Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ben aan het dubben...  (gelezen 8084 keer)

Ben aan het dubben...
« Gepost op: 2011/07/27, 22:02:22 »
over smartphones en providers.
In principe als ik door zou gaan met Vodafone, dan zou ik in oktober een nieuwe telefoon mogen uitzoeken (verlenging). Probleem is alleen: Vodafone gooit internetprijzen flink omhoog, even als KPN. KPN wil ik ook sowieso niet meer en ook geen dochterbedrijven (Hi ook vervelende ervaringen mee). Dan is de kans dus groot dat het T-Mobile wordt, ware het niet dat hun abonnementen heel duur zijn. Dan hou je verder weinig anders over qua providers die abonnementen aanbieden en voor niet te duur. Dat is dus probleem nummer 1.
Probleem nummer 2 is: welke smartphone wordt het?
Sowieso geen HTC, LG of Sony Erricsson. Dat is zeker. Maar welke dan? Ik gebruik nu lange tijd Android, maar ik ben geen aanhanger, dus ik werk net zo lief met iets vergelijkbaar goeds. Dan is er:
-WebOS. Het fascineert me. Het is een geweldige manier van werken. Zelfs zo geweldig dat ik me afvraag waarom ik een Motorola Xoom-tablet het genomen en niet gewacht heb op de HP Touchpad. Maar goed, dat is tablet en niet telefoon. Zelfs voor een telefoon vind ik het geweldig, maar het nadeel is dan weer dat de HP Pre 3 wel een klein scherm heeft. Ik heb nu 3,7 inch en dat vind ik eigenlijk toch net iets te klein. De Pre 3 heeft ook ong. 3,7 inch. Dat is dus wel weer nadelig.
-Windows Phone 7. Ik ben geen fan Microsoft, maar vind Windows Phone 7 toch wel erg prettig werken (NOOT: zelf nog niet uitgeprobeerd, maar wel vele reviews op YouTube bekeken). Nadeel? Tja, geen fan van Microsoft en weinig apps. Zelfs WebOS heeft er meer. En weinig keuze totnutoe. Ben geen fan van HTC, LG en Nokia. Dus dan hou ik alleen de Samsung Omnia 7 over.
-Kubuntu Mobile. En dan bedoel ik op een smartphone die dat aankan, bijv. de Nokia N900 (al ben ik dus geen Nokia-fan, maar soit) of de Neo Freerunner. Nadeel? Kan op te weinig telefoons gedraaid worden totnutoe, dus ben gelimiteerd tot een paar modellen.
-??? Verder kan ik me zo gauw geen vergelijkbaar Smartphone OS bedenken behalve Meego, maar dat is van Nokia. En Symbian vind ik ook niks.

Kortom: wat moet ik doen? Welke provider past nog het beste bij me na het lezen van bovenstaand stuk? En welke smartphone wordt het na het lezen van bovenstaand stuk? Toch weer iets met Android of toch maar een van bovengenoemde OS'en?
Wie kan me helpen?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/27, 22:13:04 »
Er komt om de paar maanden wel een nieuwere, nog vetkewlere smartphone uit. Dus je hebt nog even  ;)

Onderhand zou ik overwegen een buitenlandse provider uit te zoeken (ik weet niet of dat kan, maar ja, grensstreekbewoner hè), de bekende providers doen immers huilie-huilie aan alle kanten over niet-standaard gebruik in 'het winstmodel'. Oei, de bonussen  :rolleyes:
Je kan trouwens ook met een smartphone een wifi-kanaal gebruiken in de buurt, dat scheelt een hoop (wel eerst vragen, natuurlijk  ;))
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline chaos7

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/27, 22:17:22 »
ik zie hier een heel groot luxe probleem =D =D =D

ff zonder gekheid. ik heb via het werk de samsung galaxy 1. deze werkt op android 2.2... werkt heerlijk instinctief, waar je verwacht dat de instellingen zitten, daar zitten ze ook. ook heb ik de samsung omnia7 mogen testen van mijn werk. gek werdt ik er van. hele grote knoppen op je start scherm, alsof ik parkinson heb, en je mag maar 8 icoontjes op je eerste blad. voor meer start icoontjes moet je schuiven.
schuiven? O, gek werd ik er van. als je de telefoon wakker schud moet je eerst van rechts naar links met je vinger over het scherm schuiven, om vervolgens dat start icoontje te gebruiken die verscholen zit en dan moet je van beneden naar boven schuiven over het scherm. waarom toch 2 verschillende handelingen? het ergste vond ik de bing knop. rechts onder zit ie en met het geringste aanraking of nog beter je denkt er aan en hoppa, gelijk die verrekte bing zoekmachine. maakt niet uit waar je mee bezig was, bing komt te voorschijn. die gevoeligheid kan je veranderen door er plakband over heen te plakken, wordt het iets minder.
is er al een nederlandse versie voor de omnia? ik dacht eind dit jaar of begin volgend jaar.
O, voor ik het vergeet. tekst invoeren op de omnia? knettergek word je er van.

ik ben zo blij met mijn samsung galaxy, daar heb ik al die problemen niet wat ik wel met de omnia had.

terug komend op mijn openingszin, prive heb ik geen mobiele telefoon
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Tom

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/27, 22:27:06 »
Een andere vraag heb je dat ook werkelijk nodig (internet verslaaft)  ,of is het voor te hebben?.
Zoek gewoon de goedkoopste provider en kijk wat hij aan te bieden heeft.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/27, 22:28:19 »
First world problems...

Je kunt een sim-only-abonnement nemen en gewoon je huidige telefoon houden, aangezien je zegt "toch maar weer Android".

Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat mensen tegenwoordig zo gemakkelijk hun telefoon verslijten en hem argeloos vervangen. Zo'n telefoon zit vol met allerlei metalen die zeer belastend zijn voor het milieu.

Wat is er dan precies mis met je huidige telefoon?

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/27, 22:30:35 »
@Chaos: Dank voor je mening.
@Wanda: Ja. Ik gebruik voornamelijk WhatsApp op mijn smartphone. Internetten doe ik meer op mijn tablet, maar WhatsApp kan alleen maar op een telefoon. Dus dat vreet wel veel bandbreedte en ik heb geen zin om daar extra voor te betalen plus 15 euro per maand extra aan Vodafone voor gebruik van WhatsApp.
@asphyxia: Met een buitenlandse provider kan ik weinig ;) En WiFi vreet batterij.
Maar je hebt wel gelijk dat er om de paar maanden een nieuwe, vetkewlere komt. Daarom had ik het ook meer over welk OS en niet welke phone. De phone zelf zie ik dan wel ;)

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/27, 22:33:50 »
First world problems...

Je kunt een sim-only-abonnement nemen en gewoon je huidige telefoon houden, aangezien je zegt "toch maar weer Android".

Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat mensen tegenwoordig zo gemakkelijk hun telefoon verslijten en hem argeloos vervangen. Zo'n telefoon zit vol met allerlei metalen die zeer belastend zijn voor het milieu.

Wat is er dan precies mis met je huidige telefoon?

Ik heb de komenden maanden te weinig geld om een losse telefoon te kopen, dus het wordt sowieso niet sim-only.
Wat er mis is met mijn huidige telefoon? Batterij snel leeg (sneller dan de gemiddelde smartphone), we komen zelfs op XDA niet hoger dan 2.2 voor onze telefoon, weinig RAM waardoor ie vrij traag is. Dat dus.
Overigens geldt dat verslijten hopelijk niet voor mij? Als ik straks een nieuwe mag uitzoeken, dan heb ik deze meer dan een jaar gehad. En door bovenstaande argumenten is het ook geen "argeloze vervanging".

Offline chaos7

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/27, 22:39:29 »
ik doe een jaar of 3 tot 4 met een telefoon. ik heb collega's die hebben nog een telefoon waar niet eens een camera op zit, zooooo oud. zodra die kapot is wordt ie vervangen door de galaxy. ik heb ook collega's die gaan met een telefoon om die zijn na een half jaar er al zo beroerd aan toe, het lijkt wel of ze er mee gevochten, gezwommen, geklommen en weet ik veel al niet meer. als ik becijfer hoe lang op mijn werk de mensen gemiddeld met een telefoon doen is het ongeveer 3 jaar, voor dat er storingen komen.

dus ja wat is lang doen met een telefoon.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/27, 22:39:51 »
Ik heb momenteel een smartfoon zonder internetabo,maar mijn volgende telefoon wordt geen smartfoon meer.Ik mis mijn oude vertrouwde alcatel zonder toeters en bellen en internet op de telefoon vind ik niet fijn werken.Dan werk ik liever met een tablet.Scherm van telefoon vind ik persoonlijk daar te klein voor.Gebruik trouwen simyo(ook zo'n kpn onderdeel)Kost niet veel en ik heb de telefoon alleen maar om bereikbaar te zijn.
Begrijp je dilemma wel,het gaat wel flink de hoogte in met die prijzen. ;)
Kubuntu 20.04

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/27, 22:44:05 »
Beste Vistaus,

met je operatorkeuze kan ik je niet helpen; ik zit in België.
Persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met Base (een onderdeel van de KPN-groep), en eigenlijk is dat voor België mee van de goedkoopste.

Dan maar het smartphone-gedeelte: ik heb een HTC met daarop een geroote Win Phone 7, ik kan je zeggen over Microsoft het werkt allemaal SUPER aangenaam. Grafisch is dat ongeveer het mooiste OS dat je kan hebben op een smartphone. Intuïtief, redelijk volledig en vooral technisch goed gebouwd.
Zoals je zegt: de apps zijn echter marginaal in aanbod (en soms in kwaliteit). Maar ik zie een té groot aanbod van apps ook als een moment van verwarring (het is geen computer eh ;) ).

Van HTC kan ik alleen maar zeggen; zet die HD2 met Win Phone 7 naast een iPhone en die laatste verdwijnt in het niets.
Bovendien heb je de luxe van Microsoft: je kan met gemak Word-files (b.v. ) openen en bewerken en terug doorsturen (een mini office-pakket), wat voor mij DE reden was om met dit OS te blijven werken.

Uiteraard zijn er, een paar, beperkingen; je telefoon MOET geactiveerd zijn bij Microsoft om de Marketplace (de apps) te kunnen benutten. Telefoongeluidjes zijn beperkt tot dat wat Microsoft je oplegt, enzovoort.
De synchronisatie van pc - telefoon kan alleen maar via W XP -- 7 en Zune .

De minpunten wegen, voor mij, absoluut niet door t.o.v. de pluspunten.

Het is zo bloedmooi gedaan dat je echt iets hebt van WAUW !! Echt, ware het niet dat je veraf van me woont had ik je gerust mijn telefoon even geleend om er voluit mee te werken/spelen.

HTC en vooral de HD7 is best wel een schitterende telefoon (je kan zeuren over de afwerkingskwaliteit maar uiteindelijk valt het reuze mee; zelfs mijn aanraakscherm is precieser dat die van de iPhone4)Het grootste nadeel is de relatief zwakkere batterij (en WP7 is ook energievretend)

Maar het is een keuze die pas best maakt als je wat hebt kunnen uittesten eerst.

Ik zou zeggen  [KNIP] zie edit

EDIT: na lang testen van dit OS op mijn telefoon kwam ik er al gauw achter dat een HELE hoop functies gewoon niet voorzien zijn in dat OS; b.v. je hebt een micro-SD kaartje in je toestel en je wenst dat te veranderen = gaat gewoon niet; Win moet dan compleet gereset worden om dat nieuwe kaartje alsnog te zien (bij reset formateert Win dat kaartje vandaar). Ook met een hoofdtelefoon is men 'vergeten' om de gesprekken langs die hoofdtelefoon te sturen en ook de systeemgeluiden komen er niet door. Bij Android is dat allemaal voorzien en werkt standaard perfect op die manier. Dit en nog een HEEL pak dingen hebben ervoor gezorgd dat ik Win P7 gewoon vaarwel heb gezegd en terug ben gekeerd naar die goede oude vertrouwde Gingerbread ! Dit even ter info. Dus conclusie: blijf van een Win Phone 7 af ! Er zijn zelfs onstabiliteiten in het OS dat het eigenlijk onbetrouwbaar maakt, en bovendien is er elke week wel een update of 10 ...... maar dat kennen we wel ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/11, 10:09:02 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/27, 22:55:44 »
@dellkubuntu: Ben het wel enigzins met je eens. Maar vooral vanwege WhatsApp moet ik wel een smartphone houden die WhatsApp kan draaien. Als WhatsApp nu op een tablet zou gaan werken, dan zou ik hem direct op mijn Xoom zetten en koop ik wel een Motorola Gleam van 78 euro voor bellen en sms'en.
@Joris: Dank voor het heldere review over Windows Phone 7! Ik neem het zeker mee in mijn definitieve beslissing! :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/27, 23:30:11 »
Tele 2 bevalt mij goed met mijn internet en mobiel.
Goede prijs en internet op de telefoon.

Ik zit te kijken naar WebOS en Windows mobile 7 (7.5)
Werkt fijn.
Ik heb net een telefoon dus ik ben weer even onder de pannen.


Offline Tom

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/27, 23:48:38 »
Mijn alcatel is bouwjaar 2000 ja en hij gaat nog ,is wel tamelijk zwaar en groot in vergelijking met de recente modellen.
Maar hij gaat alleen mee op onze fiets tochten voor noodgevallen ,voor de rest staat hij af heb ook nu een jaar kaart van de Aldi (base).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/28, 01:26:21 »
Ik heb wat voordelen gemerkt wat zeer handig is met die nieuwe smart phones.
GPS is zeer handig om te zien wat je hebt afgelegd, wat je snelheid was en waar je zit.

Aangezien ik volgend jaar maar weer eens zelf de 4daagse ga lopen, is zo'n ding zeer handig om te zien wat ik nou loop op een dag.
Er is zeer mooie software voor om te zien wat mijn hoogste snelheid was en hoe lang ik dat liep.

Die nieuwe telefoontjes zijn dus zeer handig.
Bellen tijdens de 4daagse is niet te doen en alles om Nijmegen is nog uit de tijd voor het mobiele netwerk wat bereik heb je daar ook niet.


Offline chaos7

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/28, 06:46:07 »

Bellen tijdens de 4daagse is niet te doen en alles om Nijmegen is nog uit de tijd voor het mobiele netwerk wat bereik heb je daar ook niet.

toch vreemd, er worden tijdens de 4daagse meer dan 30 steunmasten bij geplaatst. (bron --> tv zender jaren terug)
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/28, 11:03:57 »
Hollands Nieuwe is goedkoop en goed (prijsstunter van Vodafone zelf):
http://www.hollandsnieuwe.nl/

Voor mobiel internet moet je dan de 1.000 MB-bundel erbij kopen voor 10 euro (1 cent per MB).

Vereist wel bezit van een ontsloten telefoon, want kletsijzers verkopen doen ze niet.  :)

Overigens: Windows op je telefoon..... Ik zou het niet durven, want dat lijkt me veel te onveilig. Maar ja, ieder z'n ding.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/28, 11:06:36 door Pjotr »

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/28, 11:41:56 »
Dit is een computerforum, hier kan je toch wel advies vragen over een telefoon? Dat wil niet zeggen dat je dat dan het belangrijkste probleem ter wereld vindt. Als we zo gaan redeneren kunnen we het hele ubuntuforum opdoeken  :D

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #17 Gepost op: 2011/07/28, 12:35:19 »
@femke: WhatsApp is totaal NIET hetzelfde als MSN. MSN doe ik inderdaad op mijn tablet, maar niet iedereen heeft MSN hoor. Dus dan is WhatsApp verrekte handig. En waar zeg ik dat ik een dure telefoon nodig heb? Ik vroeg info over de OS'en en NIET over de telefoons; die zoek ik er zelf wel bij. Dus graag wel even bij de les blijven ;)

erik +10

@Pjotr: Dank, maar dat is dan weer indirect Vodafone. Of heb jij goede ervaringen met Hollandse Nieuwe? :)

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #18 Gepost op: 2011/07/28, 13:25:19 »
ik snap niet waar mensen over lopen te klagen ik heb nog nooit ergens last van gehad

telfort 200 min en 1000 sms voor 17,50 (geen problemen en perfect bereik)
sony ericcson xperia x1 windows mobile 6.5 (ook totaal geen problemen mee na 3 jaar)
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #19 Gepost op: 2011/07/28, 13:37:42 »
Kortom: wat moet ik doen?
Als je het echt niet meer weet, terug eens een instapmodelletje kopen van 35 euro. Back to basics!  =D

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #20 Gepost op: 2011/07/28, 13:40:51 »
Kortom: wat moet ik doen?
Als je het echt niet meer weet, terug eens een instapmodelletje kopen van 35 euro. Back to basics!  =D

Haha, ja maar dan zit ik dus zonder WhatsApp ;)

DarkEra

  • Gast
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/28, 13:48:18 »
Wie kan me helpen?

Is dit (en dat meen ik serieus) niet de beste oplossing?

Stop gewoon met die abbo's, bundels en steeds het nieuwste van het nieuwste te willen, bespaar je daarvan dat geld zodat je een los toestel kan kopen of iets anders.....
:)

Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/28, 14:08:26 »
First world problems...

Je kunt een sim-only-abonnement nemen en gewoon je huidige telefoon houden, aangezien je zegt "toch maar weer Android".

Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat mensen tegenwoordig zo gemakkelijk hun telefoon verslijten en hem argeloos vervangen. Zo'n telefoon zit vol met allerlei metalen die zeer belastend zijn voor het milieu.

Wat is er dan precies mis met je huidige telefoon?

Ik heb de komenden maanden te weinig geld om een losse telefoon te kopen, dus het wordt sowieso niet sim-only.
Wat er mis is met mijn huidige telefoon? Batterij snel leeg (sneller dan de gemiddelde smartphone), we komen zelfs op XDA niet hoger dan 2.2 voor onze telefoon, weinig RAM waardoor ie vrij traag is. Dat dus.
Overigens geldt dat verslijten hopelijk niet voor mij? Als ik straks een nieuwe mag uitzoeken, dan heb ik deze meer dan een jaar gehad. En door bovenstaande argumenten is het ook geen "argeloze vervanging".
Dan stel je je uitkoop even uit. Je huidige telefoon voldoet nog, zeker als je eens wat minder op het internet zit ermee, hetgeen ontzettend veel batterijkracht kost.

Toen je hem kocht voldeed hij waarschijnlijk *wel*, echter toen je werd verleid door snellere, grotere, meer geavanceerde toestellen was hij waarschijnlijk niet meer goed genoeg. Want ja, met de allernieuwste technologie zal de telefoon wel wat langer doen op één accu. Ja, hij heeft dualcore dit en dat, twee camera's, zoveel megapixels.

Losse telefoons kopen is het meest verstandige wat je kunt doen. De telefoon is geheel van jou, je hoeft hem niet af te kopen. Je kunt er mee doen wat je wilt: prepaid, sim-only abo, een lopend abo overnemen.
Zelf heb ik prepaid van Blyk. In ruil voor wat (overigens niet zo irritante) reclame-MMS'jes per week krijg ik 10000 sms'jes. Ik waardeer wel eens 10 euro op voor de internet-BloX, heel soms bel ik.
De telefoon? Die kocht ik voor bijna 50% nieuwwaarde op Marktplaats. Ik heb hem geroot, andere ROM erop gezet, nu werkt hij een stuk sneller. Als ik het internet niet gebruik, zet ik het uit. Zo gaat mijn batterij gigantisch langer mee.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/28, 14:10:17 door Cumulus007 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/28, 15:13:58 »

Bellen tijdens de 4daagse is niet te doen en alles om Nijmegen is nog uit de tijd voor het mobiele netwerk wat bereik heb je daar ook niet.

toch vreemd, er worden tijdens de 4daagse meer dan 30 steunmasten bij geplaatst. (bron --> tv zender jaren terug)

Ja ik heb er een paar zien staan maar dan nog kan het netwerk het niet aan en zitten heel veel buitengebieden zonder goed bereik en het maakt dan niet uit welke provider je hebt.
Het is te droevig voor woorden dat niet overal bereik is.
Dat je er niet door komt door de drukte is te begrijpen maar geen bereik is gewoon zielig.

Die masten die ze plaatsen hebben ook maar een beperkt bereik en kunnen ook maar een beperkt aantal verbindingen aan.

Op de vrijdag wanneer iedereen binnen komt is het helemaal in Nijmegen een ramp maar dan is het zeer druk met telefoonverkeer en met mafkezen die met onkruid staan te wachten. =D


@Vistaus, kijk bij tele 2. Daar kun je kiezen voor internet of sms of beide en zelfs zonder die 2.
Geen data limiet en voor da app ding is het prima.
Tevens is het goedkoop.

Dan bellen. Als je een voice mail hebt met daarin de vraag om terug te bellen, dan niet terug bellen. Willen ze je spreken dan bellen ze je maar terug. Zet je voice mail uit of meld het er in dat je niet terug belt.
Scheelt een hoop geld en ik heb nu een lager gebruik dan voorheen.

Prepaid lijkt leuk maar is duurder dan een abbo. Ik heb het jaren gehad en ik was veel duurder uit.
Kon amper bellen en regelmatig zonder tegoed.
Ik ben met abbo veel goedkoper uit al heb ik maar een beperk aantal belminuten.


Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/28, 15:53:52 »
"Dan stel je je uitkoop even uit. Je huidige telefoon voldoet nog, zeker als je eens wat minder op het internet zit ermee, hetgeen ontzettend veel batterijkracht kost.

Toen je hem kocht voldeed hij waarschijnlijk *wel*, echter toen je werd verleid door snellere, grotere, meer geavanceerde toestellen was hij waarschijnlijk niet meer goed genoeg. Want ja, met de allernieuwste technologie zal de telefoon wel wat langer doen op één accu. Ja, hij heeft dualcore dit en dat, twee camera's, zoveel megapixels."

Ik werd helemaal niet verleid. Kom maar eens langs en dan zal ik je laten zien dat mijn telefoon echt niet meer voldoet. Ik ben altijd heel kritisch, ook op nieuwe producten dus geloof me, hij voldoet echt niet meer. Zelfs de camera is sloom geworden met foto's maken, wat eerst niet zo was. En dat is jammer, want daar had ik hem voornamelijk voor en voor WhatsApp dus.
Dus ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een vreemd vooroordeel. Vraag maar aan mijn ouders: ik laat me niet verleiden. Ik ga puur af op wat de telefoon nog kan en dat is beneden de maat op dit moment, en dus niet in vergelijking met andere toestellen.

@emiel: Ik zal eens bij Tele2 kijken inderdaad, dank voor de tip :)