bericht dat ie een document aan het herstellen is. Ik had nooit die upgrade naar gutsy mogen doen.
en heb geen zin meer om in Feisty weer te installeren en te configureren . Zo bye Ubuntu.
Amrus.....
OpenOffice staat wel standaard in Ubuntu maar het is Ubuntu niet.
Tot voor kort was ik ook een niet-gelovige wat Ubuntu betreft ;)
Maar de zaken keren.
Er zijn ook tekstverwerkers die het wel goed doen...
- Abiword
- Kword

Vergeet OpenOffice...
As good as it gets

open office crasht
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/24, 21:48:13 »
Citaat van: amrus
Op dit moment kan ik geen enkele kantoortoepassing meer gebruiken. Ik krijg telkens het bericht dat ie een document aan het herstellen is. Ik had nooit die upgrade naar gutsy mogen doen.
en heb geen zin meer om in Feisty weer te installeren en te configureren . Zo bye Ubuntu.
Installeer Feisty en Gutsy in Dualboot.
Als het in Gutsy niet lukt dan kun je onmiddellijk terugvallen op Feisty.
Vroeg of laat worden die problemen wel opgelost. ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline amrus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/25, 19:25:29 »
Sorry , was gisteravond wat hard van stapel gelopen.Ik heb me gisteren nog kunnen behelpen met de laptop van mijn zoon.
Nu heb ik Abiword geïnstalleerd en dat volstaat voorlopig voor mijn taken. Misschien komt het binnenkort wel goed met Oo.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

eikelmuis

  • Gast
open office crasht
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/25, 19:52:30 »
Nou jullie zijn niet de enige waar open office het waardeloos doet niet vooruit te branden.
Ik heb een document van 3 bladzijden om dit te openen doet mijn pentium 3 er 12 min over en het hek is helemaal van de dam als ik wil printen dan kan ik er nog eens 15 min. bijtellen .
Hoe is dit mogelijk ?

eikelmuis

Offline theokus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/25, 20:20:57 »
Citaat van: eikelmuis
eikelmuis
Dikke nest dien OO ;)
As good as it gets

Offline mdc

  • Lid
open office crasht
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/25, 20:59:04 »
Heb hier vorige week ook problemen aangehaald met OOo. Ondertussen heb ik wat rondgeneusd en ben tot de volgende vaststelling gekomen:

In OOo moet je best het "human theme" gebruiken als je de gnome integratie gebruikt.

Anders krijg je soms crash fenomenen.
Dus kies "human theme" of zet de gnome integratie uit.

Groeten.

aafke

  • Gast
open office crasht
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/25, 21:22:34 »
Ik heb het volgende probleem met Openoffice:
alle bestanden wat ik ook doe (nee het zijn geen lege) kan ik niet opslaan. De vermeling is dan selecteer het te OPENEN bestand....wat te doen. Is dit een fout in de instelling? Of moet ik proberen office opnieuw te installeren?

Offline amrus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/25, 21:26:41 »
Citaat van: mdc
Heb hier vorige week ook problemen aangehaald met OOo. Ondertussen heb ik wat rondgeneusd en ben tot de volgende vaststelling gekomen:

In OOo moet je best het "human theme" gebruiken als je de gnome integratie gebruikt.

Anders krijg je soms crash fenomenen.
Dus kies "human theme" of zet de gnome integratie uit.

Groeten.
Bedankt MDC ik heb gewoon het "Human Theme" ingesteld en alles loopt weer als een trein, simpel als je weet.
Nogmaals bedankt.

Offline anko

  • Lid
open office crasht
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/26, 08:25:01 »
Waar stel ik Human Theme in?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

eikelmuis

  • Gast
open office crasht
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/26, 13:21:01 »
Is er nu niemand die ons kan vertellen waar ik het "Human Theme " kan instellen ?
Ik ben zelf ook al aan het zoeken gegaan maar vindt niets misschien kijk ik er over heen.

eikelmuis

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
open office crasht
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/26, 13:33:50 »
Zorg dat je in synaptic het pakket openoffice.org-style-human geïnstalleerd hebt. (dit is standaard het geval)
Hierna kan je in open-office via extra>opties>weergave kies bij de grootte van de pictogrammen wat je zelf fijn vindt, en bij de stijl human.

eikelmuis

  • Gast
open office crasht
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/26, 13:43:07 »
wouw dat is is een verschil het is nu op de knop drukken en actie dat zelfde is met printen.

Bedankt voor de uitleg

eikelmuis

Offline theokus

  • Lid
open office crasht
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/26, 17:39:06 »
Citaat van: Johanvd
Zorg dat je in synaptic het pakket openoffice.org-style-human geïnstalleerd hebt. (dit is standaard het geval)
Hierna kan je in open-office via extra>opties>weergave kies bij de grootte van de pictogrammen wat je zelf fijn vindt, en bij de stijl human.
Johan,

Hier werd de Engelse versie standaard geïnstalleerd....

Bijkomend: Zie ook nog Engels boven links, in de interface van Gutsy.
Daar staat nog: Applications - Places - System

Update: OO is aangepast.
As good as it gets