Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Lubuntu LXLE  (gelezen 1176 keer)

[Opgelost] Lubuntu LXLE
« Gepost op: 2013/08/25, 17:52:29 »
Ik heb op een SD kaart van 32GB 2 partities aangemaakt (1 van 5GB met fat32 en 1 van 27GB met ext2) met Gparted.
Ik wilde eigenlijk Lubuntu LXLE met Unetbootin op de partitie van 5GB zetten, maar dat lukte niet. (Unetbootin herkent geen SD kaart).
Maar als de SD kaart in een Cardreader zit, lukt het wel. Dus met Unetbootin Lubuntu LXLE geïnstalleerd op de partitie van 5GB.
Bij de installatie aangegeven, dat ik 3GB wil reserveren voor opslag.

Nou, dat is echt goed gelukt. Na installatie heb ik Firefox verwijderd, en Chromium-browser geïnstalleerd. Werkt allemaal prima.
Nog een aantal kleine dingen geïnstalleerd. Prima allemaal.

Ik heb echter 2 vraagjes:

1. Op het scherm staat altijd een infoblok over temperatuur, harde schijf info, up en download info. Dit kun je via een knopje op het panel uit of inschakelen.
    Ik zou het echter gewoon helemaal uit willen schakelen, zodat het niet automatisch opstart als het systeem opstart, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan uitschakelen.
2. Ik wil ook gebruik maken van pidgin, en dan automatisch opstarten. Ik kan echter nergens opstarttoepassingen vinden.

Dus ik wil dingen uitschakelen welke automatisch opstarten en dingen inschakelen welke automatisch starten, maar dat kan ik in Lubuntu LXLE niet vinden.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/25, 20:28:24 door tukkierazcall »

drum

  • Gast
Re: Lubuntu LXLE
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/25, 19:38:06 »
« Laatst bewerkt op: 2013/08/26, 09:51:26 door Ron »

Re: Lubuntu LXLE
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/25, 20:27:56 »
Dank je wel, hier heb ik inderdaad iets aan.

Nogmaals bedankt.

FrSu

  • Gast
Re: [Opgelost] Lubuntu LXLE
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/11, 09:44:18 »
Een wat ouder topic, maar het gaat wel over deze distro en ik wil graag weten hoe de download via de torrent van de LXLE site gegaan is.

Heb het al een paar keer opnieuw opgestart en dit staat nu al een hele lange tijd te wachten in Ktorrent en er gebeurt zo te zien niets.

Heeft iemand een tip of een link voor mij waar ik LXLE kan downloaden? Wil het op een oudere laptop gaan zetten.

Groet,
Frits

Offline Tom

  • Lid
Re: [Opgelost] Lubuntu LXLE
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/11, 12:49:24 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: [Opgelost] Lubuntu LXLE
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/11, 13:13:40 »
Dank Tom, heb eerst Ktorrent en Kget even verwijderd om zeker te zijn dat ik geen conflicten heb.

Nu met de torrent Transmission opgestart.  Download loopt. Nogmaals dank.

Groet,
Frits