Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java installeren?  (gelezen 683 keer)

Offline Haris

  • Lid
Java installeren?
« Gepost op: 2019/11/10, 17:22:31 »
Ik vind het volgende op het web:
Install JAVA in Ubuntu
JAVA is a programming language and many programs and websites won’t work properly unless you have it installed. To install JAVA in Ubuntu run the following command:

$ sudo apt-get install openjdk-11-jdk

Heeft dat zin?

Re: Java installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/10, 17:44:43 »
Ik heb het niet. Ik heb het nergens specifiek voor nodig. Ik mis het niet. Ik wil het ook niet, want altijd al van bedenkelijke kwaliteit geweest.

Websitebouwers moeten maar 'normale' deugdelijke websites bouwen. En volgens mij is JAVA ook uitstervend, en vooral alleen nodig voor weergave van advertenties en verspreiding van ****ware (en ik hoef geen van beide).

Meningen daarover kunnen verdeeld zijn is mijn ervaring. =D
« Laatst bewerkt op: 2019/11/10, 17:48:20 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Java installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/10, 18:00:40 »
Nergens voor nodig; als alleen de macro functie van Libre Office gebruik maakt van de runtime.

Niet installeren, tenzij je gaat op een professioneel niveau werken .

Offline ajjp

  • Lid
Re: Java installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/11/10, 18:01:15 »
Was dat echt het advies? Openjdk-11-jdk is de Development Kit om in Java applicaties te bouwen.
Ik zou eerder verwachten openjdk-11-jre. Die is nodig om in Java geschreven applicaties te kunnen draaien.

Offline Haris

  • Lid
Re: Java installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/11/10, 18:28:48 »
Was dat echt het advies? Openjdk-11-jdk is de Development Kit om in Java applicaties te bouwen.
Ik zou eerder verwachten openjdk-11-jre. Die is nodig om in Java geschreven applicaties te kunnen draaien.

https://www.tecmint.com/things-to-do-after-installing-ubuntu/

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Java installeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/11/10, 19:48:16 »
Was dat echt het advies? Openjdk-11-jdk is de Development Kit om in Java applicaties te bouwen.
Ik zou eerder verwachten openjdk-11-jre. Die is nodig om in Java geschreven applicaties te kunnen draaien.

https://www.tecmint.com/things-to-do-after-installing-ubuntu/

De verantwoording op die site is onzin. Veel websites en Java zijn net te mijden als de pest dat al enerzijds, anderzijds waarom zou een website nog investeren in een pure Java scriptuur ? Inbedded ok, maar via je PC ? Je weet wat de problemen waren bij Yahoo, Java, mailboxen anno 2000 .

Bovendien is meer en meer software op Ubuntu in Python geschreven ipv Java en hun runtime. Je hebt het nergens voor nodig , zelfs niet meer om te gaan ethisch hacken.

Offline Haris

  • Lid
Re: Java installeren?
« Reactie #6 Gepost op: 2019/11/14, 22:30:39 »
Dank voor de duidelijke antwoorden! Niet doen dus...