Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zoektochtnaar programma, agenda met alarm  (gelezen 6835 keer)

Offline Barend

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Gepost op: 2008/08/21, 20:13:26 »
ik heb nogal eens dat ik een verjaardag of jubileum vergeet, en daarom had ik in Windows de Works agenda die alarm gaf bij een verjaardag meteen als ik de pc aanzette. In Ubuntu heb ik alle data in Evolution ingevoerd maar ik kan het niet voor elkaar krijgen dat er alarm klinkt als ik de pc aanzet, ook niet als ik evolution opstart. Is er misschien een ander handig programmaatje dat dit wel zou kunnen?

zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/21, 20:14:45 »
Vreemd, bij mij doet Evolution dat wel.

Kijk eens naar Kontact, zit gewoon in Synaptic :)

Offline tabasco

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/21, 20:16:55 »
Staat hier iets tussen? http://forum.ubuntu-nl.org/topic/29947 sms-je bijvoorbeeld

zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/21, 20:20:37 »
@Tabasco: Ik denk dat Kontact of Evolution toch het simpelst is ;)

Offline Barend

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/21, 21:44:30 »
Er komen genoeg ideeën voorbij.  Bedankt hiervoor. Ik denk dat ik kontact maar eens probeer. En als dat niet bevalt dan zal ik me nog dieper in evolution gaan verdiepen want dat heb ik nog niet genoeg gedaan zeker want anders had het wel gewerkt.

Offline Barend

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/23, 13:43:41 »
Ik ben nog eens aan het zoeken geweest en kwam op het programma "alarm clock".
Het is simpel en heel doeltreffend. Je vind het hier: http://www.getdeb.net/app/Alarm+Clock

Offline tabasco

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/23, 14:00:00 »
Werkt het ook voor verjaardagen, dat je bijv. al 4 dagen van tevoren iedere dag een melding krijgt?

Offline Barend

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/23, 16:16:26 »
Citaat van: tabasco
Werkt het ook voor verjaardagen, dat je bijv. al 4 dagen van tevoren iedere dag een melding krijgt?
Helaas heb ik het alweer verwijderd, het werkte niet goed. Na het opnieuw opstarten van de pc kon het programma niet starten. Het was heel simpel programmaatje en het gaf alleen maar een duidelijk alarm op de dag zelf. Volgens mij zoek ik hetzelfde als jij. Kalarm heb je ook maar werkt alleen met kde desktop dus is niets voor mij. Als jij iets tegenkomt meld het dan even. Ik zoek verder.

Offline tabasco

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/23, 16:29:58 »
Ik heb het al gevonden! Het werkt alleen wel onder Wine. Wel goed hoor... Kijk bij het bovenstaande linkje wat ik gaf en kijk bij memo.exe ...

Speedboy

  • Gast
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/23, 16:41:08 »
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van Thunderbird 3.0 naar Evolution en het bevalt me super.  Die alarmmeldingen doen het hier dus wel.  Heb je met "voorkeuren > algenda en taken > alarmeringen" je kalender wel aangevinkt?

Offline tabasco

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/23, 16:57:11 »
[offtopic]
mag ik vragen wat je beter vind aan evolution, of minder vind aan thunderbird?

Offline Drummies

  • Lid
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/23, 16:57:18 »
Citaat van: Barend
ik heb nogal eens dat ik een verjaardag of jubileum vergeet, en daarom had ik in Windows de Works agenda die alarm gaf bij een verjaardag meteen als ik de pc aanzette. In Ubuntu heb ik alle data in Evolution ingevoerd maar ik kan het niet voor elkaar krijgen dat er alarm klinkt als ik de pc aanzet, ook niet als ik evolution opstart. Is er misschien een ander handig programmaatje dat dit wel zou kunnen?
linkje http://jebirthday.cjb.net/

werkt mbv wine
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Speedboy

  • Gast
zoektochtnaar programma, agenda met alarm
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/23, 17:18:57 »
Citaat van: tabasco
[offtopic]
mag ik vragen wat je beter vind aan evolution, of minder vind aan thunderbird?
Thunderbird is erg goed hoor, alleen de intergratie met gnome die evolution heeft is erg handig.  Je taken en afspraken die je in het gnome klok kan zien (zelfs voordat je evolution hebt opgestart) .  De Alarmfunctie die ook werkt zonder een opgestarte evolution.  Verjaardagen van mensen in je adresboek die je automatisch in je kalender kan zien.  Het enige nadeel ivm thunderbird is dat mails met veel fotos erin wat langer duren om die fotos te laden als je de mail voor het eerst opent. Thunderbird laadt zo'n mail meestal volledig binnen de seconde, evolution laadt de tekst en achtergrond evensnel maar doet er soms 5 tot 10 keer langer over met de fotos.  Maar dat is voor mij niet lang genoeg om al de voordelen te vergeten. :P