Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] afsluitknop perongeluk verwijderd  (gelezen 874 keer)

Offline culann

  • Lid
[opgelost] afsluitknop perongeluk verwijderd
« Gepost op: 2011/02/19, 00:40:00 »
Hallo,

Ik wilde rechts in de hoek van mijn boven paneel het gedeelte waar je je verschillende accounts kan aanmelden enzo verwijderen, ik zag dat ook m'n computer naam mee verwijderd ging worden, maar ach, mijn eigen naam weet ik zelf ook wel, daar hoef ik niet elke keer weer aan herinnerd te worden...
Maar uiteindelijk met rechter muis klik -> verwijderen van paneel blijkt dat ook mijn afsluitknop mee verwijderd is. Die had ik wel weer graag terug. Nu wel op paneel nieuwe afsluitknop toegevoegd, alleen wil ik die eigenlijk weer oud en vertrouwd in de rechter hoek hebben, en niet ergens halverwege het paneel. Alleen lukt het me niet om hem daar weer terug te krijgen...

Het is vast heel eenvoudig, maar mij lukt het niet...

Groeten,
culann
« Laatst bewerkt op: 2011/02/19, 01:06:12 door culann »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: afsluitknop perongeluk verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/19, 00:43:20 »
op de balk gaan staan met je muis/ rechter muis knop /toevoegen aan paneel..../meldingsapplet sessie toevoegen en klaar. met rechter muis knop kun je hem vast zetten, verplaatsen en verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/19, 00:45:11 door emiel1976 »

Offline culann

  • Lid
Re: afsluitknop perongeluk verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/19, 00:52:52 »
Dank. Hier kom ik al weer een stukje verder mee. Maar ik krijg 'm nog steeds niet helemaal rechts in de hoek, ik krijg de muis nergens tussen de icoontjes die er al staan, zit dus nergens ruimte tussen om in dat gedeelte van het paneel wat toe te voegen... :(

Het ziet er nu dus zo uit zoals in de bijlage

Offline Roc.am

  • Lid
Re: afsluitknop perongeluk verwijderd
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/19, 01:01:47 »
Ook niet als je de andere knoppen eerst uit de hoek haalt en daarna terug zet ?

Tweede optie is:

Alle panelen herstellen naar originele staat zoals na een verse installatie?
Druk op de toetscombinatie Alt+F2. Er verschijnt nu een venster waarin u een opdracht kunt typen. Voer de volgende opdracht uit:

gconftool-2 --recursive-unset /apps/panel && pkill gnome-panel

Als het goed is zijn nu de panelen weer in de originele staat.

Bron: Ubuntu-nl wiki

- Roc

Offline culann

  • Lid
Re: afsluitknop perongeluk verwijderd
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/19, 01:05:22 »
Het is me gelukt :D
Had niet in de gaten dat ik eerst even 'vastzetten op paneel' uit moest vinken... Kon er daarna mee schuiven en zo alles weer mooi op z'n plek zetten.

Dank jullie wel!