Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hallo heb problenmen met het aansluiten van een tweede monitor.  (gelezen 732 keer)

Offline Arno

  • Lid
Syssteem
intern geheugen   64 GiB
         AMD® Ryzen i9 5900x 12-core processor × 24
         AMD® Dimgrey_cavefish
         2,0 TB
         Ubuntu 20.04.3 LTS
Om het tweede monitor te verbinden ga ik naar settings kies displays kies vervolgens mirror
en stel monitor1 (27” liyama). Monitor2 is ook een (27” liyama) in op
landscape
resolution monitor1 op 1280 x 1024 en ook monitor2 resolution op1280 x 1024.
Vervolgens probeer ik een monitor te verslepen  naar de andere monitor maar dit lukt niet..
Wat doe ik verkeerd.
Arno.

Re: Hallo heb problenmen met het aansluiten van een tweede monitor.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/11/01, 16:55:30 »
Met mirror zou je op beide schermen hetzelfde moeten zien. Dan kun je dus ook niet slepen van de ene naar de andere monitor. Asl je op beide monitoren iets anders ziet maak je dus geen gebruik van mirror maar van expand.

Heb je in je instellingen scherm wel de juiste monitor rechts c.q. links staan? Soms denkt Ubuntu dat de monitor die fysiek links staat rechts staat. Naar links slepen werkt dan niet, als je naar rechts sleept komt dan je venster ineens van de linker kant je linker scherm binnen. Omgekeerd kan natuurlijk ook.

Als dit het geval is kun je dat oplossen door in je scherm instellingen de monitor naar de juiste positie te slepen.

Offline Arno

  • Lid
Re: Hallo heb problenmen met het aansluiten van een tweede monitor.
« Reactie #2 Gepost op: 2021/11/02, 09:26:28 »
DirkJan,

Bedank voor je reactie, ik zie maar een scherm zodra ik het tweede scherm aanzet geeft dit  aan (scherm niet aangesloten ) terwijl het wel is aangesloten aan de videokaart en valt het scherm waar beeld op is uit.  Zodra ik het andere scherm uitschakel komt beeld waar voor een beeld op was terug.

Re: Hallo heb problenmen met het aansluiten van een tweede monitor.
« Reactie #3 Gepost op: 2021/11/02, 13:48:32 »
Dat is een ander probleem dan je in je eerste bericht aangaf. Ik kreeg de indruk dat het scherm wel werkt maar het slepen van vensters tussen schermen niet. Op basis van je tweede bericht vermoed ik een driver probleem. Heb geen ervaring met het oplossen daarvan.

Offline Arno

  • Lid
Re: Hallo heb problenmen met het aansluiten van een tweede monitor.
« Reactie #4 Gepost op: 2021/11/02, 15:39:56 »
Bedank DirkJan voor je reactie.

Offline Arno

  • Lid
Re: Hallo heb problenmen met het aansluiten van een tweede monitor.
« Reactie #5 Gepost op: 2021/11/04, 16:26:50 »
DirkJan,
Vanmorgen de PC winkel contact o genomen het probleem uitgelegd deze adviseerde mij de monitor terug te brengen een nieuwe monitor gekregen aangesloten en alles werkt zoals het behoord.
Nogmaals bedankt DirkJan.
Dus probleem is opgelost.