Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is jullie voorkeur? GitHub of gitlab? Of een ander platform voor code delen?  (gelezen 813 keer)

Offline bart85

  • Lid
Wat is jullie voorkeur GitHub of gitlab?
« Laatst bewerkt op: 2021/10/18, 16:18:45 door bart85 »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline MKe

  • Lid
Zelf gehoste gitea  8-)

Maar gitlab werkt prima voor mij, zeker sinds MS GitHub heeft overgenomen en al mijn repo’s aan het scannen is voor hun “copilot”.

Offline bart85

  • Lid
Zijn de auteurs rechten altijd van de repo waaronder het word geplaatst. Zijn de auteurs rechten door Microsoft verandert voor eigen belang? Als Microsoft de code in nadeel vind van zijn eigen bedrijf, kunnen ze de code dan verwijderen?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Zijn de auteurs rechten altijd van de repo waaronder het word geplaatst.
Ja.
Zijn de auteurs rechten door Microsoft verandert voor eigen belang?
Nee.

Als Microsoft de code in nadeel vind van zijn eigen bedrijf, kunnen ze de code dan verwijderen?

Denk ik niet, beide sites zijn bedoeld om broncode te hosten. En mocht je om onduidelijke redenen iets tegen Microsoft hebben, dan kun je altijd overstappen naar een andere code-hoster, Bitbucket bijvoorbeeld.