Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intern laptop scherm werkt niet  (gelezen 1558 keer)

Offline charclo

  • Lid
Intern laptop scherm werkt niet
« Gepost op: 2007/05/04, 14:17:42 »
Hey,
Ik heb voor de verandering eens feisty geinstalleerd. Ik heb de driver voor mijn grafische kaart geinstalleerd met de restricted driver manager en nu heb ik zonder problemen google earth en beryl kunnen installeren (direct rendering werkt dus).
Het enige probleem is dat het interne scherm van de laptop altijd zwart blijft en ik enkel beeld krijg op een extern scherm.
Met de nv driver werkt het interne scherm wel.
Iemand een ideetje om het laptopscherm te doen werken?

Groeten charclo

PS de grafische kaart is een NVIDIA geforce 4 MX 440 en mijn xorg.conf staat op http://users.skynet.be/fa606323/xorg/xorg.conf , als er nog informatie nodig is moet je het maar zeggen :)
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Intern laptop scherm werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/04, 16:43:26 »
Voor de GForce 4 MX 440 heb je andere nvidia drivers nodig. Ik geloof de oudere.
Je kan die via synaptic installeren.
Mijn zus heeft pas ook dat probleem gehad.

Kijk even op post nr. 55 in onderstaand topic.
Dat was de hulp die zij toen kreeg en daarmee was het bij haar opgelost:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9023/3

Offline charclo

  • Lid
Intern laptop scherm werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/04, 19:23:25 »
Hey,

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb reeds nvidia-glx geïnstalleerd (niet nvidia-glx-legacy). Google earth werkt, dus direct rendering ook.
Ik krijg wel alleen maar zwart beeld te zien op mijn laptopscherm, ik MOET dus een ander scherm aansluiten op mijn laptop anders zie ik niets.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline Duckie

  • Lid
Intern laptop scherm werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/04, 19:39:37 »
Citaat van: charclo
Hey,

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb reeds nvidia-glx geïnstalleerd (niet nvidia-glx-legacy). Google earth werkt, dus direct rendering ook.
Ik krijg wel alleen maar zwart beeld te zien op mijn laptopscherm, ik MOET dus een ander scherm aansluiten op mijn laptop anders zie ik niets.
Moet volgens mij wel op te lossen zijn met het toevoegen van een extra regeltje in je xorg.conf.
Kijk even in /var/log/Xorg.0.log wat voor naam je scher(men) heeft/hebben.
Er zal iets staan als dfp of crt.
Stel dat er dfp staat dan kun je in je xorg.conf [Option        "ConnectedMonitor"    "dfp"] toevoegen aan de Section "Device".
Zonder de [] uiteraard.
____________________________________________

Offline Duckie

  • Lid
Intern laptop scherm werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/04, 19:43:50 »
Nog even verder gekeken en dat dfp zal hoogstwaarschijnlijk LFP zijn. (Local Flat Panel)
Dus dit-->Option "ConnectedMonitor" "LFP"<--
En dan X herstarten door op + + te drukken.
____________________________________________

Intern laptop scherm werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/04, 21:35:00 »
Heel stom, maar er is ook een toetencombinatie op laptops waarmee je kan switchen tussen intern scherm en extern scherm. Meestel is dat Fn - f4  of Fn - f5
Maar ik neem aan dat je dat al wel geprobeerd hebt.

Offline charclo

  • Lid
Intern laptop scherm werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/04, 23:43:44 »
(((springt gat in de lucht gevolgd door een onnozel vreugdedansje)))

Het werkt! :)
Heel erg bedankt. Ik heb de volgende regels in Xorg.conf  bij Section:Device toegevoegd:
    BusID      "PCI:1:0:0"
    Option      "ConnectedMonitor" "dfp"
Nu kan ik eindelijk eens lekker opscheppen met Beryl bij mijn vrienden (ik heb er wel heel wat voor moeten doen maar daar zwijgen we over :) )

PS die toetsencombinatie had ik inderdaad al geprobeerd DaSaint, maar toch bedankt.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP