Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firewall instellen dmv firestarter  (gelezen 938 keer)

sideshore

  • Gast
firewall instellen dmv firestarter
« Gepost op: 2006/12/06, 12:41:22 »
Het lukt mij maar niet om mijn firewall in te stellen dmv firestarter. Overal op het net lees ik dat het zeer gemakkelijk gaat maar ik krijg het niet eens voor elkaar om firefox toegang te geven tot internet.

Ik heb vroeger (2-3 jaar geleden) weleens wat servertjes geklust voornamelijk met redhat en ben afgelopen week ubuntu gaan gebruiken maar dan als desktop. Ik ben zeer te spreken over Ubuntu alles werkt super behalve dus die firewall. Heb vroeger dus altijd dat gewoon direct in Iptables gezet en vond het juist wel een mooie uitdaging om dat nu via firestarter te doen maar kom er dus niet uit.

Ik heb zelfs geprobeerd alles toegang tot alles te geven -> lukt me niet...
Het vreemde vind ik ook dat ik nooit firefox (of http) te zien krijg in mijn events als deze geblocked wordt.

Het enige wat me tot nu toe gelukt is is smb toegang te geven..  waarschijnlijk zie ik iets heel onbenulligs over het hoofd.

Ik heb dus 1 netwerk kaart en bel in via pppoe (pppoeconf)

Alvast bedankt voor de hulp!

Piet

  • Gast
firewall instellen dmv firestarter
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/06, 13:10:08 »
Gezien mijn zeer beperkte ervaring ben ik misschien niet de aangewezen persoon om je advies te geven, maar kan het niet zo zijn dat er iets mis is met je internet verbinding? en niet zozeer met die firewall?
Heb je trouwens die wizard enzo gerund? en de firewall staat ook niet op ' locked'  ?(je weet maar nooit :P)
Ik heb zelf vorige week ubuntu weer geinstalleerd, en heb helemaal niets hoeven doen aan die firewall om internet goed te laten werken.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
firewall instellen dmv firestarter
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/06, 18:45:31 »
Aan je firewall hoef je niets te veranderen om firefox rechten te geven. Heeft firefox ooit wel gewerkt, anders lijkt het me dat je moet gaan zoeken bij je internetverbinding. (Werken programma's als update manager wel?) Iptables is nog steeds bruikbaar, firestarter is enkel de GUI hiervoor.